Preferowany sposób dostawy

ECOM_13_44.png
nr 13/2019

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

logo_globkurier.jpg
  • Które z dostępnych sposobów dostarczenia przesyłki preferują klienci?
  • Co wpływa na ich wybór?
  • Jak różnią się oczekiwania klientów co do formy dostawy przesyłki w zależności od wieku, płci i wykształcenia?

O handlu internetowym i preferencjach konsumenckich nie da się mówić w oderwaniu od branży KEP. E-commerce jest głównym motorem napędzającym rynek przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych. Jednocześnie forma dostawy ma bezpośrednie przełożenie na końcową satysfakcję klienta z zakupu.

To zaskakujące, że właśnie opcje dostawy mogą być kluczowym czynnikiem w procesie zakupowym klienta. Brak opcji odbioru w miejscu, który jest najwygodniejszy dla konsumenta, zniechęca do finalizacji transakcji i podnosi wskaźniki porzuconych koszyków. Nie bez znaczenia są także godziny dostawy czy długi czas oczekiwania.

Kultura nanosekundy, czyli same day delivery

Żyjemy w kulturze nanosekundy, nie dziwi więc, że każde zamówienie konsument chce mieć „na już”. Opcja dostawy w ten sam dzień staje się coraz powszechniejsza. Same day delivery w istocie nie jest nowością i na rynku funkcjonuje od kilku lat, choć oferowana była wyłącznie przez gigantów branży e-commerce, takich jak Amazon, który notabene wciąż przoduje w tej formie dostawy. E-commercy mające ambicje ścigać się z największymi, muszą szybko poprawić czas swoich dostaw. Jeszcze kilka lat temu w ankietach jako czas szybkiej dostawy wskazywano 3-4 dni. Dziś dostawa następnego dnia staje się standardem, a konsumenci mają coraz większą chrapkę na otrzymanie produktu w dniu złożenia zamówienia.

Konsumencka wygoda i pokonywanie barier

Analizując odpowiedzi użytkowników opublikowane w raporcie Gemius „E-commerce w Polsce 2018” nie ma wątpliwości, że to właśnie komfort gra pierwsze skrzypce w ich decyzjach zakupowych11. Klienci masowo korzystają z opcji zamówienia przesyłek pod wskazany adres, bez konieczności wychodzenia z domu. Jeśli w czasie od zamówienia do dostawy ich harmonogram dnia ulegnie zmianie, użytkownicy ochoczo korzystają z opcji darmowego przekierowania np. na adres biura.

Raport Gemius odpowiada również na pytanie, co skłoniłoby użytkowników do częstszego robienia zakupów w sieci oraz punktuje największe bariery. Aż 67% internautów wskazało, że jeżeli koszty dostawy byłyby niższe, to częściej kupowaliby w e-sklepach. 37% zadeklarowało, że aktualnie koszty dostawy są dość wysokie. Dodatkowo dla 40% konsumentów problemem jest długie oczekiwanie na dostawę2.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Tekst otwarty Promocyjny nr 14/2020

Duże i nietypowe towary to nasza specjalność

  • #ecommerce_partners
  • #elogistyka
  • #poznajmysiewecommerce
Czytaj więcej

Dostawa ‑ unboxing ‑ zwrot. Jak opakowanie wspiera user experience?

ECOM_14_46.jpg
  • Jakie są punkty styku klienta z opakowaniem w zakupach e-commerce?
  • Na którym punkcie styku klienta się skupić?
  • Jak budować pozytywne doświadczenie na etapie zwrotu – opakowaniem?
Czytaj więcej

Przegląd usług kurierskich

ECOM_14_42.jpg
  • Jakie usługi obecnie oferują firmy kurierskie branży e-commerce?
  • Które z usług oferowanych przez branżę kurierską pozwalają skrócić proces obsługi klientów w e-sklepie?
  • Jakie trendy pojawią się w sektorze usług kurierskich w ciągu najbliższych kilku lat?
Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama