Baza danych klientów – na co pozwala prawo?

Tylko on-line Szef Sprzedaży nr 26
  • Które dane o klientach chronione są ustawą?
  • Kiedy przetwarzanie danych osobowych może być uznane za nielegalne?
  • Co należy do obowiązków administratora danych?
Baza danych klientów – na co pozwala prawo?

Nieprzestrzeganie ustawy o ochronie danych osobowych może wiązać się z przykrymi konsekwencjami dla przedsiębiorcy, od odpowiedzialności administracyjnej po karną. Przetwarzanie danych, których przetwarzanie jest niedopuszczalne, lub dokonywanie takich czynności bez upoważnienia zagrożone jest bowiem karą pozbawienia wolności nawet do lat 3.

Większość przedsiębiorców w ramach prowadzonej działalności gospodarczej tworzy bazy klientów, w których gromadzi dane o nich – imiona, nazwiska, adresy, numery telefonów, historię zakupów, a także inne informacje przydatne do stworzenia adekwatnej i odpowiadającej ich potrzebom oferty handlowej. Przy gromadzeniu takich danych należy mieć na uwadze obowiązki przedsiębiorców oraz prawa klientów wynikające z ustawy o ochronie danych osobowych.

Nie wszystkie przypadki gromadzenia danych o klientach obwarowane są przywołaną wyżej ustawą, dlatego najważniejszym zagadnieniem jest ustalenie, czym są dane osobowe, których gromadzenie reguluje ustawa.

Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Źródło: Szef Sprzedaży nr 26/2016

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Koniec ery plików cookies ‑ co nas czeka w nowej rzeczywistości?

Koniec ery plików cookies - co nas czeka w nowej rzeczywistości?
  • Czym różnią się poszczególne rodzaje plików cookies?
  • Które z nich są niezbędne do działania stron internetowych?
  • Jakie pliki cookies chce blokować Google i jaki wpływ będzie to miało na pracę marketerów?
Czytaj więcej

Prawne aspekty gier video: sprzedaż, handel oraz marketing w gamingu

Prawne aspekty gier video: sprzedaż, handel oraz marketing w gamingu
  • Jakie prawa przysługują graczowi po zakupie gry?
  • Co w sytuacji, gdy gra zawiera błędy, a gracz nie jest usatysfakcjonowany jakością zakupionego produktu?
  • Czy możliwa jest sprzedaż gier pomiędzy samymi graczami?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.