Efektywna obsługa: dobre praktyki

ECOM_11_09.jpg
nr 11/2019

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

logo_isystems.jpg
  • Na czym polega efektywna obsługa klienta w e-commerce?
  • Jakie rozwiązania wykorzystują najbardziej znane polskie i zagraniczne marki w obszarze obsługi klienta?
  • Jak wyróżnić się na tle konkurencji, dzięki efektywnej obsłudze klientów?

Firmy, które chcą osiągnąć sukces i efektywnie obsługiwać swoich klientów, muszą dbać o regularne wdrażanie coraz to nowszych rozwiązań automatyzujących i optymalizujących cały proces sprzedażowy. Co zatem zrobić, by wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnąć do swojego sklepu nowych klientów? Przedstawiamy zbiór rozwiązań, dzięki którym sprzedaż internetowa staje się prostsza i efektywniejsza.

1. Efektywna wyszukiwarka

Poszukiwanie produktu stanowi tak naprawdę początkowy etap procesu zakupowego. To pierwszy moment, w którym klient weryfikuje użyteczność sklepu internetowego i podejmuje wstępną decyzję o tym, czy zostawi tu swoje pieniądze, czy może jednak wyda je u konkurencji. Podobnie jak w przypadku relacji międzyludzkich, tak i tutaj, pierwsze wrażenie jest więc bardzo istotne. Co zrobić, aby było ono pozytywne? Kluczem okazuje się wdrożenie wyszukiwarki, która nie tylko pomoże znaleźć potrzebne produkty, ale także podpowie klientowi, jakiego towaru może on poszukiwać w momencie, gdy wpisane przez niego zapytanie zostanie niepoprawnie sformułowane.

Jednym z najlepszych, stosowanych w tym zakresie rozwiązań, jest wyszukiwarka pełnotekstowa. Oprócz tego, że jest ona bardzo wydajna i nie obciąża zasobów systemowych sklepu, posiada również całą gamę dodatkowych, wspierających sprzedaż funkcji. Tego typu narzędzie umożliwia odnajdowanie produktów po: nazwie, opisie, słowach kluczowych, kategorii, flagach (etykietach z informacjami typu: „new”, „sale” itp.), tagach, wariantach czy też producencie. Jej głównym zadaniem jest precyzowanie zapytań klientów. Efektem wdrożenia wyszukiwarki pełnotekstowej jest nie tylko zwiększenie konwersji w sklepie, ale również wzmocnienie lojalności klientów, dzięki usprawnieniu procesu zakupowego.

Jakie jeszcze rozwiązania warto wdrożyć, aby wyszukiwanie produktów stało się łatwe i przyjemne? Jak się okazuje, przystępując do zakupów, większość osób ma sprecyzowane wymagania odnośnie wyglądu produktu, jak i budżetu, który chce przeznaczyć na jego zakup. Przejrzyste i intuicyjne filtry zamieszczone na stronach konkretnych kategorii pozwolą użytkownikowi na dużo szybsze odnalezienie interesujących go produktów, a w efekcie, dadzą mu poczucie satysfakcji. Klient, który dobrze czuje się w danym sklepie internetowym i z łatwością znajduje wszystko to, czego szuka, nie tylko chętnie dokona zakupu, ale przede wszystkim będzie do sklepu wracał.

Rysunek 1. Zaawansowane narzędzie filtrów Źródło: newbalance.pl.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Promocyjny nr 12/2019

Czy CRM w e-commerce to tylko narzędzie do zarządzania sprzedażą?

  • Budowanie relacji z klientem sklepu internetowego jest trudniejsze niż w tradycyjnej sprzedaży.
  • Nowoczesne narzędzia wspomagające pracę specjalistów e-commerce powinny dawać więcej niż tradycyjny CRM.
  • Obsługa wsparcia klienta i serwisowania to procesy coraz częściej wspierane w systemach CRM stosowanych w e-commerce.
Czytaj więcej

Umowa z firmą kurierską

ECOM_12_62.jpg
  • Na co zwrócić uwagę przy wyborze dostawcy usług kurierskich dla swojego sklepu?
  • Jakimi kryteriami kierować się, dokonując wyboru?
  • Na jakie zapisy w umowie zwrócić szczególną uwagę?
Czytaj więcej

Najlepsza dostawa ever

ECOM_12_58.jpg
  • Jak budować niepowtarzalne CX w obszarze dostawy produktu?
  • Jak wykorzystać opakowanie produktu do budowania zaangażowania klienta?
  • Jak sprawdzić, czy nasze działania przynoszą efekty?
Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama