E‑płatności: top trendy

ECOM_08_52.jpg
no. 8/2018

The material was created in cooperation with a partner:

logo_media4u.jpg
  • Co jest ważne dla klientów przy wyborze metody płatności podczas finalizacji transakcji?
  • Jakie rozwiązania płatnicze warto wdrożyć w swoim sklepie, aby zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków?
  • Jakie są najnowsze trendy w płatnościach mobilnych?

W e-biznesie powodzenie procesu zakupowego użytkownika warunkuje dobrze obrana strategia, od procesów logowania, po przejrzystość serwisu, na zapłacie kończąc. Ta droga powinna być z założenia przyjazna, dlatego decyzja o wyborze systemu płatności powinna być przemyślana, niepodyktowana jedynie czynnikami finansowymi, ale również preferencjami klienta. Co ciekawe, są branże, których model biznesowy wręcz wymaga dostarczania usługi płatności online. Za dobra elektroniczne, takie jak muzyka i filmy, w serwisach streamingowych nie zapłacimy gotówką, dla przykładu: Showmax udostępnia płatności poprzez Blik i Pay by link.

Jeszcze kilka lat temu podczas rozmów o wdrażanych rozwiązaniach płatniczych właściciele sklepów internetowych skupiali się głównie na ich łatwej integracji z platformą i niskich kosztach. Wraz z rozwojem e-handlu na wartości zyskały inne parametry, te przyjazne klientowi. Ich wybór często uzależniony jest od branży. Obecnie kładzie się także duży nacisk na możliwość zapłaty w walucie danego kraju oraz geolokalizację.

Użytkownikom, którzy przychylnie podchodzą do innowacyjnych rozwiązań, oferowane są metody płatności jednym kliknięciem, płatności mobilne w aplikacji sklepu, raty online czy wielowalutowe portfele elektroniczne. Dodatkowo konsumenci mogą skorzystać z płatności odnawialnych czy finansowania zakupów z odroczeniem płatności na 30 dni. Opierający się na zasadzie „kup teraz, zapłać później” system płatności odroczonej charakteryzuje się obecnie największą dynamiką rozwoju. Polska jest trzecim, po Singapurze i Czechach, krajem, w którym można skorzystać z tego rozwiązania.

Jak to robią w Ameryce?

Z obserwacji marketerów wynika, że jednym z głównych powodów porzucania koszyka na samym końcu ścieżki zakupowej jest zbyt żmudny, niewygodny i niebudzący zaufania proces płatności. Amazon, światowy gigant e-commerce, oszacował, że właśnie z tego powodu blisko 70% klientów porzuca swój koszyk zakupowy przed finalizacją. Mierząc się z tym problemem, firma wprowadziła formę płatności odpowiadającą na potrzeby użytkowników. Usługa Login and Pay with Amazon, początkowo dostępna jedynie w USA, zyskuje na popularności, obecnie skorzystać z niej może każdy e-sklep działający na terenie Europy.

Full access available for logged users only. Log in or select the best subscription option here..

Log in Order a subscription
Favorites Print

Also check

Promotional no. 12/2019

Czy CRM w e-commerce to tylko narzędzie do zarządzania sprzedażą?

  • Budowanie relacji z klientem sklepu internetowego jest trudniejsze niż w tradycyjnej sprzedaży.
  • Nowoczesne narzędzia wspomagające pracę specjalistów e-commerce powinny dawać więcej niż tradycyjny CRM.
  • Obsługa wsparcia klienta i serwisowania to procesy coraz częściej wspierane w systemach CRM stosowanych w e-commerce.
Read more

Umowa z firmą kurierską

ECOM_12_62.jpg
  • Na co zwrócić uwagę przy wyborze dostawcy usług kurierskich dla swojego sklepu?
  • Jakimi kryteriami kierować się, dokonując wyboru?
  • Na jakie zapisy w umowie zwrócić szczególną uwagę?
Read more

Najlepsza dostawa ever

ECOM_12_58.jpg
  • Jak budować niepowtarzalne CX w obszarze dostawy produktu?
  • Jak wykorzystać opakowanie produktu do budowania zaangażowania klienta?
  • Jak sprawdzić, czy nasze działania przynoszą efekty?
Read more

Current issue

Go to

Partners

Advertisement