• Jakie prawo reguluje uprawnienia i obowiązki stron transakcji, w sytuacji gdy umowa zawierana jest między podmiotami pochodzącymi z różnych krajów?
  • Jakie zapisy należy uwzględnić w regulaminie sklepu, kierując swoją ofertę do klientów za granicą?
  • W jakim państwie i w jakiej stawce przedsiębiorca prowadzący sprzedaż transgraniczną zapłaci podatek VAT?
E‑sprzedaż w Unii Europejskiej

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

Kancelaria Lubasz i Wspólnicy

Wdrażanie strategii rozwoju transgranicznego to jedno z najważniejszych wyzwań polskiego handlu. Największe zainteresowanie tematem wchodzenia na nowe rynki można zaobserwować w dynamicznie rozwijającej się branży e-commerce. Mimo obiecujących statystyk potwierdzających wzrost zainteresowania polskimi produktami, transgraniczny potencjał wielu firm jest nadal ograniczony z powodu nieznajomości zagadnień prawnych związanych z prowadzeniem sprzedaży zagranicznym klientom.

Prowadzenie sprzedaży internetowej, w porównaniu ze sprzedażą stacjonarną, jest łatwiejszym i tańszym sposobem dotarcia do szerokiego grona potencjalnych zagranicznych klientów. W ramach Europejskiego Rynku Wewnętrznego podejmowane są działania w celu niwelowania różnic w ustawodawstwach krajowych. Dokonana harmonizacja przepisów krajowych w zakresie praw konsumentów oraz perspektywa ujednolicenia standardów ochrony danych osobowych stanowią znaczne ułatwienie dla przedsiębiorców działających na wielu rynkach. Kolejne pozytywne zmiany, chociażby w kwestiach podatkowych, może przynieść wdrażana przez Komisję Europejską strategia Jednolitego Rynku Cyfrowego. Poniżej podano kilka uniwersalnych wskazówek dla podmiotów z branży e-commerce planujących ekspansję na europejskie rynki. Ze względu na przepisy szczególne nie jest możliwa wyczerpująca analiza prawna bez uwzględnienia przynajmniej docelowego kraju dostawy, kategorii klientów oraz rodzaju sprzedawanego towaru.

Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Koniec ery plików cookies ‑ co nas czeka w nowej rzeczywistości?

Koniec ery plików cookies - co nas czeka w nowej rzeczywistości?
  • Czym różnią się poszczególne rodzaje plików cookies?
  • Które z nich są niezbędne do działania stron internetowych?
  • Jakie pliki cookies chce blokować Google i jaki wpływ będzie to miało na pracę marketerów?
Czytaj więcej

Prawne aspekty gier video: sprzedaż, handel oraz marketing w gamingu

Prawne aspekty gier video: sprzedaż, handel oraz marketing w gamingu
  • Jakie prawa przysługują graczowi po zakupie gry?
  • Co w sytuacji, gdy gra zawiera błędy, a gracz nie jest usatysfakcjonowany jakością zakupionego produktu?
  • Czy możliwa jest sprzedaż gier pomiędzy samymi graczami?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.