E‑płatności: top trendy

ECOM_08_52.jpg
nr 8/2018

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

logo_media4u.jpg
  • Co jest ważne dla klientów przy wyborze metody płatności podczas finalizacji transakcji?
  • Jakie rozwiązania płatnicze warto wdrożyć w swoim sklepie, aby zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków?
  • Jakie są najnowsze trendy w płatnościach mobilnych?

W e-biznesie powodzenie procesu zakupowego użytkownika warunkuje dobrze obrana strategia, od procesów logowania, po przejrzystość serwisu, na zapłacie kończąc. Ta droga powinna być z założenia przyjazna, dlatego decyzja o wyborze systemu płatności powinna być przemyślana, niepodyktowana jedynie czynnikami finansowymi, ale również preferencjami klienta. Co ciekawe, są branże, których model biznesowy wręcz wymaga dostarczania usługi płatności online. Za dobra elektroniczne, takie jak muzyka i filmy, w serwisach streamingowych nie zapłacimy gotówką, dla przykładu: Showmax udostępnia płatności poprzez Blik i Pay by link.

Jeszcze kilka lat temu podczas rozmów o wdrażanych rozwiązaniach płatniczych właściciele sklepów internetowych skupiali się głównie na ich łatwej integracji z platformą i niskich kosztach. Wraz z rozwojem e-handlu na wartości zyskały inne parametry, te przyjazne klientowi. Ich wybór często uzależniony jest od branży. Obecnie kładzie się także duży nacisk na możliwość zapłaty w walucie danego kraju oraz geolokalizację.

Użytkownikom, którzy przychylnie podchodzą do innowacyjnych rozwiązań, oferowane są metody płatności jednym kliknięciem, płatności mobilne w aplikacji sklepu, raty online czy wielowalutowe portfele elektroniczne. Dodatkowo konsumenci mogą skorzystać z płatności odnawialnych czy finansowania zakupów z odroczeniem płatności na 30 dni. Opierający się na zasadzie „kup teraz, zapłać później” system płatności odroczonej charakteryzuje się obecnie największą dynamiką rozwoju. Polska jest trzecim, po Singapurze i Czechach, krajem, w którym można skorzystać z tego rozwiązania.

Jak to robią w Ameryce?

Z obserwacji marketerów wynika, że jednym z głównych powodów porzucania koszyka na samym końcu ścieżki zakupowej jest zbyt żmudny, niewygodny i niebudzący zaufania proces płatności. Amazon, światowy gigant e-commerce, oszacował, że właśnie z tego powodu blisko 70% klientów porzuca swój koszyk zakupowy przed finalizacją. Mierząc się z tym problemem, firma wprowadziła formę płatności odpowiadającą na potrzeby użytkowników. Usługa Login and Pay with Amazon, początkowo dostępna jedynie w USA, zyskuje na popularności, obecnie skorzystać z niej może każdy e-sklep działający na terenie Europy.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Prokliencka polityka zwrotów i reklamacji

ECOM_08_03.jpg
  • Jak za pomocą polityki zwrotów i reklamacji budować lojalność klienta?
  • Jakie rozwiązania w zakresie polityki zwrotów i reklamacji, wykraczające poza nakazy ustawowe, warto wdrożyć w swoim sklepie?
  • W jaki sposób zmniejszyć koszty wynikające ze zwrotów i reklamacji?
Czytaj więcej

Niezadowolony klient ma głos

ECOM_08_21.jpg
  • W jaki sposób badać przyczyny niezadowolenia klientów?
  • Jak zminimalizować ryzyko popełniania wciąż tych samych błędów?
  • Jak komunikować się z niezadowolonym klientem, aby budować jego lojalność wobec sklepu?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 8/2018

E‑handel w niedzielę

  • Jak wykorzystać zakaz handlu w niedzielę do zwiększenia sprzedaży w swoim e-sklepie?
  • Na jakich elementach skupić się w komunikacji z klientami, zwłaszcza tymi, którzy do tej pory sporadycznie robili zakupy on-line?
  • W jaki sposób największe sklepy internetowe wykorzystują zakaz handlu w niedzielę do komunikacji z klientami?
Czytaj więcej

Numer bieżący

ECOM_08.jpg

Przejdź do

Partnerzy

Reklama