• Co sprawia, że ludzie dokonują zakupów w sieci?
  • Jak przyciągnąć i zatrzymać klienta?
  • Czym konkurować, aby się wyróżnić na tle konkurencji?
Bodźce promocyjne stymulujące zakup

Sklepowe półki uginają się pod ciężarem towarów, a internet kusi unikatowymi produktami dostępnymi „od ręki”. Szeroka oferta sprawia, że podjęcie decyzji zakupowej staje się coraz trudniejsze, a współczesny konsument, wbrew pozorom, naprawdę nie ma lekkiego życia. Każdego dnia sprzedawcy wykorzystują różnorakie bodźce promocyjne, tylko po to, aby wartość każdego z koszyków była jak najwyższa. Przedstawiamy kilka najpopularniejszych, ale zarazem najbardziej efektywnych mechanizmów stymulujących zakup.

Akcja promocja!

Promocja, rabat, obniżka, okazja – to zdecydowanie ulubiony zestaw słów każdego kupującego. Reakcja ludzkiego umysłu na „procent” przy metce jest naprawdę niesamowita. Ubrania, na które nikt wcześniej nawet nie spojrzał, nagle stają się niesamowicie atrakcyjne, a niedokonanie zakupu po „okazyjnej” cenie traktowane jest wręcz jako oznaka braku rozsądku i niegospodarności. Większość sklepów regularnie „wietrzy” swoje magazyny organizując dla klientów wiosenne, letnie, jesienne i zimowe wyprzedaże. Obok nich tryumfy święci także, wyczekiwany przez okrągły rok Black Friday. Choć bardzo często różnica w cenie jest naprawdę nieznaczna, w rzeczywistości, samo słowo „promocja” przyciąga uwagę, a co najważniejsze również portfel kupującego. Bannery reklamowe zdają się wprost krzyczeć do klienta, informując go o tym, że właśnie ma do czynienia z najwyższą obniżką sezonu, a sam kupujący chłonie te słowa, dodając jednocześnie kolejne produkty do swojego koszyka. Co ciekawe, sklepy internetowe, oprócz samego oznaczania produktów etykietami typu „sale”, „promocja”, „%” coraz częściej decydują się także na stworzenie osobnej „wyprzedażowej” zakładki, która stanowi naprawdę apetyczny kąsek dla kupujących i najczęściej jest przez nich otwierana w pierwszej kolejności.

Co warto zrobić, aby maksymalnie wykorzystać moc promocji?

  • Oznaczyć produkty etykietami typu „sale”, „promocja”, „%”.
  • Stworzyć osobną zakładkę pełniącą rolę działu wyprzedaży.
  • Umieszczać w widocznych miejscach sklepu internetowego bannery reklamujące obecnie prowadzone akcje promocyjne.
  • Dodać w koszyku pole umożliwiające wpisanie i wykorzystanie kodu rabatowego.
 

Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tekst otwarty nr 20/2021

E‑commerce Trends Summit – odkryj, jak sprzedawać więcej!

E-commerce Trends Summit – odkryj, jak sprzedawać więcej!

Już 22 września 2021 spotkamy się w gronie ekspertów, by dzielić się wiedzą, praktycznymi wskazówkami oraz narzędziami. E-commerce Trends Summit to jedyna taka konferencja w Europie Środkowo–Wschodniej!

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 20/2021

Jak skutecznie pozyskiwać leady?

Jak skutecznie pozyskiwać leady?
  • Jakie narzędzia najskuteczniej pomagają w pozyskiwaniu nowych leadów?
  • Na czym polegają programy referralowe?
  • Jak powinien być skonstruowany formularz internetowy do pozyskiwania leadów?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.