E‑handel bez granic

Paweł Rzekanowski   E-commerce & Digital Marketing 8/2018 Tylko on-line
  • Jak przygotować swój sklep do ekspansji na inne rynki?
  • O co należy zadbać, aby sprzedaż na nowe rynki miała szanse powodzenia?
  • Jak wybrać rynek, który będzie najlepszy dla twojej oferty?

Wejście na inny niż polski rynek sprzedaży, obsługa klienta zagranicznego i nowe procedury handlowe to wyzwanie, ale i ogrom intrygujących perspektyw. Rozszerzenie działalności na nowe rynki nie jest rewolucją. To raczej ewolucja, podczas której wystarczy trzymać się kilku precyzyjnie wytyczonych ścieżek.

Rozszerzenie działalności na rynki zagraniczne otwiera nowe perspektywy biznesowe. Dla wielu przedsiębiorców stanowić może jednak również brutalne zderzenie z rzeczywistością. Sprzedaż zagraniczna to duża szansa rozwojowa, ale i front, na którym łatwo o popełnienie błędów, które skutkować mogą nie zyskami, ale stratą:

  • pieniędzy na marketingowe inwestycje,
  • czasu na rozwianie proceduralnych wątpliwości,
  • nerwów związanych z administracją i logistyką.

Aby przez proces rozwoju sklepu na rynki zagraniczne i wdrożenia obsługi klienta obcojęzycznego przejść bez owych strat, trzymać należy się kilku zasad stanowiących swoisty drogowskaz pomagający w transformacji oraz dostosowaniu się do zagranicznych realiów.

Gdy uruchamiasz sprzedaż zagraniczną:

  • zdefiniuj konkretne rynki docelowe i określ strefy oraz warunki dostaw,
  • poinformuj, bez wątpliwości, o kosztach dostaw,
  • dostosuj serwis internetowy oraz dokumentację do konkretnego języka,
  • zadbaj o odpowiednią krajową domenę – ogólne ".com" może nie wystarczyć,
  • dostosuj płatności do wymogów i przyzwyczajeń klientów.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Załączniki do artykułu
Drukuj

Zobacz również

Archiwum