• Jakie czynniki wpływają na szybkość dostaw?
  • Broker kurierski czy jedna firma kurierska – co wybrać?
  • Jak uniknąć dodatkowych kosztów?
Jak wybrać firmę kurierską? Przewodnik sprzedawcy

Wybór firmy kurierskiej to pierwszy i zarazem milowy krok, który musi zrobić każdy wchodzący na rynek sklep e-commerce. Jak zrobić to dobrze?

Nowi, jak również doświadczeni właściciele sklepów internetowych muszą zmierzyć się z nie lada wyzwaniem – wyborem firmy kurierskiej. To kluczowa decyzja, gdyż zarówno opinia o sklepie, jak i jego sukces na rynku zależą w dużej mierze od obsługi wysyłek. Czym zatem kierować się przy wyborze idealnej firmy kurierskiej?

Para doskonała?

Faktem jest, że firma kurierska odpowiada za dużą część wizerunku sklepu. W związku z tym sugerowanie się ceną usług jako podstawowym kryterium wyboru, nie jest dobrym pomysłem. Inwestycja w dobrego kuriera może nie tylko zwracać się na bieżąco, lecz również przynieść długofalowe zyski w postaci zadowolenia i przywiązania konsumentów. Dokonując wyboru firmy kurierskiej weźmy pod uwagę szybkość realizacji zamówienia. Wielu klientów jest skłonnych zapłacić więcej za skrócenie czasu oczekiwania na zakupiony produkt. Szczególnie, jeśli chodzi o dobra wartościowe i te z klasy „premium”. Większość profesjonalnych firm kurierskich doręcza przesyłki w terminie od 1 do 2 dni roboczych od daty ich nadania. Ostateczny czas dostawy zależy od czynników, takich jak:

  • Miejsce – im bliżej magazynu mieszka odbiorca, tym szybciej dotrze do niego zamówienie. Termin realizacji zwykle (lecz niekoniecznie) wydłuża się w sytuacjach, kiedy adres docelowy znajduje się w oddalonym od terenów mieszkalnych miejscu.
  • Czas w roku – niektóre okresy w roku są newralgiczne dla kurierów. Na przykład święta – wtedy przesyłek wysyłanych jest kilkakrotnie więcej niż w pozostałych miesiącach. Upewnijmy się zatem, że firma kurierska, którą mamy na oku, jest dobrze przygotowana na takie spiętrzenia zamówień.
  • Godzina nadania paczki – ostateczny czas doręczenia zależy zarówno od tego, jak wcześnie ją wyślemy, jak i od firmy kurierskiej, która sama zarządza godzinami pracy swoich kurierów i czynnościami, które wykonują. Kluczowe są godziny doręczeń – jeśli wysyłamy produkt do firmy, starajmy się dopilnować tego, aby kurier dotarł do niej przed 16.00. Jeśli natomiast odbiorca jest osobą prywatną, dogodne będą raczej godziny popołudniowe.

Pozostałe 69% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak uniknąć najczęstszych błędów przy dostawie do klienta

Jak uniknąć najczęstszych błędów przy dostawie do klienta
  • Jak optymalizować koszty dostawy produktu do klienta bez utraty pozytywnego customer experience?
  • Jak naprawić najczęstsze błędy popełniane przez e-sklepy na etapie dostawy do klienta?
  • Jak zadbać o możliwie najbardziej wydajną pracę magazynu?
Czytaj więcej
Promocyjny nr 20/2021

Obsługa zwrotów zakończona sukcesem

Obsługa zwrotów zakończona sukcesem

W ostatnim czasie możemy zaobserwować zwiększone zainteresowanie handlem internetowym - zakupy online to nieodłączny element funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Współcześnie coraz większa liczba klientów docenia pozytywy płynące z wygodnych zakupów przez internet. Jednym z kluczowych udogodnień, które posiadają kupujący w sieci, jest prawo do zwrotu zakupionego towaru.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.