• Jakie są punkty styku klienta z opakowaniem w zakupach e-commerce?
  • Na którym punkcie styku klienta się skupić?
  • Jak budować pozytywne doświadczenie na etapie zwrotu – opakowaniem?
Dostawa - unboxing - zwrot. Jak opakowanie wspiera user experience?

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

Mondi Corrugated Packaging

Na doświadczenia klienta opakowań e-commerce wpływa wiele czynników; tych mniej lub bardziej oczywistych. Unboxing, zwroty, to jak pakujemy, a nie tylko w co pakujemy, aspekty ekologiczne wpływające na postrzeganie przesyłek e-commerce oraz ich user experience. Przedstawię wszystkie te kwestie i ich znaczenie dla doświadczenia klienta.

Spójrzmy na doświadczenie klienta związane z jego interakcją z opakowaniem, zgodnie z chronologią zakupu online. Zacznijmy od tego, że kontakt z przesyłką (opakowaniem) to zarazem pierwszy fizyczny punkt styku. Wcześniej wszelkie interakcje i działania klienta e-commerce miały miejsce online, a punktami styku były interfejs sklepu, proces finalizacji zakupu z wyborem sposobu dostawy i płatnością. Następnie informacje o statusie przesyłki i dostawa: kurierem do rąk własnych, do punktu odbioru – sklepu czy paczkomatu.

Doświadczenie z małych rzeczy

Doświadczenie klienta często składa się z małych rzeczy. Jedną z nich jest możliwość wygodnego przenoszenia przesyłki, co ma znaczenie, gdy zakupy zamawiamy do biura lub punktu odbioru (click & collect), do którego udajemy się pieszo lub komunikacją miejską. Jednocześnie taka rączka jest praktycznie bez znaczenia, gdy dostawa ma miejsce do domu lub gdy po przesyłkę przyjechaliśmy samochodem. Odbiór paczki to także moment pierwszego wrażenia, na które składa się na przykład stan przesyłki czy jej estetyka. Na kondycję opakowania mają wpływ dwie rzeczy: jego solidność oraz sposób obchodzenia się z przesyłkami przez firmę kurierską. Na tą drugą mamy pośredni wpływ – przy wyborze operatora logistycznego można kierować się opinią o nim. Za to wybór parametrów wytrzymałościowych opakowania jest czymś, o czym sprzedawca (sklep internetowy) może decydować.

Wykorzystaj przestrzeń

Kolejny aspekt to kreatywne zagospodarowanie powierzchni opakowań. Moim zdaniem e-commerce zupełnie z tego nie korzysta. Opakowania wysyłkowe to ogromne pole do popisu dla kreatywnych komunikatów marketingowych, zarówno grafiki i słowa. Dobrym przykładem są koperty na dokumenty DHL z rysunkami Mleczki.

Pozostałe 63% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Promocyjny nr 20/2021

Obsługa zwrotów zakończona sukcesem

Obsługa zwrotów zakończona sukcesem

W ostatnim czasie możemy zaobserwować zwiększone zainteresowanie handlem internetowym - zakupy online to nieodłączny element funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Współcześnie coraz większa liczba klientów docenia pozytywy płynące z wygodnych zakupów przez internet. Jednym z kluczowych udogodnień, które posiadają kupujący w sieci, jest prawo do zwrotu zakupionego towaru.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 18/2021

Hybrydowe rozwiązania w dystrybucji e‑commerce

Hybrydowe rozwiązania w dystrybucji e-commerce

Zmiany w dystrybucji e-commerce to chyba najbardziej dynamicznie zmieniający się obszar transportowy, logistyczny czy wręcz dotyczący łańcuchów dostaw.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.