• Co przyciąga klientów do e-sklepu?
  • Czym odróżnić się od konkurencji w e-commerce?
  • Jak zwiększyć zadowolenie i lojalność użytkowników?
E‑sklep oczami klienta

Dobry sklep internetowy to taki, który sprzedaje i do którego klienci wracają, powtarzając zakupy. Nie ma złotych zasad budowania e-sklepu, jest jednak wiele nieodzownych elementów, bez których nie funkcjonuje on sprawnie. Wyjątkiem w ich stosowaniu mogą być bardzo specyficzne, niszowe branże związane ze stylem życia lub skierowane do niewielkich segmentów odbiorców, charakteryzujące się niestandardowym zachowaniem klientów na stronie sklepu, co nie pozwala ująć ich we wzorce.

1. Wyszukiwarka

Sercem sklepu internetowego jest wyszukiwarka, która znajduje się najczęściej w centralnym miejscu strony. Dobrą praktyką jest jeśli podczas „scrollowania” (przewijania w dół czy na bok strony) wyszukiwarka pozostaje cały czas dostępna dla klienta. Połowa osób korzystających ze sklepu wpisuje nazwy poszukiwanych produktów do wyszukiwarki. Kolejne 50% klientów w celu odnalezienia produktów korzysta z drzewa kategorii, czyli listy kategorii dostępnych w e-sklepie. Bardzo ważne jest jak najlepsze dopasowanie go do produktów dostępnych w sklepie. Drzewo kategorii może być „płaskie” i mieć tylko główne kategorie, ale najczęściej składa się z podkategorii, tak zwanych liści. Produkty przypisane są do podkategorii, często spotykane jest też umieszczenie produktu w więcej niż jednej podkategorii, np. sukienka dostępna w kategorii „Moda damska/sukienki”, ale również w kategorii „Stroje wieczorowe” lub „Styl boho”. Dla klienta ważny jest czas, dlatego tak istotne pozostaje, aby zarówno wyszukiwarka, jak i dobrze przygotowane drzewo kategorii umożliwiały jak najszybsze wyszukanie produktu.

Pozostałe 86% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Strategie cenowe a zwiększenie sprzedaży na Amazonie

Strategie cenowe a zwiększenie sprzedaży na Amazonie
  • Jak zwiększyć swoją szansę na wzrost sprzedaży na portalu Amazon.com?
  • Dlaczego ekspansja na europejskie rynki Amazona powinna być w czołówce priorytetów twojego biznesu?
  • Dlaczego Buy Box jest niemal świętym Graalem sprzedawców na Amazonie?
Czytaj więcej

Sprzedaż na Allegro i Amazonie, czyli co zrobić, żeby zaistnieć na platformach marketplace?

Sprzedaż na Allegro i Amazonie, czyli co zrobić, żeby zaistnieć na platformach marketplace?
  • Dlaczego konsumenci tak lubią multizakupy i czym właściwie są platformy marketplace?
  • Jak polskie marki zaznaczają swoją obecność na platformach sprzedażowych?
  • Na co trzeba uważać, tworząc content na Allegro i Amazon?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.