Umowa z firmą kurierską

ECOM_12_62.jpg
no. 12/2019

The material was created in cooperation with a partner:

logo_brandactive.jpg
  • Na co zwrócić uwagę przy wyborze dostawcy usług kurierskich dla swojego sklepu?
  • Jakimi kryteriami kierować się, dokonując wyboru?
  • Na jakie zapisy w umowie zwrócić szczególną uwagę?

Wybór dostawcy usług kurierskich to kluczowa kwestia dla sklepu internetowego. Zrozumienie wzajemnych praw i obowiązków oraz cenników, które wynikają z umowy, pozwoli uniknąć w przyszłości nie tylko dodatkowych kosztów, ale również zminimalizuje ryzyko utraty klientów.

Dokonując wyboru firmy kurierskiej powinieneś kierować się przede wszystkim dobrem swoich klientów. Warto wcześniej prześledzić działania kurierów w praktyce – jako kupujący. Weź pod uwagę, czy dany dostawca pasuje do asortymentu twojego sklepu oraz jakie usługi dodatkowe oferuje, jak dostawa na życzenie w określonych godzinach, np. do 8.00. Wielu klientów jest gotowych dopłacić za taką możliwość, więc ważna jest znajomość swojej grupy docelowej i jej preferencji.

Cennik i rodzaje przesyłek

Firmy kurierskie zazwyczaj oferują taką samą dla wszystkich cenę podstawową, od której udzielane są rabaty. Umowa zawiera cennik podstawowy, cennik dodatkowy, odnośnik do informacji dotyczących opłat paliwowych oraz rabat od ceny podstawowej. Wysokość rabatu zależy zazwyczaj od kluczowego wskaźnika – zadeklarowanej liczby przesyłek w miesiącu.

W cenniku dodatkowym pojawiają się takie pozycje jak brak lub błędny numer do odbiorcy, czy błędne dane adresowe odbiorcy. Natomiast kiedy przesyłka ze względu na jedną ze wspomnianych okoliczności będzie musiała pozostać na magazynie operatora, operator może doliczyć opłatę za jeden dzień magazynowania.

Wysokość opłaty paliwowej nie jest dokładnie sprecyzowana w umowie – najczęściej odsyła do strony WWW, na której przedstawione są wartości procentowe. Rozwiązywane jest to w ten sposób, ponieważ opłaty paliwowe stale się zmieniają, co wpływa na podwyżki cen dostaw.

Deklaracja obrotu lub liczby przesyłek

Na wysokość rabatu wpływa deklaracja obrotu lub liczba przesyłek, a czasami obie te rzeczy jednocześnie. Im więcej przesyłek zadeklarujesz, tym niższą cenę jednostkową otrzymasz. Czuwają nad tym specjalne algorytmy, które są w stanie szybko wychwycić, że liczba faktycznie wysłanych przesyłek nie idzie w parze z tym, co zostało zadeklarowane. Zapisy o dodatkowych opłatach lub karach umownych w takim przypadku mogą cię negatywnie zaskoczyć.

Przykładowy zapis w umowie:

Strony ustalają następujące warunki dotyczące kalkulacji wynagrodzenia w przypadku wystąpienia rozbieżności pomiędzy Deklarowanym obrotem a rzeczywistym wolumenem zleconych Usług:

1. w przypadku wykonania Usług poniżej 30,00% Deklarowanego obrotu Operator doliczy Klientowi dopłatę do cen z Załącznika nr 1 do Umowy w wysokości 15,00%. (...)

Full access available for logged users only. Log in or select the best subscription option here..

Log in Order a subscription
Favorites Print

Also check

Promotional no. 12/2019

Czy CRM w e-commerce to tylko narzędzie do zarządzania sprzedażą?

  • Budowanie relacji z klientem sklepu internetowego jest trudniejsze niż w tradycyjnej sprzedaży.
  • Nowoczesne narzędzia wspomagające pracę specjalistów e-commerce powinny dawać więcej niż tradycyjny CRM.
  • Obsługa wsparcia klienta i serwisowania to procesy coraz częściej wspierane w systemach CRM stosowanych w e-commerce.
Read more

Najlepsza dostawa ever

ECOM_12_58.jpg
  • Jak budować niepowtarzalne CX w obszarze dostawy produktu?
  • Jak wykorzystać opakowanie produktu do budowania zaangażowania klienta?
  • Jak sprawdzić, czy nasze działania przynoszą efekty?
Read more

Automatyzacja procesów magazynowych

ECOM_12_54.jpg
  • Dlaczego warto automatyzować procesy magazynowe?
  • W jaki sposób można zbudować przewagę konkurencyjną za pomocą automatyzacji procesów magazynowych?
  • Na co warto zwrócić uwagę wybierając system WMS?
Read more

Current issue

Go to

Partners

Advertisement