• Jakie usługi obecnie oferują firmy kurierskie branży e-commerce?
  • Które z usług oferowanych przez branżę kurierską pozwalają skrócić proces obsługi klientów w e-sklepie?
  • Jakie trendy pojawią się w sektorze usług kurierskich w ciągu najbliższych kilku lat?

Paleta usług kurierskich w e-commerce zmieniła się na przestrzeni ostatnich kilku lat diametralnie. Nowe rozwiązania pozwalają sklepom internetowym na lepszą i szybszą obsługę zamówień. Klient może wybierać w sposobie dostawy i firmach świadczących usługi kurierskie. Pojawiły się porównywarki dostawców kurierskich, umożliwiające porównanie ofert i cenników.

Zakupy realizowane przez internet są nierozłącznie związane z tzw. ostatnią milą – etapem ostatecznej dostawy przesyłki do klienta. Czas doręczenia oraz jakość obsługi logistycznej ma kluczowe znaczenie dla wizerunku e-sklepu. Negatywny odbiór usługi wpływa na postrzeganie sprzedawcy, nie firmy kurierskiej, która tę usługę realizowała. W mniejszym stopniu mechanizm ten działa w drugą stronę – pozytywna jakość usługi ma pewne znaczenie marketingowe i wizerunkowe dla sklepu.

Branża przesyłek kurierskich konsekwentnie dostosowuje się do zmian zachodzących w e-commerce. Nie ogranicza się do standardowych rozwiązań. Dziś kurierzy idą ku specjalizacji i spełnianiu zindywidualizowanych oczekiwań dostawcy i odbiorcy. Jak wygląda to w praktyce?

Niezmiennym fundamentem usług kurierskich pozostaje dostawa wolumenu o relatywnie niewielkiej wadze (do ok. 30 kg – tę branża uznaje za graniczną w kontekście podjęcia przez jedną osobę). Rynek e-commerce wymusił jednak na przewoźnikach rozszerzenie standardowej oferty o opcje, które jeszcze niedawno można było uznać za dodatkowe:

  • skrócony do minimum czas dostawy,
  • określenie godziny dostawy i zawężenie terminu odbioru,
  • system door to door,
  • śledzenie przesyłki od momentu nadania do jej doręczenia.

Firmy kurierskie stawiają na połączenie funkcjonalności i wygody, coraz krótszego czasu doręczenia oraz jakości obsługi. Oferta rozwiązań dla branży handlu internetowego to dziś kompleksowy produkt umożliwiający scedowanie całego procesu na przewoźnika. Co obejmuje dziś propozycja firm kurierskich dla e-handlu?

1. Obsługa przez aplikację

Zlecenia składane online, możliwość wyceny według bieżących danych przypadających na konkretny dzień wysyłki, intuicyjna obsługa poprzez aplikacje mobilne – to, co kiedyś wydawało się odległą przyszłością handlu transgranicznego, dziś stanowi standard w zakresie usług kurierskich. Przyspiesza procedury, ułatwia archiwizację zamówień, pozwala też na wykorzystanie technologii do połączenia z własnymi systemami obsługi klienta. To rozwiązanie bardzo promowane np. przez DHL, aplikację zapewnia też UPS w ramach opcji Mobile My Choice.

2. Monitoring przesyłki

Śledzenie paczki na podstawie skanowanych danych obejmujących czas i miejsce jej bieżącej lokalizacji pozwala uniknąć gorączkowych pytań od klienta o to, gdzie jest przesyłka i kiedy do niego dotrze. To rozwiązanie szczególnie wartościowe w gorącym okresie przedświątecznym. Monitoring omijający kontakt z działem obsługi klienta sklepu doskonale wpisuje się w trend minimalizacji procedur. Tę opcję zapewniają wszyscy obecni na polskim rynku przewoźnicy. Często, jak w przypadku aplikacji GLS, oprócz śledzenia paczki, możliwe jest wyszukiwanie punktów odbioru (np. Parcel Shop GLS) czy przekierowywanie paczki online i skanowanie kodów kreskowych.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tekst otwarty Promocyjny nr 14/2020

Duże i nietypowe towary to nasza specjalność

  • #ecommerce_partners
  • #elogistyka
  • #poznajmysiewecommerce
Czytaj więcej

Dostawa ‑ unboxing ‑ zwrot. Jak opakowanie wspiera user experience?

ECOM_14_46.jpg
  • Jakie są punkty styku klienta z opakowaniem w zakupach e-commerce?
  • Na którym punkcie styku klienta się skupić?
  • Jak budować pozytywne doświadczenie na etapie zwrotu – opakowaniem?
Czytaj więcej

Jak wybrać firmę kurierską? Przewodnik sprzedawcy

ECOM_13_52.png
  • Jakie czynniki wpływają na szybkość dostaw?
  • Broker kurierski czy jedna firma kurierska – co wybrać?
  • Jak uniknąć dodatkowych kosztów?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama