Napiwki w e-commerce

ECOM_11_24.jpg
no. 11/2019

The material was created in cooperation with a partner:

logo_projectpeople.jpg
  • Jak budować pozytywne doświadczenia klienta w kontakcie ze sklepem?
  • Jak wywołać efekt wow u klienta w czasach szumu informacyjnego?
  • Co jest napiwkiem dla sklepów internetowych i dlaczego warto o nie walczyć?

Czy w czasach remarketingu, black friday i dostępu dwadzieścia cztery godziny przez siedem dni w tygodniu da się jeszcze czymś pozytywnie zaskoczyć klienta? Odpowiedź brzmi: jak najbardziej. Wystarczy odrobina czasu, garść chęci i szczypta kreatywności. Ale na początku warto zadbać o podstawy.

Na nic wszystkie próby wywołania efektu wow u klienta, jeśli wystąpią podstawowe problemy na linii e-sklep–klienci. Zaufanie jest jak jajko – łatwo je zniszczyć, a jak to już się stanie, to zostaną nam tylko porządki. O co warto zadbać szczególnie?

Zapewnienie poczucia bezpieczeństwa

Pomimo tego, że przesyłka za pobraniem jest droższa od innych opcji dostawy produktu, dalej jest popularna wśród klientów. Dlaczego? Ponieważ zapewnia bezpieczeństwo. Zakupy przez internet są stosunkowo nowym sposobem nabywania przedmiotów, który jednak szybko i skutecznie zadomowił się wśród – przede wszystkim – młodych ludzi. Zwłaszcza na początku internauci podchodzili z dystansem do zakupów online, ponieważ obawiali się oszustw. Kwestia dodania wiarygodności całemu procesowi zakupowemu była (i wciąż jest) jednym z głównych wyzwań właścicieli sklepów internetowych.

Przykład:

Sztukę budowania poczucia bezpieczeństwa kupującego w mistrzowskim stopniu opanował AliExpress. Jednym z głównych problemów tej platformy był brak zaufania do właścicieli sklepów z Azji wśród klientów z innych kontynentów. Dlatego ten e-commercowy gigant wprowadził darmową wysyłkę produktów z Azji (chociaż wówczas czas dostawy sięga nawet kilku tygodni). Ponadto oferuje zwrot pieniędzy, jeżeli przesyłka dotrze do klienta po terminie, który założono oraz kiedy towar jest niezgodny z opisem lub nie działa prawidłowo. Czy zdarza się to często? Tak, ja sam kilka razy dokonywałem zwrotu towaru, choć nie jestem regularnym klientem tej platformy. Czy zniechęca mnie to do zakupu? Nie, ponieważ wiem, że w najgorszym wypadku po prostu niczego nie stracę, a mogę zyskać fajny przedmiot w dobrej cenie. Zapewnienie poczucia bezpieczeństwa jest tu kluczowe.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription
Ulubione Print

Also check

Odpowiedź tu i teraz

ECOM_11_50.jpg
  • Którzy użytkownicy wolą kontaktować się z obsługą e-sklepu przez czat?
  • W jaki sposób zadbać o wysoki standard obsługi klienta przez czat?
  • Jakie funkcje czatu warto stosować, aby zoptymalizować efektywność pracy konsultantów?
Read more

Prokliencki model obsługi B2B

ECOM_11_19.jpg
  • Jak sprawić, aby w twojej firmie klient był ważniejszy od systemu?
  • Jakie rozwiązania wdrożyć na platformie sprzedażowej, budując prokliencki system obsługi klienta?
  • Które z procesów związanych z obsługą klienta warto automatyzować, a które lepiej obsługiwać ręcznie?
Read more

Badanie jakości obsługi

ECOM_11_14.jpg
  • Za pomocą jakich narzędzi badać jakość obsługi klienta w swoim e-sklepie?
  • W jaki sposób, opierając się na Sześciu Filarach Customer Experience, poprawić obsługę przed- i pozakupową?
  • Jak zrobić z klienta ambasadora e-sklepu?
Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama