• Jaka jest najważniejsza funkcja content marketingu?
  • Jakie czynniki sprawiają, że publikowane treści uznawane są za wartościowe?
  • Jak sprawdzić, czy nasz przekaz na pewno jest wartościowy?

Content marketing – to pojęcie odmieniane już chyba przez wszystkie przypadki. Trudno znaleźć osobę, która nigdy o nim nie słyszała lub nie zetknęła się z nim osobiście. To jednak coś więcej niż zwykły buzzword (z ang. modne określenie). To podstawa działań największych marek, najważniejszy element każdej strategii marketingowej oraz doceniana przez klientów forma kontaktu. Co zrobić, aby był on wartościowy i realizował powierzone mu zadania w możliwie najlepszy sposób?


4 cele content marketingu:

  • przykucie uwagi
  • edukowanie
  • udzielanie pomocy
  • budowanie wizerunku

Content marketing od podstaw

Marketing treści to, jak sama nazwa wskazuje, strategiczne podejście skupiające się na tworzeniu i dystrybucji cennych, istotnych i spójnych treści. Jego zadaniem jest przyciągnięcie i utrzymanie uwagi określonej grupy docelowej, dzięki dostarczaniu jej wartościowego przekazu. Content marketing to sposób edukowania zarówno obecnych, jak i przyszłych klientów marki o oferowanych przez nią produktach i usługach. Celem jego działań jest udzielanie rad i pomocy klientom, budując przy tym ekspercki wizerunek marki. Jeśli content marketing jest realizowany dobrze, stanowi klucz do biznesowego sukcesu. Jakie korzyści gwarantuje jego wykorzystanie?

Przygotowanie merytoryczne – pierwszy krok do sukcesu

Niemożliwe jest stworzenie wartościowych treści bez wcześniejszego przygotowania merytorycznego. Pierwsze pytanie, jakie należy sobie zadać już na samym początku tworzenia wartościowego przekazu marketingowego, to: Kto będzie naszym odbiorcą? Warto tutaj określić podstawowe parametry, takie jak: płeć, wiek, wykonywany zawód/ /branża, pozycja społeczna, czy zainteresowania.

Drugim pytaniem, na które również warto poznać odpowiedź, jest pytanie o to, jakie informacje mają trafić do odbiorcy. Warto zastanowić się, na czym marce zależy najbardziej, czym może się podzielić ze swoim klientem i przede wszystkim – czego ten klient oczekuje. Warto więc pomyśleć o tym, jakiej wiedzy potrzebuje klient, w jaki sposób można mu ją przekazać, co powinna mu ona zagwarantować oraz jaki jest główny cel jej przekazania – jaką reakcję u odbiorcy ma wywołać i co ma to zagwarantować marce.

Taka podstawowa wiedza pozwoli tworzyć przekaz dostosowany do potrzeb i oczekiwań odbiorcy oraz zbudować poczucie bliskości między nim a marką. Co więcej, opracowywane na jej bazie treści nie będą przez odbiorców traktowane jako element marketingu – będą stanowić wartość samą w sobie. Właśnie dlatego, że „content jest królem”. Ale tylko wtedy, kiedy jest naprawdę wartościowy.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Reklamacje w internetowej sprzedaży B2B ‑ co powinien wiedzieć e‑sprzedawca?

ECOM_14_65.jpg
  • Co różni reklamacje B2C od B2B?
  • O czym pamiętać przy sprzedaży B2B?
  • Jakie są zalety wyłączenia rękojmi za wady w regulaminie sklepu lub poprzez umowę?
Czytaj więcej

Let them talk, czyli społeczny dowód słuszności w praktyce

ECOM_14_20.jpg
  • Co daje nam społeczny dowód słuszności?
  • Jak wykorzystać go w swoim biznesie?
  • Jak kreatywnie podejść do tematu?
Czytaj więcej

Top 5 najlepszych narzędzi do content marketingu

ECOM_14_10.jpg
  • Czym jest content marketing i jak wpływa na pozycjonowanie strony?
  • Jakie treści generują ruch na stronie?
  • Z jakich narzędzi warto skorzystać, tworząc content?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama