• Jak podnieść poziom satysfakcji klienta poprzez skrócenie czasu dostawy?
  • Co zrobić, aby zwiększyć efektywność logistyki procesu zakupowego?
  • Jakie rozwiązania warto wdrożyć, aby zoptymalizować czas dostarczenia przesyłki?
Skrócić czas dostawy

Na czas dostarczenia zamówienia do klienta wpływ ma bardzo wiele czynników. Wśród nich możemy wymienić: dostępność towaru na magazynie, opóźnienia po stronie dystrybutora oraz firmy kurierskiej, a przede wszystkim sposób obsługi zamówienia od momentu jego zarejestrowania aż do momentu wysyłki. Co zrobić, aby był on maksymalnie krótki? Oto kilka rozwiązań, które na pewno w tym pomogą.

Sposób 1. Narzędzie do kompletacji zamówień

Już na etapie kompletowania zamówienia możliwe jest znaczne przyspieszenie całego procesu logistycznego. Szybkie i bezbłędne zebranie wszystkich zakupionych przez klienta produktów pozwala na ich ekspresową wysyłkę. Wykorzystanie narzędzia do kompletacji zamówień, czyli automatycznie generowanej i łatwej w zarządzaniu listy, która zawiera takie informacje, jak: nazwa klienta, numer, kwota i data złożenia zamówienia, dane pakującego pracownika oraz status skanowania (nierozpoczęta, zakończona lub aktualnie trwająca kompletacja zamówienia), pozwala na optymalizację czasu pakowania. Odpowiedni system kompletacji zamówień sprawdzi się również wtedy, gdy na magazynie brakować będzie kilku z zamówionych produktów. W takim przypadku usprawni ono „dokompletowanie” paczki w nieco późniejszym czasie. Dzięki jego zastosowaniu masz pewność, że przygotowane do wysyłki paczki zawsze są zgodne z otrzymanymi zamówieniami, co przekłada się na redukcję kosztów związanych ze zwrotami.

Pozostałe 72% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Promocyjny nr 20/2021

Obsługa zwrotów zakończona sukcesem

Obsługa zwrotów zakończona sukcesem

W ostatnim czasie możemy zaobserwować zwiększone zainteresowanie handlem internetowym - zakupy online to nieodłączny element funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Współcześnie coraz większa liczba klientów docenia pozytywy płynące z wygodnych zakupów przez internet. Jednym z kluczowych udogodnień, które posiadają kupujący w sieci, jest prawo do zwrotu zakupionego towaru.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 18/2021

Hybrydowe rozwiązania w dystrybucji e‑commerce

Hybrydowe rozwiązania w dystrybucji e-commerce

Zmiany w dystrybucji e-commerce to chyba najbardziej dynamicznie zmieniający się obszar transportowy, logistyczny czy wręcz dotyczący łańcuchów dostaw.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.