- Jak podnieść poziom satysfakcji klienta poprzez skrócenie czasu dostawy?
- Co zrobić, aby zwiększyć efektywność logistyki procesu zakupowego?
- Jakie rozwiązania warto wdrożyć, aby zoptymalizować czas dostarczenia przesyłki?

Na czas dostarczenia zamówienia do klienta wpływ ma bardzo wiele czynników. Wśród nich możemy wymienić: dostępność towaru na magazynie, opóźnienia po stronie dystrybutora oraz firmy kurierskiej, a przede wszystkim sposób obsługi zamówienia od momentu jego zarejestrowania aż do momentu wysyłki. Co zrobić, aby był on maksymalnie krótki? Oto kilka rozwiązań, które na pewno w tym pomogą.
Sposób 1. Narzędzie do kompletacji zamówień
Już na etapie kompletowania zamówienia możliwe jest znaczne przyspieszenie całego procesu logistycznego. Szybkie i bezbłędne zebranie wszystkich zakupionych przez klienta produktów pozwala na ich ekspresową wysyłkę. Wykorzystanie narzędzia do kompletacji zamówień, czyli automatycznie generowanej i łatwej w zarządzaniu listy, która zawiera takie informacje, jak: nazwa klienta, numer, kwota i data złożenia zamówienia, dane pakującego pracownika oraz status skanowania (nierozpoczęta, zakończona lub aktualnie trwająca kompletacja zamówienia), pozwala na optymalizację czasu pakowania. Odpowiedni system kompletacji zamówień sprawdzi się również wtedy, gdy na magazynie brakować będzie kilku z zamówionych produktów. W takim przypadku usprawni ono „dokompletowanie” paczki w nieco późniejszym czasie. Dzięki jego zastosowaniu masz pewność, że przygotowane do wysyłki paczki zawsze są zgodne z otrzymanymi zamówieniami, co przekłada się na redukcję kosztów związanych ze zwrotami.
Pozostałe 72% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.
