E‑handel bez granic

Tylko on-line nr 8/2018
  • Jak przygotować swój sklep do ekspansji na inne rynki?
  • O co należy zadbać, aby sprzedaż na nowe rynki miała szanse powodzenia?
  • Jak wybrać rynek, który będzie najlepszy dla twojej oferty?

Wejście na inny niż polski rynek sprzedaży, obsługa klienta zagranicznego i nowe procedury handlowe to wyzwanie, ale i ogrom intrygujących perspektyw. Rozszerzenie działalności na nowe rynki nie jest rewolucją. To raczej ewolucja, podczas której wystarczy trzymać się kilku precyzyjnie wytyczonych ścieżek.

Rozszerzenie działalności na rynki zagraniczne otwiera nowe perspektywy biznesowe. Dla wielu przedsiębiorców stanowić może jednak również brutalne zderzenie z rzeczywistością. Sprzedaż zagraniczna to duża szansa rozwojowa, ale i front, na którym łatwo o popełnienie błędów, które skutkować mogą nie zyskami, ale stratą:

  • pieniędzy na marketingowe inwestycje,
  • czasu na rozwianie proceduralnych wątpliwości,
  • nerwów związanych z administracją i logistyką.

Aby przez proces rozwoju sklepu na rynki zagraniczne i wdrożenia obsługi klienta obcojęzycznego przejść bez owych strat, trzymać należy się kilku zasad stanowiących swoisty drogowskaz pomagający w transformacji oraz dostosowaniu się do zagranicznych realiów.

Gdy uruchamiasz sprzedaż zagraniczną:

  • zdefiniuj konkretne rynki docelowe i określ strefy oraz warunki dostaw,
  • poinformuj, bez wątpliwości, o kosztach dostaw,
  • dostosuj serwis internetowy oraz dokumentację do konkretnego języka,
  • zadbaj o odpowiednią krajową domenę – ogólne ".com" może nie wystarczyć,
  • dostosuj płatności do wymogów i przyzwyczajeń klientów.

Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 21/2021

Jak wykorzystać kryzys do budowania przewagi konkurencyjnej firmy?

Jak wykorzystać kryzys do budowania przewagi konkurencyjnej firmy?
  • Jakie dane należy w pierwszej kolejności poddać analizie, by znaleźć zasoby finansowe i ludzkie do zajęcia się najbardziej zyskownymi działaniami w firmie?
  • Jak budować społeczność wokół swojej marki/produktu?
  • W jaki sposób powinniśmy zmienić myślenie o klientach?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 21/2021

6 błędów ‑ dlaczego programista nie potrafi porozumieć się z klientem?

6 błędów - dlaczego programista nie potrafi porozumieć się z klientem?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.