Efektywna obsługa: dobre praktyki

ECOM_11_09.jpg
no. 11/2019

The material was created in cooperation with a partner:

logo_isystems.jpg
  • Na czym polega efektywna obsługa klienta w e-commerce?
  • Jakie rozwiązania wykorzystują najbardziej znane polskie i zagraniczne marki w obszarze obsługi klienta?
  • Jak wyróżnić się na tle konkurencji, dzięki efektywnej obsłudze klientów?

Firmy, które chcą osiągnąć sukces i efektywnie obsługiwać swoich klientów, muszą dbać o regularne wdrażanie coraz to nowszych rozwiązań automatyzujących i optymalizujących cały proces sprzedażowy. Co zatem zrobić, by wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnąć do swojego sklepu nowych klientów? Przedstawiamy zbiór rozwiązań, dzięki którym sprzedaż internetowa staje się prostsza i efektywniejsza.

1. Efektywna wyszukiwarka

Poszukiwanie produktu stanowi tak naprawdę początkowy etap procesu zakupowego. To pierwszy moment, w którym klient weryfikuje użyteczność sklepu internetowego i podejmuje wstępną decyzję o tym, czy zostawi tu swoje pieniądze, czy może jednak wyda je u konkurencji. Podobnie jak w przypadku relacji międzyludzkich, tak i tutaj, pierwsze wrażenie jest więc bardzo istotne. Co zrobić, aby było ono pozytywne? Kluczem okazuje się wdrożenie wyszukiwarki, która nie tylko pomoże znaleźć potrzebne produkty, ale także podpowie klientowi, jakiego towaru może on poszukiwać w momencie, gdy wpisane przez niego zapytanie zostanie niepoprawnie sformułowane.

Jednym z najlepszych, stosowanych w tym zakresie rozwiązań, jest wyszukiwarka pełnotekstowa. Oprócz tego, że jest ona bardzo wydajna i nie obciąża zasobów systemowych sklepu, posiada również całą gamę dodatkowych, wspierających sprzedaż funkcji. Tego typu narzędzie umożliwia odnajdowanie produktów po: nazwie, opisie, słowach kluczowych, kategorii, flagach (etykietach z informacjami typu: „new”, „sale” itp.), tagach, wariantach czy też producencie. Jej głównym zadaniem jest precyzowanie zapytań klientów. Efektem wdrożenia wyszukiwarki pełnotekstowej jest nie tylko zwiększenie konwersji w sklepie, ale również wzmocnienie lojalności klientów, dzięki usprawnieniu procesu zakupowego.

Jakie jeszcze rozwiązania warto wdrożyć, aby wyszukiwanie produktów stało się łatwe i przyjemne? Jak się okazuje, przystępując do zakupów, większość osób ma sprecyzowane wymagania odnośnie wyglądu produktu, jak i budżetu, który chce przeznaczyć na jego zakup. Przejrzyste i intuicyjne filtry zamieszczone na stronach konkretnych kategorii pozwolą użytkownikowi na dużo szybsze odnalezienie interesujących go produktów, a w efekcie, dadzą mu poczucie satysfakcji. Klient, który dobrze czuje się w danym sklepie internetowym i z łatwością znajduje wszystko to, czego szuka, nie tylko chętnie dokona zakupu, ale przede wszystkim będzie do sklepu wracał.

Rysunek 1. Zaawansowane narzędzie filtrów Źródło: newbalance.pl.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription
Ulubione Print

Also check

Odpowiedź tu i teraz

ECOM_11_50.jpg
  • Którzy użytkownicy wolą kontaktować się z obsługą e-sklepu przez czat?
  • W jaki sposób zadbać o wysoki standard obsługi klienta przez czat?
  • Jakie funkcje czatu warto stosować, aby zoptymalizować efektywność pracy konsultantów?
Read more

Napiwki w e-commerce

ECOM_11_24.jpg
  • Jak budować pozytywne doświadczenia klienta w kontakcie ze sklepem?
  • Jak wywołać efekt wow u klienta w czasach szumu informacyjnego?
  • Co jest napiwkiem dla sklepów internetowych i dlaczego warto o nie walczyć?
Read more

Prokliencki model obsługi B2B

ECOM_11_19.jpg
  • Jak sprawić, aby w twojej firmie klient był ważniejszy od systemu?
  • Jakie rozwiązania wdrożyć na platformie sprzedażowej, budując prokliencki system obsługi klienta?
  • Które z procesów związanych z obsługą klienta warto automatyzować, a które lepiej obsługiwać ręcznie?
Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama