• Na czym polega sprzedaż w modelu dropshippingu?
  • Z jakimi zagrożeniami wiąże się ten model sprzedaży?
  • Jak skutecznie wprowadzić dropshipping w swoim sklepie internetowym?
Zarabiać na dropshippingu

Rozwojowi sprzedaży internetowej towarzyszą zmiany w obsłudze logistycznej firm z branży e-commerce. Brak konieczności zapewnienia klientowi fizycznego kontaktu z przedmiotem przed jego zakupem powoduje, że wiele e-sklepów sprzedaje przedmioty, których nie mają na stanie. Jedną z odpowiedzi dostawców/producentów na tego typu sprzedaż jest dropshipping.

Dropshipping to model logistyczny, w którym sprzedawca nie przechowuje towarów w swoim magazynie, a proces dostawy zostaje przekazany dostawcy (np. dystrybutorowi, hurtowni, producentowi). Sklep internetowy jest w tym modelu pośrednikiem pomiędzy dostawcą i klientem końcowym. Występuje jednak jako strona zawierająca umowę sprzedaży, zarabiając na różnicy w cenie zakupu i sprzedaży (marża), czyli tak jak ma to miejsce w standardowej sprzedaży detalicznej. Fizycznie towar nie trafia do sprzedawcy, co zmniejsza liczbę czynności związanych z jego przyjęciem do magazynu i późniejszą wysyłką do klienta końcowego. Wydaje się, że model sprzedaży, w którym logistyka sprowadza się jedynie do elektronicznego przesłania zamówienia od właściciela sklepu do dostawcy, ma szereg zalet. Ale czy na pewno?

Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Fulfilled by Amazon, czyli czy FBA się opłaca?

Fulfilled by Amazon, czyli czy FBA się opłaca?
  • Na czym polega opcja Fulfilled by Amazon i czym się różni od opcji Fulfilled by Merchant?
  • Z jakimi kosztami wiąże się korzystanie z FBA?
  • Czym różnią się warianty European Fulfillment Network (EFN) oraz Pan-European?
Czytaj więcej

Q‑commerce w Polsce

Q-commerce w Polsce
  • Jak quick commerce rozwija się w Polsce?
  • Kto dostarcza na rynku quick commerce?
  • Jaka jest rola dark stores w tym procesie?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.