Tanie przesyłki transgraniczne

ECOM_9_46.jpg
nr 9/2018

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

logo_globkurier.jpg
  • W jaki sposób ograniczyć koszty związane z wysyłką swoich towarów do zagranicznych klientów?
  • Kiedy warto skorzystać z usług brokera, a kiedy lepszym rozwiązaniem będzie wysyłka za pomocą marketplace?
  • Jak uniknąć błędów w wycenie kosztów przesyłki zagranicznej?

Sprzedaż transgraniczna rozwija się w obiecującym tempie, jednak wielu polskich e-sprzedawców woli odpuścić ten obszar i zrezygnować z szansy, jaką stwarza on dla rozwoju sklepu. Masowa wysyłka produktów za granicę to bowiem ogromne wyzwanie logistyczne, które wiąże się również z dużymi kosztami.

Bez sprawnej obsługi przesyłek nie ma międzynarodowego handlu. Wysyłki transgraniczne to ciągłe pokonywanie barier, nie tylko geograficznych, ale także kulturowych, administracyjnych, technicznych czy infrastrukturalnych1. Warto pamiętać o różnicach w systemach logistycznych poszczególnych krajów. Opcje dostawy, środki transportu, a także metody magazynowania zmieniają się w zależności od miejsca, nawet w skali europejskiej. Dysproporcje wynikają z tak prowizorycznych wskaźników, jak: powierzchnia, liczba ludności, długość granic czy położenie geograficzne kraju. Nie bez znaczenia jest aktualny stan gospodarki. Kluczowym elementem jest liczba dostępnych punktów logistycznych i terminali przeładunkowych2. To wiąże się z koniecznością zróżnicowania środków transportu, odpowiednim planowaniem składowania i przechowywania towarów w magazynach.

6 euro za paczkę

Przywołane czynniki bezpośrednio rzutują na możliwy czas dostawy i wzrost personelu potrzebnego do obsługi transportowej. Co więcej, międzynarodowe wysyłki kurierskie ze względu na wielokrotne przekraczanie granic wymagają obsługi celnej. To pociąga za sobą dodatkowe koszty. Wysoka sprawność operacyjna dystrybucji fizycznej jest możliwa tylko przy właściwie zaprojektowanej sieci operacyjnej, uwzględniającej: sortowanie, flotę, oddziały, sprzęt, technologię, personel. W skali europejskiej koszty rosną. Cena „przewoźnego” za jedną paczkę w Polsce jest bowiem niższa niż w Europie (3,42 € vs 6 €). Niższa cena wynika głównie z niższych kosztów pracy3. Sumując wszystkie elementy, otrzymujemy gigantyczny nakład finansowy i wizję stałych inwestycji.

Rys. 1. Liczba przesyłek KEP w Polsce w latach 2013–2017 w podziale na rodzaj przesyłek [w mln szt.]

Źródło: Raport Analiza rynku KEP, na podstawie danych PwC.

Porównywarka prawdę ci powie

Koszty międzynarodowych przesyłek wciąż są wysokie. Na częściowe obniżenie cen wpływa rosnący poziom konkurencyjności. W latach 2011-2015 liczba paczek zagranicznych zwiększyła się w Polsce o 88%4. Taka tendencja zaowocowała rozkwitem firm kurierskich. Pojawiło się wiele nowych podmiotów, a oferta usług znacznie się rozrosła. Jak wybrać najtańszą ofertę spośród 50 dostępnych online? Wielostronicowe cenniki firm kurierskich mogą przerażać, ale obliczenie kosztów przesyłek nie musi być trudne. Z pomocą przychodzą funkcjonalne porównywarki cenowe.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Obsługa zwrotów i reklamacji

ECOM_9_40.jpg
  • Jak badać i klasyfikować przyczyny zwrotów i reklamacji?
  • W jaki sposób obniżyć koszty zwrotów i reklamacji bez szkody dla UX?
  • Jak procesy związane z obsługą zwrotów i reklamacji warto automatyzować, żeby zwiększyć wydajność?
Czytaj więcej

Pierwsze kroki w e‑commerce

ECOM_9_3.jpg
  • Od czego zacząć wdrażanie e-commerce w firmie?
  • Jak się przygotować do tego procesu?
  • Na co zwrócić uwagę podczas wdrażania w firmie nowego kanału sprzedaży?
Czytaj więcej

Plan wdrożenia e‑commerce

ECOM_9_8.jpg
  • Jak przygotować się do wdrożenia systemu e-commerce w firmie?
  • Jak zaplanować działania, aby cały projekt przebiegł sprawnie?
  • Ile czasu przewidzieć w harmonogramie na realizację poszczególnych etapów?
Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama