Big Data w osiedlowym sklepie

Tekst otwarty Promocyjny nr 9/2018
  • Czy właściciel małego sklepu może mieć więcej informacji o rynku lokalnym niż dyrektor dużej, zorganizowanej sieci handlowej?
  • Jak wykorzystać nowe technologie w budowaniu przewagi konkurencyjnej niezależnego detalisty?
Big Data w osiedlowym sklepie

Postęp technologiczny zmienił branżę handlową nie do poznania. Zaawansowane rozwiązania e-commerce czy komunikacja mobilna stanowią podstawę wielokanałowych strategii komunikacji z klientem i są codziennością na rynku B2C. W Eurocash Dystrybucja, za pomocą innowacyjnych narzędzi digital, mamy ambicję w podobny sposób zrewolucjonizować rynek B2B FMCG.

Innowacje napędzają niezależny handel

Niezależne małe i średnie sklepy są główną siłą polskiego handlu – stanowią ¾ sklepów spożywczych i generują ponad 97 mld zł obrotu rocznie (40% rynku FMCG)*. Jednak w walce o klienta wciąż muszą stawiać czoło coraz silniejszym dyskontom. Jak budować ich przewagę konkurencyjną? Czy mają szansę w starciu z handlem zorganizowanym?

Kluczową rolę odgrywają tu nowe technologie. Dlatego zdecydowaliśmy się na inwestycję w doskonale znane z rynku konsumenckiego rozwiązania z dziedziny data science, marketing automation i user experience. Dlaczego nie miałyby się sprawdzić w działaniach B2B jako wsparcie małych, rodzinnych firm detalicznych? Tak narodził się eurocash.pl – prosta i intuicyjna w obsłudze platforma, dzięki której właściciel sklepu niezależnego może nie tylko składać zamówienia, ale także mieć informacje o otoczeniu sklepu, które pozwolą mu lepiej dostosować ofertę do lokalnych konsumentów.

Wielkie rozwiązania w małych sklepach

eurocash.pl pozwala budować przewagę rynkową, oferując użytkownikom dostęp do informacji sprofilowanych na podstawie geolokalizacji sklepu. Mogą oni podejrzeć gazetki konkurencyjnych sieci, sprawdzić demografię konsumentów oraz najchętniej kupowane produkty w danej okolicy. Właściciel sklepu korzystający z nowej platformy wie, które produkty aktualnie są reklamowane w telewizji, zna nowości rynkowe i może skorzystać z bazy ponad 1000 artykułów branżowych i prawnych. Efektywność pracy zapewniają: najszybsza na rynku wyszukiwarka produktów i inteligentne listy zakupowe tworzone codziennie w oparciu o algorytmy przewidujące potrzeby asortymentowe sklepu. W wersji mobilnej umożliwia ona wygodny dostęp do promocji i gazetek hurtowych z funkcją zamawiania towaru „one click” – bezpośrednio ze zdjęcia. Platforma pozwala również na szybką wymianę danych z blisko 70 popularnymi systemami sklepowymi.

Technologia

W eurocash.pl wykorzystaliśmy najnowsze standardy programowania mikro usług (socket.io) odpowiedzialnych za poszczególne procesy i operacje biznesowe, dzięki czemu umożliwia ona m.in.: analizę danych w czasie rzeczywistym, bezpieczny transfer danych, współdzielenie dokumentów czy separację danych. eurocash.pl bazuje na najnowszych trendach i standardach user experience (UX) – „Progressive Web Apps”, „Weather and mood apps”, „Minimalism” – dzięki czemu korzystanie z zaawansowanych rozwiązań jest proste i intuicyjne. eurocash.pl jest w pełni zintegrowany z używanymi systemami ERP i analizami danych – SAP / SAP HANA / SAP Hybris Marketing – co z kolei pozwala na tworzenie zindywidualizowanej oferty promocyjnej, uwzględniającej specyfikę potrzeb każdego klienta.

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Tylko on-line nr 21/2021

Jak wykorzystać kryzys do budowania przewagi konkurencyjnej firmy?

Jak wykorzystać kryzys do budowania przewagi konkurencyjnej firmy?
  • Jakie dane należy w pierwszej kolejności poddać analizie, by znaleźć zasoby finansowe i ludzkie do zajęcia się najbardziej zyskownymi działaniami w firmie?
  • Jak budować społeczność wokół swojej marki/produktu?
  • W jaki sposób powinniśmy zmienić myślenie o klientach?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 21/2021

6 błędów ‑ dlaczego programista nie potrafi porozumieć się z klientem?

6 błędów - dlaczego programista nie potrafi porozumieć się z klientem?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.