Od zamówienia do dostawy

Tomasz Osuchowski   E-commerce & Digital Marketing 4/2018 Tylko on-line
  • Dlaczego moment składania zamówienia przez klienta jest najbardziej krytycznym elementem całej sprzedaży?
  • Jak wykorzystać proces realizacji zamówienia do budowania pozytywnego Customer Experience?
  • Jak wykorzystać proces realizacji zamówienia do przekonania klienta do kolejnego zakupu?

Przyciągające uwagę akcje promocyjne, odpowiednia polityka rabatowa, doskonałe dopasowanie produktów do potrzeb klientów, atrakcyjny wygląd sklepu – wszystko to ma ogromne znaczenie w procesie sprzedaży. Często jednak tak bardzo skupiamy się na samym pozyskaniu klienta, że zapominamy zadbać o niego w kluczowym momencie całej transakcji – gdy składa zamówienie i otrzymuje zamówiony u nas towar.

Proces składania zamówienia jest bez wątpienia krytycznym elementem w całej sprzedaży online. Klient wszedł do sklepu, wybrał produkty, dodał je do koszyka, dochodzi do złożenia zamówienia i… nagle coś się psuje. Klient nie finalizuje transakcji. Albo nawet jeśli dokonuje pierwszego zakupu, to z jakiegoś powodu do nas nie wraca. Szukamy powodów – usability sklepu doskonałe, proces składania zamówienia dopracowany, odsetek porzucanych koszyków niewielki, a mimo to klient, planując kolejny zakup, szuka nowego sklepu. W poniższym artykule postaram się przedstawić doświadczenia klienta w czasie składania zamówienia, oczekiwania na przesyłkę i jej odbioru oraz wskazać elementy, na które na tym etapie sprzedaży należy szczególnie zwrócić uwagę.

Osoby zajmujące się e-marketingiem mają tendencje do skupiania się przede wszystkim na wcześniejszym etapie procesu sprzedaży – przekonaniu klienta, że to nasz sklep jest najlepszy, optymalizacji szaty graficznej, testowaniu sposobu prezentacji produktu, atrakcyjnych promocjach, akcjach specjalnych itd. Na koszyk i dokończenie procesu sprzedaży nie starcza już siły i czasu albo po prostu zapomina się o tym elemencie. Tak więc najważniejszy moment całej transakcji pozostaje w rękach programistów. A to przecież ten moment, w którym ostatecznie klient decyduje, czy dokona zakupu u nas, czy u kogoś innego oraz czy będzie to zakup jednorazowy czy początek dłuższej współpracy.

Wskazówka

Na każdym etapie sprzedaży – również podczas składania zamówienia, oczekiwania na przesyłkę i jej odbioru – trzeba pamiętać, że to klient i jego aktualne doświadczenia są najważniejsze.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Polecamy

Archiwum