Dostawa na miarę potrzeb

ECOM_10_58.jpg
nr 10/2019

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

goglobal24_logo.jpg
  • Czego oczekują klienci w zakresie dostawy przesyłek?
  • Jak z tymi oczekiwaniami radzą sobie największe firmy na świecie?
  • W jaki sposób polski e-commerce mierzy się z nowymi trendami w zakresie dostawy?

Dostawa powinna być szybka, tania i na czas – to oczywiste oczekiwania każdego klienta. Obecnie jednak te elementy traktowane są jedynie jako podstawowe czynniki decydujące o wyborze określonego sposobu dostawy. Współczesny klient wymaga o wiele więcej – chce, by dostarczenie przesyłki było całkowicie dopasowane do jego potrzeb.

Szybkie tempo w kwestii dostaw narzucił królujący na całym świecie Amazon, gwarantując doręczenie przesyłki maksymalnie w ciągu 48 godzin. Standardy te obowiązują co prawda tylko klientów subskrybujących program lojalnościowy Amazon Prime, jednak jest on na tyle popularny, że każdy walczący o wzrost sprzedaży przedsiębiorca na Amazonie, będzie musiał prędzej czy później zapewnić dostawę w podobnym czasie. W związku z tym, dostarczenie paczki w dwa dni zaczyna być postrzegane przez klientów jako standard. Również w Polsce te ramy czasowe powoli stają się codziennością, a sprzedawcy są w stanie realizować dostawy w tym czasie nawet poza granicami kraju. Dlatego też, aby pozyskać klientów, wiele e-sklepów oferuje dostęp do produktów z dostawą tego samego dnia lub w dwie godziny.

Same-day delivery, czyli dostawa w ten sam dzień, zaczyna być coraz popularniejszą opcją w Polsce. Już w 2016 r. niemal ¼ rodzimych klientów wskazywała, że ten model dostawy skłania ich do zakupów w sieci1. Kilka dużych e-sklepów w Polsce, m.in. e-obuwie.pl, answear.com i decathlon.pl oferuje już tę opcję. Koszt takiej usługi to zazwyczaj od 0 do 15 złotych. Jeżeli klienci złożą zamówienie do godziny 12.00, otrzymają je zazwyczaj między 18.00 a 22.00 tego samego dnia. Niestety, opcja same-day delivery dostępna jest tylko dla mieszkańców dużych miast. Wynika to z konieczności posiadania magazynów w danej lokalizacji, co zapewnia określonym e-sklepom możliwość tak szybkiej dostawy, we współpracy z firmami kurierskimi specjalizującymi się w błyskawicznym dostarczaniu przesyłek. Należy jednak zwrócić uwagę na to, iż sytuacja wygląda podobnie nawet w Amazonie, który realizuje superszybkie wysyłki tylko w wybranych miastach lub regionach.

Liczą się nie dni, a godziny

Na polskim rynku powoli pojawia się również opcja dostawy w dwie godziny, jednak podobnie jak same-day delivery, jest dostępna tylko dla mieszkańców największych miast. Komputronik.pl oferuje taką możliwość, jeżeli zamówienie zostanie złożone do godziny 16.00. W odpowiedzi na rozwijający się trend błyskawicznych dostaw, w dużych miastach powstają firmy kurierskie specjalizujące się w tego typu usługach. Pomimo tego, że superszybkie dostawy są kuszącą opcją dla klientów, to zarówno dziś, jak i w perspektywie najbliższych lat, tego typu możliwość może być oferowana tylko mieszkańcom dużych miast lub obszarów, na których znajdują się magazyny danego e-sklepu.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Tylko on-line nr 10/2019

Recepta na phishing

  • Jak chronić swoją reputację jako nadawcy mailingów?
  • Czym jest DMARC i w jaki sposób pomaga bronić się przed wykorzystywaniem naszej domeny do pishingu?
  • Czy korzystanie z DMARC jest zgodne z RODO?
Czytaj więcej

M-commerce: wstyd nie mieć!

ECOM_10_03.jpg
  • W jaki sposób współczesny e-klient dokonuje e-zakupów?
  • Jak wygląda rozwój m-commerce w Polsce na tle innych krajów i jakie to ma znaczenie dla rozwoju sklepów internetowych?
  • Dlaczego m-commerce powinno być istotnym elementem każdej strategii omnichannel?
Czytaj więcej

CX/UX w m-commerce

ECOM_10_08.jpg
  • Jak wygrywać na rynku sprzedaży online w świecie wielu ekranów?
  • Na jakie elementy zwracać szczególną uwagę przy badaniu zachowania użytkowników, by dostarczać wysokiej klasy doświadczenia zakupowe?
  • Jakie rezultaty może przynieść responsywna strona e-sklepu?
Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama