• Jak budować efektywną bazę mailingową?
  • Jak zachęcić potencjalnych klientów do wyrażenia zgody marketingowej?
  • O co należy zadbać, aby nasza baza była w zgodzie z RODO?
Budowanie bazy mailingowej

Jak w dobie powszechnego spamu budować i utrzymywać skuteczne bazy mailingowe? Czym one właściwie są? Jak zgodnie z prawem pozyskiwać i utrzymywać zgody na wysyłanie mailingu? To trudne pytania, ale po głębszym zastanowieniu można znaleźć takie rozwiązania, które pozwolą zacząć działać skutecznie, a przy tym zgodnie z przepisami.

Często słyszy się, że mailing jest przestarzałą metodą komunikacji. Tak może mówić przeciętny klient, znudzony setkami e-maili w tym samym stylu i w identycznej oprawie graficznej. Jednak ocena rynku retail określa ten temat zupełnie inaczej. Profesjonalne komunikaty into-web, do-sieciowe, można tak opracować, by stały się małymi arcydziełami, przyciągającymi klientów lepiej niż niejedna szeroko zakrojona kampania marketingowa. Samo napisanie komunikatu to jednak nie wszystko. Nie wystarczy, by przykuć uwagę wymagającego klienta. W dobie przesycenia informacyjnego, czytających komunikaty jest niewielu – wysyłających zaś całe rzesze. Ta dysproporcja podaży nad popytem wymaga więc szczególnego kunsztu w kreacji komunikatów. Jak się zatem wyróżniać na tle konkurentów?

Dzisiejsze skuteczne mailingi muszą być:

  • krótkie – niepozostawiające miejsca na znudzenie tekstem,
  • graficzne – zawierające piktogramy, przykuwające wzrok grafiki, opisujące obrazem całość komunikatu,
  • wypunktowane – zawierające listy punktowane, ukazujące najważniejsze komunikaty, zatrzymujące wzrok na leadach,
  • separowane – tekst musi mieć akapity, prócz krótkiej formy – musi być wizualnie dopieszczony, niemęczący wzroku i atencji odbiorcy,
  • wyróżniające – tekst leadów, czy najważniejszych komunikatów musi być pogrubiony, wyróżniony na tle reszty tekstu.

Można być pewnym, że wśród lawiny zasypującej skrzynkę, klienci starają się wyszukać i szybko wyłowić treści ich interesujące. W branży ukuto nawet określenie content scanning’u. To najprostsze w formie opisanie procesu zubożenia poświęcanej uwagi generowanym przez rynek treściom. Potencjalny klient skanuje więc skrzynkę w poszukiwaniu interesujących go tematów. Po kliknięciu w e-maila ten proces nie ustaje – oko odbiorcy dalej skanuje całość mailingu w poszukiwaniu dodatkowych wartości. Jeśli nie zostaną one w odpowiedni sposób wyeksponowane, nie przykują jego uwagi, to jak w przypadku drapieżnika – ofiara nie zostanie namierzona. Mamy więc krótki czas, oscylujący wokół 4 sekund, aby w tym momencie odpowiedni lead trafił do świadomości klienta. Na jakie elementy więc zwracać uwagę?

  • tytuł e-maila – interesujący, przyciągający uwagę, krótki i zwięzły,
  • treść e-maila – formułowana na zasadzie od szczegółu do ogółu, a zatem inaczej niż standardowa korespondencja – to tutaj następuje marketingowe przykucie uwagi. Klient nie wczyta się w dalszą treść, jeśli nie zatrzyma się na najważniejszych dla niego komunikatach,
  • tytuły i podtytuły – spójne z treścią, mocne w przekazie, przykuwające uwagę, w skrajnych przypadkach klickbajtowych – agresywne, szokujące,
  • szata graficzna – spójna z treścią mailingu, wysokiej jakości, dzieląca tytuły i podtytuły, a przy tym przejrzysta. Niejednokrotnie służąca jako separator tekstu i treści,
  • linia zanurzenia – niezwykle istotny element – najczęściej to tu rozgrywa się wewnętrzna walka odbiorcy z jego podświadomością o to, czy czytać dalej. Tu znajduje się lead i meritum mailingu. Jeśli w tym miejscu nasz komunikat przegra ze słabą atencją klienta – nic co poniżej tej linii się znajduje, nie zostanie przeczytane i przyswojone,
  • bold, underline – we właściwych miejscach, kluczowych dla tekstu i komunikatu. Zgodnie z zasadą „co za dużo, to niezdrowo” – należy stosować z umiarem.

Skoro już wiemy, jak stworzyć dobry mailing, sprawdźmy kolejny krok na drodze do skutecznej komunikacji naszej oferty.

Pozostałe 61% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 23/2022

Ten produkt nie działa

Ten produkt nie działa

W branży samochodowej jest powiedzenie, że pierwszy samochód danej marki sprzedaje klientowi salon, ale każdy następny serwis. I branża samochodowa nie jest tu wyjątkiem. Dla każdej organizacji obsługa posprzedażowa jest szansą na zbudowanie długofalowego zaufania i więzi z klientem. Nie bój się problemów, zastrzeżeń i reklamacji. Jeżeli zdarzają się sporadycznie, klienci to zrozumieją. Pod warunkiem, że staniesz na wysokości zadania.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 23/2022

Dobra obsługa posprzedażowa sposobem na lojalność klienta

Dobra obsługa posprzedażowa sposobem na lojalność klienta

Lojalność klienta jeździ na bardzo pstrym koniu. Nawet jeśli nasz produkt jest wysokiej jakości i ma akceptowalną cenę, to najpewniej do drzwi klienta puka również nasza konkurencja z podobną ofertą. W jaki sposób możemy zatem wykorzystać poszczególne elementy obsługi posprzedażowej, aby klient wracał właśnie do nas?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.