• Jak zadbać o zadowolenie klienta na ostatnim etapie realizacji zakupu?
  • Na co zwracają uwagę konsumenci w przypadku zakupów online?
  • Jakie formy i kanały komunikacji sprawdzają się najlepiej?
Content ostatniej mili

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

Conture

Komunikacja z klientem, szczególnie w branży e-commerce, ma duży wpływ na jego lojalność oraz to, w jaki sposób finalnie oceni markę. Spore wyzwanie stanowi końcowy etap realizacji, czyli bezpośrednia dostawa zamówienia do adresata — tzw. logistyka ostatniej mili. Co zrobić, żeby jego doświadczenie było pozytywne?

Do rąk własnych, w paczkomacie czy punkcie odbioru?

Last Mile Logistics, czyli logistyka ostatniej mili — określa końcowy etap, w którym przesyłki dostarczane są z magazynu do klienta. Sposób, w jaki zostanie to zrobione oraz informacje, jakie otrzyma odbiorca, finalnie wpływają na jego satysfakcję oraz decyzję o realizacji kolejnych zamówień bądź wybór konkurencyjnej oferty. Kluczową rolę odgrywa w tym zakresie nie tylko komunikacja, ale też preferowana forma dostarczenia paczki. Coraz bardziej popularne są tzw. dostawy poza domem, czyli OHD — Out Of Home Delivery. Nieobecność w miejscu zamieszkania w standardowych godzinach pracy kurierów i związany z tym rozwój elastycznego odbioru — spowodowały, że konsumenci chętniej decydują się na zakupy online oraz ten rodzaj dostawy.

Duże firmy wprowadzają system Click & Collect, dzięki któremu w prosty sposób można zrobić zakupy online, a następnie odebrać je w wybranym sklepie lub punkcie nadań i odbiorów, tzw. PUDO — PickUp Drop Off. Automaty paczkowe to kolejne udogodnienie i wyjście naprzeciw potrzebom klientów. Dostępność 24 godziny na dobę, lokalizacje w dogodnych miejscach oraz opcja szybkiego odbioru zamówienia — spowodowały, że takie rozwiązania wypadają korzystniej niż konieczność jechania do sklepu i stania w długich kolejkach.

Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Dropshipping. 3... 2... 1... Start!

Dropshipping. 3... 2... 1... Start!
  • W czym tkwi istota dropshippingu?
  • Jakie wady i zalety ma ten model logistyczny?
  • Ile można na nim zarobić i kto może z niego skorzystać?
Czytaj więcej

Zwrot zakupów ‑ problem czy przewaga konkurencyjna?

Zwrot zakupów - problem czy przewaga konkurencyjna?
  • Jak budować właściwą politykę zwrotów?
  • Czy jest się czego bać?
  • Jak widzieć zwroty – to kłopot czy szansa?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama