Prawo autorskie w e-sklepie

ECOM_10_69.jpg
nr 10/2019

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

logo_answer.jpg
  • Na co należy zwrócić uwagę nabywając utwór stanowiący stronę internetową lub jej składową?
  • Czy można bez przeszkód kopiować opisy i fotografie produktów z innych stron internetowych?
  • Jakie są różnice między umową o przeniesienie autorskich praw majątkowych a umową licencyjną i co oznaczają one dla właściciela e-sklepu?

Prowadząc sklep internetowy należy zadbać o posiadanie odpowiednich praw do strony internetowej oraz jej elementów składowych. Zlecając przygotowanie strony WWW podmiotowi zewnętrznemu konieczne jest dokonanie weryfikacji użytych przez wykonawcę składowych, aby upewnić się, że nie doszło do naruszeń praw autorskich innych podmiotów. W ramach bieżącej działalności należy również zwrócić uwagę na zgodę na wykorzystanie zdjęć i opisów produktów od podmiotów uprawnionych.

Strona WWW sklepu internetowego stanowi szczególnego rodzaju zbiór utworów, który obejmuje zdjęcia i wpisy (content), koncepcję graficzną (layout), program komputerowy umożliwiający jej działanie i zarządzanie treścią (CMS). Ochronie prawno-autorskiej podlegają zarówno strona internetowa jako całość, jak i poszczególne jej składowe. Ważne jest odpowiednie zabezpieczenie praw autorskich zarówno do strony jako całości, jak i jej poszczególnych składowych, w szczególności poprzez zawarcie odpowiednich umów dotyczących autorskich praw majątkowych. Opisy oraz fotografie produktów również podlegają ochronie prawa autorskiego, o naruszanie którego (w przypadku braku znajomości jego przepisów) niezwykle łatwo.

Autorskie prawa majątkowe do strony WWW oraz jej składowych

Zabezpieczenie praw autorskich do strony WWW oraz jej poszczególnych składowych możliwe jest przy zastosowaniu odpowiednich umów, przede wszystkim umów o przeniesienie autorskich praw majątkowych lub umów licencyjnych. W umowie o przeniesienie autorskich praw majątkowych należy określić:

  • strony umowy,
  • utwór,
  • pola eksploatacji,
  • wynagrodzenie,
  • czas obowiązywania umowy,
  • zakres terytorialny.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Nieuczciwa konkurencja

ECOM_12_83.jpg
  • Na czym polega nieuczciwa konkurencja w e-commerce?
  • W jaki sposób bronić się przed nieuczciwą konkurencją?
  • Czy warto zarejestrować znak towarowy?
Czytaj więcej

E‑płatności: silne uwierzytelnienie klienta

ECOM_11_74.jpg
  • Czym jest silne uwierzytelnianie klienta w świetle nowych Standardów Technicznych?
  • Na czym polega nowy standard EMV 3DS 2.0, usprawniający e-płatności?
  • Jak nowe Standardy Techniczne wpływają na działalność e-sprzedawców w zakresie usług płatniczych?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 11/2019

Sprzedaż transgraniczna a RODO

  • Jakie obowiązki ciążą na e-sprzedających jako administratorach danych osobowych w związku ze sprzedażą na terenie UE?
  • Jak sprzedający może poradzić sobie z transferem danych osobowych klientów poza UE?
  • Kiedy podmiot danych może wyrazić zgodę na ich transfer poza UE?
Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama