Dostawa na miarę potrzeb

ECOM_10_58.jpg
no. 10/2019

The material was created in cooperation with a partner:

goglobal24_logo.jpg
  • Czego oczekują klienci w zakresie dostawy przesyłek?
  • Jak z tymi oczekiwaniami radzą sobie największe firmy na świecie?
  • W jaki sposób polski e-commerce mierzy się z nowymi trendami w zakresie dostawy?

Dostawa powinna być szybka, tania i na czas – to oczywiste oczekiwania każdego klienta. Obecnie jednak te elementy traktowane są jedynie jako podstawowe czynniki decydujące o wyborze określonego sposobu dostawy. Współczesny klient wymaga o wiele więcej – chce, by dostarczenie przesyłki było całkowicie dopasowane do jego potrzeb.

Szybkie tempo w kwestii dostaw narzucił królujący na całym świecie Amazon, gwarantując doręczenie przesyłki maksymalnie w ciągu 48 godzin. Standardy te obowiązują co prawda tylko klientów subskrybujących program lojalnościowy Amazon Prime, jednak jest on na tyle popularny, że każdy walczący o wzrost sprzedaży przedsiębiorca na Amazonie, będzie musiał prędzej czy później zapewnić dostawę w podobnym czasie. W związku z tym, dostarczenie paczki w dwa dni zaczyna być postrzegane przez klientów jako standard. Również w Polsce te ramy czasowe powoli stają się codziennością, a sprzedawcy są w stanie realizować dostawy w tym czasie nawet poza granicami kraju. Dlatego też, aby pozyskać klientów, wiele e-sklepów oferuje dostęp do produktów z dostawą tego samego dnia lub w dwie godziny.

Same-day delivery, czyli dostawa w ten sam dzień, zaczyna być coraz popularniejszą opcją w Polsce. Już w 2016 r. niemal ¼ rodzimych klientów wskazywała, że ten model dostawy skłania ich do zakupów w sieci1. Kilka dużych e-sklepów w Polsce, m.in. e-obuwie.pl, answear.com i decathlon.pl oferuje już tę opcję. Koszt takiej usługi to zazwyczaj od 0 do 15 złotych. Jeżeli klienci złożą zamówienie do godziny 12.00, otrzymają je zazwyczaj między 18.00 a 22.00 tego samego dnia. Niestety, opcja same-day delivery dostępna jest tylko dla mieszkańców dużych miast. Wynika to z konieczności posiadania magazynów w danej lokalizacji, co zapewnia określonym e-sklepom możliwość tak szybkiej dostawy, we współpracy z firmami kurierskimi specjalizującymi się w błyskawicznym dostarczaniu przesyłek. Należy jednak zwrócić uwagę na to, iż sytuacja wygląda podobnie nawet w Amazonie, który realizuje superszybkie wysyłki tylko w wybranych miastach lub regionach.

Liczą się nie dni, a godziny

Na polskim rynku powoli pojawia się również opcja dostawy w dwie godziny, jednak podobnie jak same-day delivery, jest dostępna tylko dla mieszkańców największych miast. Komputronik.pl oferuje taką możliwość, jeżeli zamówienie zostanie złożone do godziny 16.00. W odpowiedzi na rozwijający się trend błyskawicznych dostaw, w dużych miastach powstają firmy kurierskie specjalizujące się w tego typu usługach. Pomimo tego, że superszybkie dostawy są kuszącą opcją dla klientów, to zarówno dziś, jak i w perspektywie najbliższych lat, tego typu możliwość może być oferowana tylko mieszkańcom dużych miast lub obszarów, na których znajdują się magazyny danego e-sklepu.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription

Also check

Odpowiedź tu i teraz

ECOM_11_50.jpg
  • Którzy użytkownicy wolą kontaktować się z obsługą e-sklepu przez czat?
  • W jaki sposób zadbać o wysoki standard obsługi klienta przez czat?
  • Jakie funkcje czatu warto stosować, aby zoptymalizować efektywność pracy konsultantów?
Read more
Open access no. 11/2019

Napiwki w e-commerce

ECOM_11_24.jpg
  • Jak budować pozytywne doświadczenia klienta w kontakcie ze sklepem?
  • Jak wywołać efekt wow u klienta w czasach szumu informacyjnego?
  • Co jest napiwkiem dla sklepów internetowych i dlaczego warto o nie walczyć?
Read more

Prokliencki model obsługi B2B

ECOM_11_19.jpg
  • Jak sprawić, aby w twojej firmie klient był ważniejszy od systemu?
  • Jakie rozwiązania wdrożyć na platformie sprzedażowej, budując prokliencki system obsługi klienta?
  • Które z procesów związanych z obsługą klienta warto automatyzować, a które lepiej obsługiwać ręcznie?
Read more

Current issue

Polecamy

Go to

Partners

Reklama