• Co jest ważne dla klientów przy wyborze metody płatności podczas finalizacji transakcji?
  • Jakie rozwiązania płatnicze warto wdrożyć w swoim sklepie, aby zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków?
  • Jakie są najnowsze trendy w płatnościach mobilnych?
E‑płatności: top trendy

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

Media4U Sp. z o.o.

W e-biznesie powodzenie procesu zakupowego użytkownika warunkuje dobrze obrana strategia, od procesów logowania, po przejrzystość serwisu, na zapłacie kończąc. Ta droga powinna być z założenia przyjazna, dlatego decyzja o wyborze systemu płatności powinna być przemyślana, niepodyktowana jedynie czynnikami finansowymi, ale również preferencjami klienta. Co ciekawe, są branże, których model biznesowy wręcz wymaga dostarczania usługi płatności online. Za dobra elektroniczne, takie jak muzyka i filmy, w serwisach streamingowych nie zapłacimy gotówką, dla przykładu: Showmax udostępnia płatności poprzez Blik i Pay by link.

Jeszcze kilka lat temu podczas rozmów o wdrażanych rozwiązaniach płatniczych właściciele sklepów internetowych skupiali się głównie na ich łatwej integracji z platformą i niskich kosztach. Wraz z rozwojem e-handlu na wartości zyskały inne parametry, te przyjazne klientowi. Ich wybór często uzależniony jest od branży. Obecnie kładzie się także duży nacisk na możliwość zapłaty w walucie danego kraju oraz geolokalizację.

Użytkownikom, którzy przychylnie podchodzą do innowacyjnych rozwiązań, oferowane są metody płatności jednym kliknięciem, płatności mobilne w aplikacji sklepu, raty online czy wielowalutowe portfele elektroniczne. Dodatkowo konsumenci mogą skorzystać z płatności odnawialnych czy finansowania zakupów z odroczeniem płatności na 30 dni. Opierający się na zasadzie „kup teraz, zapłać później” system płatności odroczonej charakteryzuje się obecnie największą dynamiką rozwoju. Polska jest trzecim, po Singapurze i Czechach, krajem, w którym można skorzystać z tego rozwiązania.

Jak to robią w Ameryce?

Z obserwacji marketerów wynika, że jednym z głównych powodów porzucania koszyka na samym końcu ścieżki zakupowej jest zbyt żmudny, niewygodny i niebudzący zaufania proces płatności. Amazon, światowy gigant e-commerce, oszacował, że właśnie z tego powodu blisko 70% klientów porzuca swój koszyk zakupowy przed finalizacją. Mierząc się z tym problemem, firma wprowadziła formę płatności odpowiadającą na potrzeby użytkowników. Usługa Login and Pay with Amazon, początkowo dostępna jedynie w USA, zyskuje na popularności, obecnie skorzystać z niej może każdy e-sklep działający na terenie Europy.

Pozostałe 71% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 18/2021

Hybrydowe rozwiązania w dystrybucji e‑commerce

Hybrydowe rozwiązania w dystrybucji e-commerce

Zmiany w dystrybucji e-commerce to chyba najbardziej dynamicznie zmieniający się obszar transportowy, logistyczny czy wręcz dotyczący łańcuchów dostaw.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 17/2020

Kiedy warto wybrać opcję najmu, a kiedy kupna magazynu?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama