Zmiany w dystrybucji e-commerce to chyba najbardziej dynamicznie zmieniający się obszar transportowy, logistyczny czy wręcz dotyczący łańcuchów dostaw.

Hybrydowe rozwiązania w dystrybucji e-commerce
Wpływ na to ma wiele czynników, ale jednym z głównych są rosnące wymagania konsumentów. A te zmieniają się błyskawicznie.

Jeżeli przyjrzymy się pierwszej „generacji” logistyki e-commerce, to można zauważyć, że realizowane są podstawowe potrzeby, a towary dostarczane są na adres domowy – idealne rozwiązanie dla firm kurierskich, bazujących na usłudze „door-to-door”, czyli „od drzwi do ­drzwi”. Początkowo czas dostawy potrafił być dosyć długi, jak również koszty dostawy były wysokie. Sektor kurierski nastawiony był na obsługę B2B, czyli wysyłka przez firmy do firm – i tak poukładana była strona ­operacyjna. Oczekiwania klientów biznesowych i osób fizycznych były diametralnie różne: firmy oczekiwały dostaw w godzi- nach „biznesowych” (czyli w ciągu dnia), z kolei klienci indywidualni chcieli dostaw poza godzinami biznesowymi. Powodowało to – przy początkowo niewielkim strumieniu dostaw – wysokie koszty takich dostaw, jak również ich sporą nieregularność (oczekiwanie, że pojawi się liczba paczek uzasadniająca dostawy na danym obszarze).

Druga generacja przyniosła nowe rozwiązania, nakierowane z jednej strony na niższe koszty dostaw, jak również na skrócenie czasu dostawy, jednocześnie oferując klientowi wybór czasu i miejsca dostawy. Pojawiły się wtedy pierwsze paczkomaty, można też było odbierać przesyłki w punktach stacjonarnych.

Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Źródło: Magazynowanie i Produkcja nr 1/2019

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Promocyjny nr 20/2021

Obsługa zwrotów zakończona sukcesem

Obsługa zwrotów zakończona sukcesem

W ostatnim czasie możemy zaobserwować zwiększone zainteresowanie handlem internetowym - zakupy online to nieodłączny element funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Współcześnie coraz większa liczba klientów docenia pozytywy płynące z wygodnych zakupów przez internet. Jednym z kluczowych udogodnień, które posiadają kupujący w sieci, jest prawo do zwrotu zakupionego towaru.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 17/2020

Kiedy warto wybrać opcję najmu, a kiedy kupna magazynu?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama