E‑handel w niedzielę

On-line only no. 8/2018
  • Jak wykorzystać zakaz handlu w niedzielę do zwiększenia sprzedaży w swoim e-sklepie?
  • Na jakich elementach skupić się w komunikacji z klientami, zwłaszcza tymi, którzy do tej pory sporadycznie robili zakupy on-line?
  • W jaki sposób największe sklepy internetowe wykorzystują zakaz handlu w niedzielę do komunikacji z klientami?

Zakaz handlu w niedzielę obowiązuje od kilku miesięcy, więc możemy już zacząć analizować i sprawdzać, jak ta zmiana wpłynęła na konsumentów. Z obserwacji możemy wnioskować, że klienci, którzy do tej pory w niedziele odwiedzali galerie handlowe, znaleźli inny sposób na spędzanie wolnego czasu (spacery, sport, spotkania ze znajomymi w restauracjach). Jednak to nie zaspokaja ich potrzeb zakupowych, dlatego warto wykorzystać nowe przepisy do pozyskania nowych klientów dla swojego e-sklepu.

Każdy z nas jest klientem centrów handlowych i sklepów stacjonarnych. Dlatego w pierwszej kolejności powinniśmy się zastanowić jak zakaz handlu w niedziele wpłynął na nasze zachowania i wyciągnąć z nich wnioski. W tym celu warto odpowiedzieć sobie na poniższe pytania:

  • W jaki sposób zmieniliśmy swoje niedzielne przyzwyczajenia?
  • Kiedy dokonujemy zakupów spożywczych, a kiedy innych?
  • Czy częściej korzystamy z zakupów internetowych?

Z obserwacji możemy wnioskować, że konsumenci nie pamiętają, w które niedziele sklepy są otwarte, a w które zamknięte, dlatego przyjmują, że są całkowicie zamknięte i tylko awaryjnie chodzą na zakupy w ten dzień. Zakupy spożywcze robią na zapas, natomiast pozostałe produkty kupują w inne dni, co powoduje duży tłok w galeriach handlowych i sprawia, że przebywanie w nich przestaje sprawiać przyjemność. Z kolei sklepy internetowe w większości zanotowały wzrost, ale nie był on współmierny do potencjału zakupowego generowanego w niedziele handlowe. Powyższe obserwacje mają pokrycie w twardych danych publikowanych w różnych raportach branżowych.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription
Ulubione Print

Also check

Społeczność (potencjalnych) klientów

ECOM_11_40.jpg
  • W jaki sposób budować społeczność wokół e-biznesu i jak przełożyć to na sprzedaż?
  • Z jakich narzędzi warto skorzystać?
  • Które przykłady budowania społeczności wokół marki są warte naśladowania, a które niekoniecznie?
Read more

Kolory a sprzedaż

ECOM_11_34.jpg
  • Czego e-commerce może nauczyć się z badań o kolorach?
  • W jaki sposób kolory wpływają na sprzedaż?
  • Co należy mieć na uwadze, wybierając kolor przycisku call to action i innych elementów w sklepie?
Read more

Amazon: od czego zacząć?

ECOM_11_28.jpg
  • W jaki sposób przygotować swój e-commerce do sprzedaży na Amazonie?
  • Na co zwrócić uwagę podczas planowania sprzedaży na Amazonie?
  • Jak uniknąć najczęściej popełnianych błędów podczas wejścia na platformę?
Read more

Current issue

Polecamy

Go to

Partners

Reklama