Big Data w osiedlowym sklepie

Eurocash.jpg
Open access Promotional no. 9/2018
  • Czy właściciel małego sklepu może mieć więcej informacji o rynku lokalnym niż dyrektor dużej, zorganizowanej sieci handlowej?
  • Jak wykorzystać nowe technologie w budowaniu przewagi konkurencyjnej niezależnego detalisty?

Postęp technologiczny zmienił branżę handlową nie do poznania. Zaawansowane rozwiązania e-commerce czy komunikacja mobilna stanowią podstawę wielokanałowych strategii komunikacji z klientem i są codziennością na rynku B2C. W Eurocash Dystrybucja, za pomocą innowacyjnych narzędzi digital, mamy ambicję w podobny sposób zrewolucjonizować rynek B2B FMCG.

Innowacje napędzają niezależny handel

Niezależne małe i średnie sklepy są główną siłą polskiego handlu – stanowią ¾ sklepów spożywczych i generują ponad 97 mld zł obrotu rocznie (40% rynku FMCG)*. Jednak w walce o klienta wciąż muszą stawiać czoło coraz silniejszym dyskontom. Jak budować ich przewagę konkurencyjną? Czy mają szansę w starciu z handlem zorganizowanym?

Kluczową rolę odgrywają tu nowe technologie. Dlatego zdecydowaliśmy się na inwestycję w doskonale znane z rynku konsumenckiego rozwiązania z dziedziny data science, marketing automation i user experience. Dlaczego nie miałyby się sprawdzić w działaniach B2B jako wsparcie małych, rodzinnych firm detalicznych? Tak narodził się eurocash.pl – prosta i intuicyjna w obsłudze platforma, dzięki której właściciel sklepu niezależnego może nie tylko składać zamówienia, ale także mieć informacje o otoczeniu sklepu, które pozwolą mu lepiej dostosować ofertę do lokalnych konsumentów.

Wielkie rozwiązania w małych sklepach

eurocash.pl pozwala budować przewagę rynkową, oferując użytkownikom dostęp do informacji sprofilowanych na podstawie geolokalizacji sklepu. Mogą oni podejrzeć gazetki konkurencyjnych sieci, sprawdzić demografię konsumentów oraz najchętniej kupowane produkty w danej okolicy. Właściciel sklepu korzystający z nowej platformy wie, które produkty aktualnie są reklamowane w telewizji, zna nowości rynkowe i może skorzystać z bazy ponad 1000 artykułów branżowych i prawnych. Efektywność pracy zapewniają: najszybsza na rynku wyszukiwarka produktów i inteligentne listy zakupowe tworzone codziennie w oparciu o algorytmy przewidujące potrzeby asortymentowe sklepu. W wersji mobilnej umożliwia ona wygodny dostęp do promocji i gazetek hurtowych z funkcją zamawiania towaru „one click” – bezpośrednio ze zdjęcia. Platforma pozwala również na szybką wymianę danych z blisko 70 popularnymi systemami sklepowymi.

Technologia

W eurocash.pl wykorzystaliśmy najnowsze standardy programowania mikro usług (socket.io) odpowiedzialnych za poszczególne procesy i operacje biznesowe, dzięki czemu umożliwia ona m.in.: analizę danych w czasie rzeczywistym, bezpieczny transfer danych, współdzielenie dokumentów czy separację danych. eurocash.pl bazuje na najnowszych trendach i standardach user experience (UX) – „Progressive Web Apps”, „Weather and mood apps”, „Minimalism” – dzięki czemu korzystanie z zaawansowanych rozwiązań jest proste i intuicyjne. eurocash.pl jest w pełni zintegrowany z używanymi systemami ERP i analizami danych – SAP / SAP HANA / SAP Hybris Marketing – co z kolei pozwala na tworzenie zindywidualizowanej oferty promocyjnej, uwzględniającej specyfikę potrzeb każdego klienta.

Also check

Społeczność (potencjalnych) klientów

ECOM_11_40.jpg
  • W jaki sposób budować społeczność wokół e-biznesu i jak przełożyć to na sprzedaż?
  • Z jakich narzędzi warto skorzystać?
  • Które przykłady budowania społeczności wokół marki są warte naśladowania, a które niekoniecznie?
Read more

Kolory a sprzedaż

ECOM_11_34.jpg
  • Czego e-commerce może nauczyć się z badań o kolorach?
  • W jaki sposób kolory wpływają na sprzedaż?
  • Co należy mieć na uwadze, wybierając kolor przycisku call to action i innych elementów w sklepie?
Read more

Amazon: od czego zacząć?

ECOM_11_28.jpg
  • W jaki sposób przygotować swój e-commerce do sprzedaży na Amazonie?
  • Na co zwrócić uwagę podczas planowania sprzedaży na Amazonie?
  • Jak uniknąć najczęściej popełnianych błędów podczas wejścia na platformę?
Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama