• Z jakimi wyzwaniami zmagają się przedsiębiorstwa w sektorze e-commerce?
  • Z jakimi problemami pod względem opakowań muszą się zmierzyć i jak je rozwiązują?
  • Jak wygląda proces pakowania?

W branży e-commerce opakowania odgrywają bardzo ważną rolę, są w końcu jedynym fizycznym kontaktem pomiędzy sprzedawcą a klientem. Nikt nie ma wątpliwości, że powinny być dobre jakościowo, trwałe oraz estetyczne. Opakowania w e-commerce to także narzędzia marketingowe, ponieważ stanowią wizytówkę firmy. Wymagania względem nich z roku na rok rosną: towar musi być dostarczony w nienaruszonym stanie, opakowanie powinno zabezpieczać przed kradzieżą, umożliwiać dokonanie zwrotu i być ekologiczne.

Na przykładzie firmy 3LP SA – jednego z największych polskich operatorów logistycznych specjalizujących się w obsłudze sprzedawców e-commerce w Polsce, przedstawimy, w jaki sposób można usprawnić proces pakowania zamówień. Dzięki zmianie standardowych pudeł klapowych na wersję z dnem automatycznym, okres potrzebny na złożenie kartonu zredukowano o blisko 36%. W rzeczywistości oznacza to oszczędność czasu przygotowania opakowania na poziomie około 14 godzin w ciągu dnia.

Wyzwanie

Działając w branży e-commerce, firma 3LP SA dostosowuje swoje rozwiązania do indywidualnych potrzeb klientów. Sprzedawcy online stają przed wieloma wyzwaniami, takimi jak np. jak najszybsza wysyłka towarów do klienta przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa produktów umieszczonych w opakowaniach. W omawianym przypadku istotna była optymalizacja procesu klejenia i składania opakowań. Czas przygotowania pojedynczego kartonu produktowego, czyli złożenie oraz oklejenie opakowania, wynosił około 14 sekund. Biorąc pod uwagę dzienną liczbę wysyłanych opakowań, która waha się między 10 000 a 15 000 paczek, był to wynik niezadowalający. Wiązało się to z koniecznością stworzenia dwóch ponadprogramowych etatów. By usprawnić proces pakowania, firma rozważała zakup urządzeń do składania kartonów lub wybór opakowań z automatycznym dnem.

Wdrożone rozwiązanie

3LP SA postanowiło wymienić używane do tej pory standardowe pudła klapowe. Rozpoczęto poszukiwania kontrahenta, który miał dostarczyć wysokiej jakości kartony z dnem automatycznym, a zlecenie wykona terminowo oraz w korzystnej cenie. Ostatecznie zdecydowano się na współpracę z przedsiębiorstwem Schumacher Packaging z siedzibą we Wrocławiu, producentem tektury i opakowań z tektury falistej.

– Z perspektywy czasu mogę stwierdzić, że wybór Schumacher Packaging na dostawcę opakowań był wyborem optymalnym. W ramach rozwoju współpracy zgłosiliśmy do dostawcy dodatkowe potrzeby związane z koniecznością etykietowania kartonów kodami kreskowymi. Dostawca podjął niezbędne działania, co pozwoliło na zaspokojenie unikalnej potrzeby 3LP SA – informuje przedstawiciel firmy. Zaproponowano dwa rozwiązania: bezpośredni nadruk kodów na kartonie lub przyklejanie etykiet bezpośrednio u producenta opakowań, z których wybrano drugą opcję.

Uzyskane efekty

Dzięki współpracy 3LP SA z Schumacher Packaging, firma osiągnęła wymierne korzyści, które przekładają się bezpośrednio na klientów centrum logistycznego:

  • Zredukowano czas przygotowania kartonu z 14 do 9 sekund (oszczędność na poziomie blisko 14 godzin dziennie).
  • Nastąpił wzrost efektywności strefy pakowania.
  • Uwolniono dwa etaty, które zostały wykorzystane w innym miejscu.
  • Odzyskano przestrzeń magazynową – złożenie oklejonego kartonu wymaga jedynie ruchu ręką. Do poskładania zwykłego pudła klapowego potrzebne były miejsce, narzędzia (taśma, etykiety, pistolet) oraz czas.

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Jak uniknąć najczęstszych błędów przy dostawie do klienta

Jak uniknąć najczęstszych błędów przy dostawie do klienta
  • Jak optymalizować koszty dostawy produktu do klienta bez utraty pozytywnego customer experience?
  • Jak naprawić najczęstsze błędy popełniane przez e-sklepy na etapie dostawy do klienta?
  • Jak zadbać o możliwie najbardziej wydajną pracę magazynu?
Czytaj więcej
Promocyjny nr 20/2021

Obsługa zwrotów zakończona sukcesem

Obsługa zwrotów zakończona sukcesem

W ostatnim czasie możemy zaobserwować zwiększone zainteresowanie handlem internetowym - zakupy online to nieodłączny element funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Współcześnie coraz większa liczba klientów docenia pozytywy płynące z wygodnych zakupów przez internet. Jednym z kluczowych udogodnień, które posiadają kupujący w sieci, jest prawo do zwrotu zakupionego towaru.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.