• Które z dostępnych sposobów dostarczenia przesyłki preferują klienci?
  • Co wpływa na ich wybór?
  • Jak różnią się oczekiwania klientów co do formy dostawy przesyłki w zależności od wieku, płci i wykształcenia?
Preferowany sposób dostawy

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

Globkurier

O handlu internetowym i preferencjach konsumenckich nie da się mówić w oderwaniu od branży KEP. E-commerce jest głównym motorem napędzającym rynek przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych. Jednocześnie forma dostawy ma bezpośrednie przełożenie na końcową satysfakcję klienta z zakupu.

To zaskakujące, że właśnie opcje dostawy mogą być kluczowym czynnikiem w procesie zakupowym klienta. Brak opcji odbioru w miejscu, który jest najwygodniejszy dla konsumenta, zniechęca do finalizacji transakcji i podnosi wskaźniki porzuconych koszyków. Nie bez znaczenia są także godziny dostawy czy długi czas oczekiwania.

Kultura nanosekundy, czyli same day delivery

Żyjemy w kulturze nanosekundy, nie dziwi więc, że każde zamówienie konsument chce mieć „na już”. Opcja dostawy w ten sam dzień staje się coraz powszechniejsza. Same day delivery w istocie nie jest nowością i na rynku funkcjonuje od kilku lat, choć oferowana była wyłącznie przez gigantów branży e-commerce, takich jak Amazon, który notabene wciąż przoduje w tej formie dostawy. E-commercy mające ambicje ścigać się z największymi, muszą szybko poprawić czas swoich dostaw. Jeszcze kilka lat temu w ankietach jako czas szybkiej dostawy wskazywano 3-4 dni. Dziś dostawa następnego dnia staje się standardem, a konsumenci mają coraz większą chrapkę na otrzymanie produktu w dniu złożenia zamówienia.

Konsumencka wygoda i pokonywanie barier

Analizując odpowiedzi użytkowników opublikowane w raporcie Gemius „E-commerce w Polsce 2018” nie ma wątpliwości, że to właśnie komfort gra pierwsze skrzypce w ich decyzjach zakupowych11. Klienci masowo korzystają z opcji zamówienia przesyłek pod wskazany adres, bez konieczności wychodzenia z domu. Jeśli w czasie od zamówienia do dostawy ich harmonogram dnia ulegnie zmianie, użytkownicy ochoczo korzystają z opcji darmowego przekierowania np. na adres biura.

Raport Gemius odpowiada również na pytanie, co skłoniłoby użytkowników do częstszego robienia zakupów w sieci oraz punktuje największe bariery. Aż 67% internautów wskazało, że jeżeli koszty dostawy byłyby niższe, to częściej kupowaliby w e-sklepach. 37% zadeklarowało, że aktualnie koszty dostawy są dość wysokie. Dodatkowo dla 40% konsumentów problemem jest długie oczekiwanie na dostawę2.

Pozostałe 57% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Jak uniknąć najczęstszych błędów przy dostawie do klienta

Jak uniknąć najczęstszych błędów przy dostawie do klienta
  • Jak optymalizować koszty dostawy produktu do klienta bez utraty pozytywnego customer experience?
  • Jak naprawić najczęstsze błędy popełniane przez e-sklepy na etapie dostawy do klienta?
  • Jak zadbać o możliwie najbardziej wydajną pracę magazynu?
Czytaj więcej
Promocyjny nr 20/2021

Obsługa zwrotów zakończona sukcesem

Obsługa zwrotów zakończona sukcesem

W ostatnim czasie możemy zaobserwować zwiększone zainteresowanie handlem internetowym - zakupy online to nieodłączny element funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Współcześnie coraz większa liczba klientów docenia pozytywy płynące z wygodnych zakupów przez internet. Jednym z kluczowych udogodnień, które posiadają kupujący w sieci, jest prawo do zwrotu zakupionego towaru.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.