• W jaki sposób ograniczyć koszty związane z wysyłką swoich towarów do zagranicznych klientów?
  • Kiedy warto skorzystać z usług brokera, a kiedy lepszym rozwiązaniem będzie wysyłka za pomocą marketplace?
  • Jak uniknąć błędów w wycenie kosztów przesyłki zagranicznej?
Tanie przesyłki transgraniczne

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

Globkurier

Sprzedaż transgraniczna rozwija się w obiecującym tempie, jednak wielu polskich e-sprzedawców woli odpuścić ten obszar i zrezygnować z szansy, jaką stwarza on dla rozwoju sklepu. Masowa wysyłka produktów za granicę to bowiem ogromne wyzwanie logistyczne, które wiąże się również z dużymi kosztami.

Bez sprawnej obsługi przesyłek nie ma międzynarodowego handlu. Wysyłki transgraniczne to ciągłe pokonywanie barier, nie tylko geograficznych, ale także kulturowych, administracyjnych, technicznych czy infrastrukturalnych1. Warto pamiętać o różnicach w systemach logistycznych poszczególnych krajów. Opcje dostawy, środki transportu, a także metody magazynowania zmieniają się w zależności od miejsca, nawet w skali europejskiej. Dysproporcje wynikają z tak prowizorycznych wskaźników, jak: powierzchnia, liczba ludności, długość granic czy położenie geograficzne kraju. Nie bez znaczenia jest aktualny stan gospodarki. Kluczowym elementem jest liczba dostępnych punktów logistycznych i terminali przeładunkowych2. To wiąże się z koniecznością zróżnicowania środków transportu, odpowiednim planowaniem składowania i przechowywania towarów w magazynach.

6 euro za paczkę

Przywołane czynniki bezpośrednio rzutują na możliwy czas dostawy i wzrost personelu potrzebnego do obsługi transportowej. Co więcej, międzynarodowe wysyłki kurierskie ze względu na wielokrotne przekraczanie granic wymagają obsługi celnej. To pociąga za sobą dodatkowe koszty. Wysoka sprawność operacyjna dystrybucji fizycznej jest możliwa tylko przy właściwie zaprojektowanej sieci operacyjnej, uwzględniającej: sortowanie, flotę, oddziały, sprzęt, technologię, personel. W skali europejskiej koszty rosną. Cena „przewoźnego” za jedną paczkę w Polsce jest bowiem niższa niż w Europie (3,42 € vs 6 €). Niższa cena wynika głównie z niższych kosztów pracy3. Sumując wszystkie elementy, otrzymujemy gigantyczny nakład finansowy i wizję stałych inwestycji.

Rys. 1. Liczba przesyłek KEP w Polsce w latach 2013–2017 w podziale na rodzaj przesyłek [w mln szt.]

Źródło: Raport Analiza rynku KEP, na podstawie danych PwC.

Porównywarka prawdę ci powie

Koszty międzynarodowych przesyłek wciąż są wysokie. Na częściowe obniżenie cen wpływa rosnący poziom konkurencyjności. W latach 2011-2015 liczba paczek zagranicznych zwiększyła się w Polsce o 88%4. Taka tendencja zaowocowała rozkwitem firm kurierskich. Pojawiło się wiele nowych podmiotów, a oferta usług znacznie się rozrosła. Jak wybrać najtańszą ofertę spośród 50 dostępnych online? Wielostronicowe cenniki firm kurierskich mogą przerażać, ale obliczenie kosztów przesyłek nie musi być trudne. Z pomocą przychodzą funkcjonalne porównywarki cenowe.

Pozostałe 73% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak uniknąć najczęstszych błędów przy dostawie do klienta

Jak uniknąć najczęstszych błędów przy dostawie do klienta
  • Jak optymalizować koszty dostawy produktu do klienta bez utraty pozytywnego customer experience?
  • Jak naprawić najczęstsze błędy popełniane przez e-sklepy na etapie dostawy do klienta?
  • Jak zadbać o możliwie najbardziej wydajną pracę magazynu?
Czytaj więcej
Promocyjny nr 20/2021

Obsługa zwrotów zakończona sukcesem

Obsługa zwrotów zakończona sukcesem

W ostatnim czasie możemy zaobserwować zwiększone zainteresowanie handlem internetowym - zakupy online to nieodłączny element funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Współcześnie coraz większa liczba klientów docenia pozytywy płynące z wygodnych zakupów przez internet. Jednym z kluczowych udogodnień, które posiadają kupujący w sieci, jest prawo do zwrotu zakupionego towaru.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.