E‑handel w niedzielę

Tylko on-line nr 8/2018
  • Jak wykorzystać zakaz handlu w niedzielę do zwiększenia sprzedaży w swoim e-sklepie?
  • Na jakich elementach skupić się w komunikacji z klientami, zwłaszcza tymi, którzy do tej pory sporadycznie robili zakupy on-line?
  • W jaki sposób największe sklepy internetowe wykorzystują zakaz handlu w niedzielę do komunikacji z klientami?

Zakaz handlu w niedzielę obowiązuje od kilku miesięcy, więc możemy już zacząć analizować i sprawdzać, jak ta zmiana wpłynęła na konsumentów. Z obserwacji możemy wnioskować, że klienci, którzy do tej pory w niedziele odwiedzali galerie handlowe, znaleźli inny sposób na spędzanie wolnego czasu (spacery, sport, spotkania ze znajomymi w restauracjach). Jednak to nie zaspokaja ich potrzeb zakupowych, dlatego warto wykorzystać nowe przepisy do pozyskania nowych klientów dla swojego e-sklepu.

Każdy z nas jest klientem centrów handlowych i sklepów stacjonarnych. Dlatego w pierwszej kolejności powinniśmy się zastanowić jak zakaz handlu w niedziele wpłynął na nasze zachowania i wyciągnąć z nich wnioski. W tym celu warto odpowiedzieć sobie na poniższe pytania:

  • W jaki sposób zmieniliśmy swoje niedzielne przyzwyczajenia?
  • Kiedy dokonujemy zakupów spożywczych, a kiedy innych?
  • Czy częściej korzystamy z zakupów internetowych?

Z obserwacji możemy wnioskować, że konsumenci nie pamiętają, w które niedziele sklepy są otwarte, a w które zamknięte, dlatego przyjmują, że są całkowicie zamknięte i tylko awaryjnie chodzą na zakupy w ten dzień. Zakupy spożywcze robią na zapas, natomiast pozostałe produkty kupują w inne dni, co powoduje duży tłok w galeriach handlowych i sprawia, że przebywanie w nich przestaje sprawiać przyjemność. Z kolei sklepy internetowe w większości zanotowały wzrost, ale nie był on współmierny do potencjału zakupowego generowanego w niedziele handlowe. Powyższe obserwacje mają pokrycie w twardych danych publikowanych w różnych raportach branżowych.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Pobierz pliki:

Drukuj

Zobacz również

Tekst otwarty Tylko on-line nr 8/2018

Storytelling w e‑sklepie

ECOM_08_01.jpg
  • W jaki sposób storytelling wpływa na sprzedaż?
  • Jak wykorzystać storytelling w e-commerce?
  • O czym należy pamiętać tworząc historie dla swojego sklepu?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 8/2018

E‑handel bez granic

  • Jak przygotować swój sklep do ekspansji na inne rynki?
  • O co należy zadbać, aby sprzedaż na nowe rynki miała szanse powodzenia?
  • Jak wybrać rynek, który będzie najlepszy dla twojej oferty?
Czytaj więcej

Wyszukiwarka jak dobry sprzedawca

ECOM_08_26.jpg
  • W jaki sposób wyszukiwarka na stronie sklepu wpływa na sprzedaż?
  • Jak poprawić funkcjonalność sklepu przez pryzmat wyszukiwarki?
  • Jak komunikować się z klientem w wyszukiwarce sklepu, aby zachęcić go do pozostania na stronie sklepu?
Czytaj więcej

Numer bieżący

ECOM_08.jpg

Przejdź do

Partnerzy

Reklama