W ostatnim czasie możemy zaobserwować zwiększone zainteresowanie handlem internetowym - zakupy online to nieodłączny element funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Współcześnie coraz większa liczba klientów docenia pozytywy płynące z wygodnych zakupów przez internet. Jednym z kluczowych udogodnień, które posiadają kupujący w sieci, jest prawo do zwrotu zakupionego towaru.

Obsługa zwrotów zakończona sukcesem

Z roku na rok wzrasta świadomość konsumentów – czasy, kiedy odsyłanie zakupów wiązało się dla nich z dyskomfortem minęły bezpowrotnie. Klienci często zamawiają towar tylko po to, żeby go obejrzeć - szacuje się, że udział zwrotów w branży odzieżowej wynosi nawet do 50%. Kiedy możemy uznać, że zwrot został zakończony sukcesem?

Bezpieczeństwo odsyłanych paczek

Sprzedawcy oczekują, aby każdy zwracany produkt trafił do nich w takim samym stanie, w jakim został wysłany do klienta. Do momentu potwierdzenia otrzymania zwrotu przez sprzedającego to konsument ponosi pełną odpowiedzialność za przedmioty, które chce oddać. Jeżeli sklep otrzyma odsyłany towar w nieodpowiednim stanie – może odrzucić zwrot lub zmniejszyć jego wartość. Powszechnie wiadomo, że podczas transportu paczki narażone są na wiele uszkodzeń. Odpowiednio dobrane opakowania to podstawa, jeśli zależy nam na sprawnym i bezpiecznym przewożeniu produktów. Doskonałym rozwiązaniem są kartony z tektury falistej, które ze względu na swoją niewielką wagę i wytrzymałość idealnie nadają się do wysyłki różnymi formami transportu. Ponadto dzięki właściwie dobranej gramaturze i profilowi fal tekturowe opakowania dobrze amortyzują wstrząsy i upadki. Wykorzystując kartony i specjalnie dostosowane przegródki lub owijki można uniknąć zniszczenia przesyłanych produktów, ograniczając jednocześnie zużycie szkodliwych dla środowiska foliopaków czy folii zabezpieczających.

Komfort zwrotu

Wygoda to jeden z kluczowych czynników związanych z bezproblemowymi zwrotami. Dla klientów niezwykle ważne jest, aby zwrot produktów był równie łatwy, jak ich zamówienie. Sytuacja, w której kupujący nie jest zadowolony z zakupu, a dodatkowo musi szukać opakowania zastępczego, by odesłać paczkę, z pewnością nie pozostawia po sobie dobrych wspomnień. W takich okolicznościach świetnie sprawdzają się kartony z paskiem klejowym, które umożliwiają ponowne zamknięcie przesyłki. Kolejną zaletą jest oszczędność czasu – dzięki takiemu rozwiązaniu przygotowanie paczki do zwrotu zajmie tylko kilka sekund, a klient nie będzie musiał dodatkowo używać taśmy klejącej.

Dbałość o wizerunek firmy

Budowanie relacji z klientami to fundament sprzedaży e-commerce. Badania wykazały, że ok. 80% konsumentów jest gotowych zapłacić więcej za produkty tych marek, z którymi wiążą się pozytywne doświadczenia. Warto pamiętać, że w przypadku sprzedaży wysyłkowej opakowanie to jedyny fizyczny kontakt sprzedającego z kupującym. Dobrze zabezpieczone, ekologiczne opakowanie, pozwalające na szybki i bezproblemowy zwrot, z pewnością wzbudza dużo lepsze wrażenie niż tradycyjne opakowania foliowe.

Reasumując – w dzisiejszych czasach dobry, wartościowy produkt nie gwarantuje pełnej satysfakcji klienta, który jest znacznie bardziej wymagający niż jeszcze kilka lat temu. Poza towarem wysokiej jakości i sprawnym procesem zamówienia oczekuje on bowiem funkcjonalnego opakowania oraz możliwości bezproblemowego zwrotu, zakończonego sukcesem dla obu stron.

Pozostałe 0% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Tylko on-line nr 18/2021

Hybrydowe rozwiązania w dystrybucji e‑commerce

Hybrydowe rozwiązania w dystrybucji e-commerce

Zmiany w dystrybucji e-commerce to chyba najbardziej dynamicznie zmieniający się obszar transportowy, logistyczny czy wręcz dotyczący łańcuchów dostaw.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 17/2020

Kiedy warto wybrać opcję najmu, a kiedy kupna magazynu?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.