E‑handel w niedzielę

Tylko on-line nr 8/2018
  • Jak wykorzystać zakaz handlu w niedzielę do zwiększenia sprzedaży w swoim e-sklepie?
  • Na jakich elementach skupić się w komunikacji z klientami, zwłaszcza tymi, którzy do tej pory sporadycznie robili zakupy on-line?
  • W jaki sposób największe sklepy internetowe wykorzystują zakaz handlu w niedzielę do komunikacji z klientami?

Zakaz handlu w niedzielę obowiązuje od kilku miesięcy, więc możemy już zacząć analizować i sprawdzać, jak ta zmiana wpłynęła na konsumentów. Z obserwacji możemy wnioskować, że klienci, którzy do tej pory w niedziele odwiedzali galerie handlowe, znaleźli inny sposób na spędzanie wolnego czasu (spacery, sport, spotkania ze znajomymi w restauracjach). Jednak to nie zaspokaja ich potrzeb zakupowych, dlatego warto wykorzystać nowe przepisy do pozyskania nowych klientów dla swojego e-sklepu.

Każdy z nas jest klientem centrów handlowych i sklepów stacjonarnych. Dlatego w pierwszej kolejności powinniśmy się zastanowić jak zakaz handlu w niedziele wpłynął na nasze zachowania i wyciągnąć z nich wnioski. W tym celu warto odpowiedzieć sobie na poniższe pytania:

  • W jaki sposób zmieniliśmy swoje niedzielne przyzwyczajenia?
  • Kiedy dokonujemy zakupów spożywczych, a kiedy innych?
  • Czy częściej korzystamy z zakupów internetowych?

Z obserwacji możemy wnioskować, że konsumenci nie pamiętają, w które niedziele sklepy są otwarte, a w które zamknięte, dlatego przyjmują, że są całkowicie zamknięte i tylko awaryjnie chodzą na zakupy w ten dzień. Zakupy spożywcze robią na zapas, natomiast pozostałe produkty kupują w inne dni, co powoduje duży tłok w galeriach handlowych i sprawia, że przebywanie w nich przestaje sprawiać przyjemność. Z kolei sklepy internetowe w większości zanotowały wzrost, ale nie był on współmierny do potencjału zakupowego generowanego w niedziele handlowe. Powyższe obserwacje mają pokrycie w twardych danych publikowanych w różnych raportach branżowych.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Czy kryzysy sprzedają?

ECOM_12_30.png
  • Jakie kryzysy są bardziej niebezpieczne dla marki: bezpośrednie czy pośrednie?
  • Czy zasada „nieważne jak mówią, byle mówili” sprawdza się z korzyścią dla sprzedaży?
  • Jak kryzysy w mediach społecznościowych przełożyły się na sprzedaż znanych marek?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 12/2019

Dlaczego twój sklep nie sprzedaje?

ECOM_12_25.jpg
  • Jak uniknąć powszechnych błędów, które zaniżają sprzedaż?
  • W jaki sposób podnieść współczynnik konwersji w e-sklepie?
  • Jakie rozwiązania w celu zwiększenia konwersji stosują najlepsze polskie e-sklepy?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 12/2019

Sprzedaż przez porównywarki cen

ECOM_12_20.jpg
  • Kiedy warto umieścić swoją ofertę w porównywarkach cenowych?
  • O czym należy pamiętać dodając ofertę do porównywarek cen?
  • W jaki sposób przygotować swoją ofertę pod wyszukiwarki cen, aby zwiększyć sprzedaż w tym kanale?
Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama