• Jakie czynniki wpływają na szybkość dostaw?
  • Broker kurierski czy jedna firma kurierska – co wybrać?
  • Jak uniknąć dodatkowych kosztów?

Wybór firmy kurierskiej to pierwszy i zarazem milowy krok, który musi zrobić każdy wchodzący na rynek sklep e-commerce. Jak zrobić to dobrze?

Nowi, jak również doświadczeni właściciele sklepów internetowych muszą zmierzyć się z nie lada wyzwaniem – wyborem firmy kurierskiej. To kluczowa decyzja, gdyż zarówno opinia o sklepie, jak i jego sukces na rynku zależą w dużej mierze od obsługi wysyłek. Czym zatem kierować się przy wyborze idealnej firmy kurierskiej?

Para doskonała?

Faktem jest, że firma kurierska odpowiada za dużą część wizerunku sklepu. W związku z tym sugerowanie się ceną usług jako podstawowym kryterium wyboru, nie jest dobrym pomysłem. Inwestycja w dobrego kuriera może nie tylko zwracać się na bieżąco, lecz również przynieść długofalowe zyski w postaci zadowolenia i przywiązania konsumentów. Dokonując wyboru firmy kurierskiej weźmy pod uwagę szybkość realizacji zamówienia. Wielu klientów jest skłonnych zapłacić więcej za skrócenie czasu oczekiwania na zakupiony produkt. Szczególnie, jeśli chodzi o dobra wartościowe i te z klasy „premium”. Większość profesjonalnych firm kurierskich doręcza przesyłki w terminie od 1 do 2 dni roboczych od daty ich nadania. Ostateczny czas dostawy zależy od czynników, takich jak:

  • Miejsce – im bliżej magazynu mieszka odbiorca, tym szybciej dotrze do niego zamówienie. Termin realizacji zwykle (lecz niekoniecznie) wydłuża się w sytuacjach, kiedy adres docelowy znajduje się w oddalonym od terenów mieszkalnych miejscu.
  • Czas w roku – niektóre okresy w roku są newralgiczne dla kurierów. Na przykład święta – wtedy przesyłek wysyłanych jest kilkakrotnie więcej niż w pozostałych miesiącach. Upewnijmy się zatem, że firma kurierska, którą mamy na oku, jest dobrze przygotowana na takie spiętrzenia zamówień.
  • Godzina nadania paczki – ostateczny czas doręczenia zależy zarówno od tego, jak wcześnie ją wyślemy, jak i od firmy kurierskiej, która sama zarządza godzinami pracy swoich kurierów i czynnościami, które wykonują. Kluczowe są godziny doręczeń – jeśli wysyłamy produkt do firmy, starajmy się dopilnować tego, aby kurier dotarł do niej przed 16.00. Jeśli natomiast odbiorca jest osobą prywatną, dogodne będą raczej godziny popołudniowe.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tekst otwarty Promocyjny nr 14/2020

Duże i nietypowe towary to nasza specjalność

  • #ecommerce_partners
  • #elogistyka
  • #poznajmysiewecommerce
Czytaj więcej

Dostawa ‑ unboxing ‑ zwrot. Jak opakowanie wspiera user experience?

ECOM_14_46.jpg
  • Jakie są punkty styku klienta z opakowaniem w zakupach e-commerce?
  • Na którym punkcie styku klienta się skupić?
  • Jak budować pozytywne doświadczenie na etapie zwrotu – opakowaniem?
Czytaj więcej

Przegląd usług kurierskich

ECOM_14_42.jpg
  • Jakie usługi obecnie oferują firmy kurierskie branży e-commerce?
  • Które z usług oferowanych przez branżę kurierską pozwalają skrócić proces obsługi klientów w e-sklepie?
  • Jakie trendy pojawią się w sektorze usług kurierskich w ciągu najbliższych kilku lat?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama