• Jak optymalizować koszty dostawy produktu do klienta bez utraty pozytywnego customer experience?
  • Jak naprawić najczęstsze błędy popełniane przez e-sklepy na etapie dostawy do klienta?
  • Jak zadbać o możliwie najbardziej wydajną pracę magazynu?
Jak uniknąć najczęstszych błędów przy dostawie do klienta

Jeśli jesteś doświadczonym e-sprzedawcą, z pewnością wiesz, z jak dużym nakładem pracy wiąże się proces wysyłki. To nie tylko zapakowanie pudełka i dostarczenie produktu klientom. Nawet drobne błędy na etapie wysyłki wpływają na customer experience. Od pozytywnego doświadczenia zakupowego zależy relacja klienta z firmą i sukces marki. Jak zminimalizować potknięcia i optymalizować koszty?

Czas to pieniądz

To powiedzenie w 100% sprawdza się w przypadku dostawy. Nie cena towaru, a czas dostawy jest kluczowym czynnikiem, który skłania klienta do podjęcia decyzji zakupowej. Klientom zależy na tym, aby otrzymywać zakupiony towar jak najszybciej. Według raportu „E-commerce w Polsce 2020” to właśnie dostawa w terminie do 8 h od złożenia zamówienia jest najbardziej motywująca do dokonania zakupu. Aktualnie coraz więcej sklepów podejmuje wyzwanie ekspresowej wysyłki i oferuje dostawę nawet w 2 h! Przykładem jest drogeria Hebe, która proponuje dostawę kurierem miejskim w czasie do 2 godzin od momentu złożenia zamówienia. Sklep obuwniczy CCC deklaruje taką dostawę w czasie nawet do 90 minut! Sprzedawcy ścigają się z czasem, a statystyki pokazują, że z upływem każdej kolejnej godziny maleje szansa zakupowa. Jeżeli czas dostawy wynosi więcej niż 8 h zainteresowanie spada z 95% do 86%. Gdy czas dostawy wydłuży się do 24 h, to szansa na sprzedaż spada do 44%! Jeżeli sprzedawca oferuje wysyłkę w terminie dłuższym niż 72 h szanse na sprzedaż są znikome. Oczywiście, wyjątkiem są towary trudno dostępne i dobra luksusowe. W przypadku standardowych produktów nikt nie będzie jednak czekał na towar aż 3 dni...

Jeżeli nie jesteś w stanie sprostać wyzwaniu ekspresowej wysyłki, bądź transparentny — wysyłaj zamówione produkty zgodnie z deklaracją. Jeżeli deklarujesz, że zrobisz to w 2 dni, nie pozwalaj sobie na opóźnienia. Klienci chcą wiedzieć, kiedy otrzymają kupiony przedmiot i te informacje nie powinny być maskowane. Wiedza na temat procesu zapewnia poczucie bezpieczeństwa i minimalizuje kontakt z biurem obsługi.

Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Promocyjny nr 20/2021

Obsługa zwrotów zakończona sukcesem

Obsługa zwrotów zakończona sukcesem

W ostatnim czasie możemy zaobserwować zwiększone zainteresowanie handlem internetowym - zakupy online to nieodłączny element funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Współcześnie coraz większa liczba klientów docenia pozytywy płynące z wygodnych zakupów przez internet. Jednym z kluczowych udogodnień, które posiadają kupujący w sieci, jest prawo do zwrotu zakupionego towaru.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 18/2021

Hybrydowe rozwiązania w dystrybucji e‑commerce

Hybrydowe rozwiązania w dystrybucji e-commerce

Zmiany w dystrybucji e-commerce to chyba najbardziej dynamicznie zmieniający się obszar transportowy, logistyczny czy wręcz dotyczący łańcuchów dostaw.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.