Tanie przesyłki transgraniczne

ECOM_9_46.jpg
no. 9/2018

The material was created in cooperation with a partner:

logo_globkurier.jpg
  • W jaki sposób ograniczyć koszty związane z wysyłką swoich towarów do zagranicznych klientów?
  • Kiedy warto skorzystać z usług brokera, a kiedy lepszym rozwiązaniem będzie wysyłka za pomocą marketplace?
  • Jak uniknąć błędów w wycenie kosztów przesyłki zagranicznej?

Sprzedaż transgraniczna rozwija się w obiecującym tempie, jednak wielu polskich e-sprzedawców woli odpuścić ten obszar i zrezygnować z szansy, jaką stwarza on dla rozwoju sklepu. Masowa wysyłka produktów za granicę to bowiem ogromne wyzwanie logistyczne, które wiąże się również z dużymi kosztami.

Bez sprawnej obsługi przesyłek nie ma międzynarodowego handlu. Wysyłki transgraniczne to ciągłe pokonywanie barier, nie tylko geograficznych, ale także kulturowych, administracyjnych, technicznych czy infrastrukturalnych1. Warto pamiętać o różnicach w systemach logistycznych poszczególnych krajów. Opcje dostawy, środki transportu, a także metody magazynowania zmieniają się w zależności od miejsca, nawet w skali europejskiej. Dysproporcje wynikają z tak prowizorycznych wskaźników, jak: powierzchnia, liczba ludności, długość granic czy położenie geograficzne kraju. Nie bez znaczenia jest aktualny stan gospodarki. Kluczowym elementem jest liczba dostępnych punktów logistycznych i terminali przeładunkowych2. To wiąże się z koniecznością zróżnicowania środków transportu, odpowiednim planowaniem składowania i przechowywania towarów w magazynach.

6 euro za paczkę

Przywołane czynniki bezpośrednio rzutują na możliwy czas dostawy i wzrost personelu potrzebnego do obsługi transportowej. Co więcej, międzynarodowe wysyłki kurierskie ze względu na wielokrotne przekraczanie granic wymagają obsługi celnej. To pociąga za sobą dodatkowe koszty. Wysoka sprawność operacyjna dystrybucji fizycznej jest możliwa tylko przy właściwie zaprojektowanej sieci operacyjnej, uwzględniającej: sortowanie, flotę, oddziały, sprzęt, technologię, personel. W skali europejskiej koszty rosną. Cena „przewoźnego” za jedną paczkę w Polsce jest bowiem niższa niż w Europie (3,42 € vs 6 €). Niższa cena wynika głównie z niższych kosztów pracy3. Sumując wszystkie elementy, otrzymujemy gigantyczny nakład finansowy i wizję stałych inwestycji.

Rys. 1. Liczba przesyłek KEP w Polsce w latach 2013–2017 w podziale na rodzaj przesyłek [w mln szt.]

Źródło: Raport Analiza rynku KEP, na podstawie danych PwC.

Porównywarka prawdę ci powie

Koszty międzynarodowych przesyłek wciąż są wysokie. Na częściowe obniżenie cen wpływa rosnący poziom konkurencyjności. W latach 2011-2015 liczba paczek zagranicznych zwiększyła się w Polsce o 88%4. Taka tendencja zaowocowała rozkwitem firm kurierskich. Pojawiło się wiele nowych podmiotów, a oferta usług znacznie się rozrosła. Jak wybrać najtańszą ofertę spośród 50 dostępnych online? Wielostronicowe cenniki firm kurierskich mogą przerażać, ale obliczenie kosztów przesyłek nie musi być trudne. Z pomocą przychodzą funkcjonalne porównywarki cenowe.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription
Print

Also check

Dostawa na miarę potrzeb

ECOM_10_58.jpg
  • Czego oczekują klienci w zakresie dostawy przesyłek?
  • Jak z tymi oczekiwaniami radzą sobie największe firmy na świecie?
  • W jaki sposób polski e-commerce mierzy się z nowymi trendami w zakresie dostawy?
Read more
Open access no. 9/2018

Obsługa zwrotów i reklamacji

ECOM_9_40.jpg
  • Jak badać i klasyfikować przyczyny zwrotów i reklamacji?
  • W jaki sposób obniżyć koszty zwrotów i reklamacji bez szkody dla UX?
  • Jakie procesy związane z obsługą zwrotów i reklamacji warto automatyzować, żeby zwiększyć wydajność?
Read more

E‑płatności: top trendy

ECOM_08_52.jpg
  • Co jest ważne dla klientów przy wyborze metody płatności podczas finalizacji transakcji?
  • Jakie rozwiązania płatnicze warto wdrożyć w swoim sklepie, aby zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków?
  • Jakie są najnowsze trendy w płatnościach mobilnych?
Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama