• Jak zadbać o zadowolenie klienta na ostatnim etapie realizacji zakupu?
  • Na co zwracają uwagę konsumenci w przypadku zakupów online?
  • Jakie formy i kanały komunikacji sprawdzają się najlepiej?
Content ostatniej mili

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

Conture

Komunikacja z klientem, szczególnie w branży e-commerce, ma duży wpływ na jego lojalność oraz to, w jaki sposób finalnie oceni markę. Spore wyzwanie stanowi końcowy etap realizacji, czyli bezpośrednia dostawa zamówienia do adresata — tzw. logistyka ostatniej mili. Co zrobić, żeby jego doświadczenie było pozytywne?

Do rąk własnych, w paczkomacie czy punkcie odbioru?

Last Mile Logistics, czyli logistyka ostatniej mili — określa końcowy etap, w którym przesyłki dostarczane są z magazynu do klienta. Sposób, w jaki zostanie to zrobione oraz informacje, jakie otrzyma odbiorca, finalnie wpływają na jego satysfakcję oraz decyzję o realizacji kolejnych zamówień bądź wybór konkurencyjnej oferty. Kluczową rolę odgrywa w tym zakresie nie tylko komunikacja, ale też preferowana forma dostarczenia paczki. Coraz bardziej popularne są tzw. dostawy poza domem, czyli OHD — Out Of Home Delivery. Nieobecność w miejscu zamieszkania w standardowych godzinach pracy kurierów i związany z tym rozwój elastycznego odbioru — spowodowały, że konsumenci chętniej decydują się na zakupy online oraz ten rodzaj dostawy.

Duże firmy wprowadzają system Click & Collect, dzięki któremu w prosty sposób można zrobić zakupy online, a następnie odebrać je w wybranym sklepie lub punkcie nadań i odbiorów, tzw. PUDO — PickUp Drop Off. Automaty paczkowe to kolejne udogodnienie i wyjście naprzeciw potrzebom klientów. Dostępność 24 godziny na dobę, lokalizacje w dogodnych miejscach oraz opcja szybkiego odbioru zamówienia — spowodowały, że takie rozwiązania wypadają korzystniej niż konieczność jechania do sklepu i stania w długich kolejkach.

Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 23/2022

Ten produkt nie działa

Ten produkt nie działa

W branży samochodowej jest powiedzenie, że pierwszy samochód danej marki sprzedaje klientowi salon, ale każdy następny serwis. I branża samochodowa nie jest tu wyjątkiem. Dla każdej organizacji obsługa posprzedażowa jest szansą na zbudowanie długofalowego zaufania i więzi z klientem. Nie bój się problemów, zastrzeżeń i reklamacji. Jeżeli zdarzają się sporadycznie, klienci to zrozumieją. Pod warunkiem, że staniesz na wysokości zadania.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 23/2022

Dobra obsługa posprzedażowa sposobem na lojalność klienta

Dobra obsługa posprzedażowa sposobem na lojalność klienta

Lojalność klienta jeździ na bardzo pstrym koniu. Nawet jeśli nasz produkt jest wysokiej jakości i ma akceptowalną cenę, to najpewniej do drzwi klienta puka również nasza konkurencja z podobną ofertą. W jaki sposób możemy zatem wykorzystać poszczególne elementy obsługi posprzedażowej, aby klient wracał właśnie do nas?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.