E‑handel w niedzielę

Tylko on-line nr 8/2018
  • Jak wykorzystać zakaz handlu w niedzielę do zwiększenia sprzedaży w swoim e-sklepie?
  • Na jakich elementach skupić się w komunikacji z klientami, zwłaszcza tymi, którzy do tej pory sporadycznie robili zakupy on-line?
  • W jaki sposób największe sklepy internetowe wykorzystują zakaz handlu w niedzielę do komunikacji z klientami?

Zakaz handlu w niedzielę obowiązuje od kilku miesięcy, więc możemy już zacząć analizować i sprawdzać, jak ta zmiana wpłynęła na konsumentów. Z obserwacji możemy wnioskować, że klienci, którzy do tej pory w niedziele odwiedzali galerie handlowe, znaleźli inny sposób na spędzanie wolnego czasu (spacery, sport, spotkania ze znajomymi w restauracjach). Jednak to nie zaspokaja ich potrzeb zakupowych, dlatego warto wykorzystać nowe przepisy do pozyskania nowych klientów dla swojego e-sklepu.

Każdy z nas jest klientem centrów handlowych i sklepów stacjonarnych. Dlatego w pierwszej kolejności powinniśmy się zastanowić jak zakaz handlu w niedziele wpłynął na nasze zachowania i wyciągnąć z nich wnioski. W tym celu warto odpowiedzieć sobie na poniższe pytania:

  • W jaki sposób zmieniliśmy swoje niedzielne przyzwyczajenia?
  • Kiedy dokonujemy zakupów spożywczych, a kiedy innych?
  • Czy częściej korzystamy z zakupów internetowych?

Z obserwacji możemy wnioskować, że konsumenci nie pamiętają, w które niedziele sklepy są otwarte, a w które zamknięte, dlatego przyjmują, że są całkowicie zamknięte i tylko awaryjnie chodzą na zakupy w ten dzień. Zakupy spożywcze robią na zapas, natomiast pozostałe produkty kupują w inne dni, co powoduje duży tłok w galeriach handlowych i sprawia, że przebywanie w nich przestaje sprawiać przyjemność. Z kolei sklepy internetowe w większości zanotowały wzrost, ale nie był on współmierny do potencjału zakupowego generowanego w niedziele handlowe. Powyższe obserwacje mają pokrycie w twardych danych publikowanych w różnych raportach branżowych.

Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 21/2021

Jak wykorzystać kryzys do budowania przewagi konkurencyjnej firmy?

Jak wykorzystać kryzys do budowania przewagi konkurencyjnej firmy?
  • Jakie dane należy w pierwszej kolejności poddać analizie, by znaleźć zasoby finansowe i ludzkie do zajęcia się najbardziej zyskownymi działaniami w firmie?
  • Jak budować społeczność wokół swojej marki/produktu?
  • W jaki sposób powinniśmy zmienić myślenie o klientach?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 21/2021

6 błędów ‑ dlaczego programista nie potrafi porozumieć się z klientem?

6 błędów - dlaczego programista nie potrafi porozumieć się z klientem?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.