• Jak quick commerce rozwija się w Polsce?
  • Kto dostarcza na rynku quick commerce?
  • Jaka jest rola dark stores w tym procesie?
Q-commerce w Polsce

W wyniku pandemii COVID-19 na wielu rynkach na całym świecie zaszły znaczące zmiany. Dynamicznie rozwinęła się sprzedaż w modelu e-commerce, a wiele osób przeszło na pracę zdalną. W oba te trendy doskonale wpisuje się inny, który także cieszy się coraz większą popularnością. Chodzi o quick commerce, czyli szybką dostawę produktów (najczęściej spożywczych) bezpośrednio do drzwi klienta. Jak q-commerce wygląda w Polsce i jakie są perspektywy rozwoju tego rynku?

Q-commerce to sektor rynku, który odpowiada za dostawy towarów z punktów gastronomicznych i sklepów spożywczych. Na ogół takie zlecenia są realizowane przez wyspecjalizowane firmy kurierskie (na polskim rynku działa kilka takich firm, zaraz powiemy nieco więcej na ten temat), które dostarczają zamówienie w czasie poniżej godziny, a często nawet krótszym.

Za dynamiczny rozwój q-commerce odpowiada przede wszystkim pandemia. Klienci nie chcieli wychodzić do sklepów, czy restauracji (a przez pewien czas po prostu nie mogli) i zaczęli więcej produktów zamawiać przez internet i telefon. W krótkim czasie okazało się, że na tego typu dostawy jest ogromny popyt. Firma Inquiry Market Research opublikowała w 2021 roku obszerny raport na temat stanu q-commerce w Polsce. Wynika z niego na przykład, że w przypadku gastronomii wartość kanału online osiągnęła w 2022 roku próg 15% i prognozuje się, że do 2025 będzie to ponad 20% wszystkich zamówień.

Pozostałe 66% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Jak uniknąć najczęstszych błędów przy dostawie do klienta

Jak uniknąć najczęstszych błędów przy dostawie do klienta
  • Jak optymalizować koszty dostawy produktu do klienta bez utraty pozytywnego customer experience?
  • Jak naprawić najczęstsze błędy popełniane przez e-sklepy na etapie dostawy do klienta?
  • Jak zadbać o możliwie najbardziej wydajną pracę magazynu?
Czytaj więcej
Promocyjny nr 20/2021

Obsługa zwrotów zakończona sukcesem

Obsługa zwrotów zakończona sukcesem

W ostatnim czasie możemy zaobserwować zwiększone zainteresowanie handlem internetowym - zakupy online to nieodłączny element funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Współcześnie coraz większa liczba klientów docenia pozytywy płynące z wygodnych zakupów przez internet. Jednym z kluczowych udogodnień, które posiadają kupujący w sieci, jest prawo do zwrotu zakupionego towaru.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.