E‑płatności: top trendy

ECOM_08_52.jpg
nr 8/2018

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

logo_media4u.jpg
  • Co jest ważne dla klientów przy wyborze metody płatności podczas finalizacji transakcji?
  • Jakie rozwiązania płatnicze warto wdrożyć w swoim sklepie, aby zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków?
  • Jakie są najnowsze trendy w płatnościach mobilnych?

W e-biznesie powodzenie procesu zakupowego użytkownika warunkuje dobrze obrana strategia, od procesów logowania, po przejrzystość serwisu, na zapłacie kończąc. Ta droga powinna być z założenia przyjazna, dlatego decyzja o wyborze systemu płatności powinna być przemyślana, niepodyktowana jedynie czynnikami finansowymi, ale również preferencjami klienta. Co ciekawe, są branże, których model biznesowy wręcz wymaga dostarczania usługi płatności online. Za dobra elektroniczne, takie jak muzyka i filmy, w serwisach streamingowych nie zapłacimy gotówką, dla przykładu: Showmax udostępnia płatności poprzez Blik i Pay by link.

Jeszcze kilka lat temu podczas rozmów o wdrażanych rozwiązaniach płatniczych właściciele sklepów internetowych skupiali się głównie na ich łatwej integracji z platformą i niskich kosztach. Wraz z rozwojem e-handlu na wartości zyskały inne parametry, te przyjazne klientowi. Ich wybór często uzależniony jest od branży. Obecnie kładzie się także duży nacisk na możliwość zapłaty w walucie danego kraju oraz geolokalizację.

Użytkownikom, którzy przychylnie podchodzą do innowacyjnych rozwiązań, oferowane są metody płatności jednym kliknięciem, płatności mobilne w aplikacji sklepu, raty online czy wielowalutowe portfele elektroniczne. Dodatkowo konsumenci mogą skorzystać z płatności odnawialnych czy finansowania zakupów z odroczeniem płatności na 30 dni. Opierający się na zasadzie „kup teraz, zapłać później” system płatności odroczonej charakteryzuje się obecnie największą dynamiką rozwoju. Polska jest trzecim, po Singapurze i Czechach, krajem, w którym można skorzystać z tego rozwiązania.

Jak to robią w Ameryce?

Z obserwacji marketerów wynika, że jednym z głównych powodów porzucania koszyka na samym końcu ścieżki zakupowej jest zbyt żmudny, niewygodny i niebudzący zaufania proces płatności. Amazon, światowy gigant e-commerce, oszacował, że właśnie z tego powodu blisko 70% klientów porzuca swój koszyk zakupowy przed finalizacją. Mierząc się z tym problemem, firma wprowadziła formę płatności odpowiadającą na potrzeby użytkowników. Usługa Login and Pay with Amazon, początkowo dostępna jedynie w USA, zyskuje na popularności, obecnie skorzystać z niej może każdy e-sklep działający na terenie Europy.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Produktywność magazynu ‑ przykład e‑commerce

ECOM_15_36.jpg
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 15/2020

Wyzwania co‑packingu

MiP_3_10.jpg

W dzisiejszych czasach niemal każdy, zarówno sprzedawca, jak i kupujący, zdaje sobie sprawę jak ważne jest opakowanie. To ono w wielu przypadkach pomaga w podjęciu decyzji o zakupie produktu lub zrezygnowaniu z zakupu.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 14/2020

Duże i nietypowe towary to nasza specjalność

  • #ecommerce_partners
  • #elogistyka
  • #poznajmysiewecommerce
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama