• Jak wiedza o potrzebach konsumenckich wpływa na sukces e-sklepu?
  • Kto jest najlepszym ambasadorem marki na zewnątrz?
  • Czy bycie eco-friendly to większe koszty dla firmy?

Czasy są takie, że aby przyciągnąć do siebie potencjalnych klientów, nie wystarczy sprzedawać po atrakcyjnej cenie. Jak pozostać konkurencyjnym? Z pomocą przychodzi monitorowanie potrzeb konsumentów oraz śledzenie trendów stanowiących realną wiedzę biznesową, którą z kolei można przełożyć na praktycznie wskazówki. Poniżej przedstawiam sześć z tych trendów, które są lub stają się must have marek chcących osiągnąć sukces i efektywną sprzedaż. Dane pochodzą z badań zrealizowanych przez Mobile Institute na zlecenie różnych marek oraz projektów własnych.

1. E-zakupy transgraniczne

Jak wynika z raportu „Płatności Cyfrowe 2019”1 serwisu GoMobi.pl, stajemy się coraz bardziej otwarci na internetowe zakupy towarów spoza Polski. Takie zachowanie dotyczy niemal jednej czwartej Polaków kupujących online. Z kolei jedna piąta posiada bankowe konta walutowe, czyli rachunki prowadzone w obcych walutach, służące m.in. do transakcji cross-border. Dla polskich przedsiębiorców jest to sygnał, aby nie bagatelizować wpływu i popularności zagranicznych sklepów oraz urozmaicać oferty, aby stać się konkurencyjnymi również na arenie międzynarodowej. Zwłaszcza teraz, gdy kolejni zagraniczni giganci planują wejść na nasz rodzimy rynek.

2. Wielokanałowość

Współczesny konsument to konsument wielokanałowy. Dla 77% internautów ważne jest, aby marka była dostępna zakupowo w wielu kanałach (Raport Omni-commerce. Kupuję wygodnie 20192, zrealizowany dla Izby Gospodarki Elektronicznej). 54% natomiast kupuje te same marki lub produkty w więcej niż jednym kanale zakupowym, czyli np. w sklepie stacjonarnym, internetowym lub mobilnie. Co więcej, wzrasta znaczenie cross-korzystania zakupowego z różnych urządzeń – konsumenci zaczynają proces zakupowy na jednym urządzeniu, a kończą na innym. W związku z tym kluczowe jest, aby zapewnić klientom jednakowe doświadczenia niezależnie od kanału. Wśród nich niezwykle istotny jest ten dostępny na smartfonie czy tablecie. Marki, które nie posiadają aplikacji mobilnej lub dostosowanej responsywnej strony internetowej są oceniane przez polskich konsumentów dosyć surowo. 30% m-kupujących badanych uznaje je za niedostosowane do potrzeb klienta, 25% za marki nie na czasie, 18% zaś za już w tym momencie przegrane. Chcąc zachęcić potencjalnych klientów należy nie tylko być, ale być i aktywnie działać w wielu miejscach.

Pozostałe 75% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Zobacz również

Tekst otwarty Tylko on-line nr 16/2020

Targi Packaging Innovations – bezpieczny powrót do gry

PI2019.jpg

Nadchodzące miesiące będą kluczowe dla wielu przedsiębiorców. Polska branża opakowań stanęła przed nowymi wyzwaniami, którym musi szybko sprostać, aby utrzymać swoją pozycję. Rozwiązaniem może być udział w Targach Packaging Innovations, które odbędą w dniach 24-25 września 2020 w EXPO XXI Warszawa. Jaka będzie tegoroczna edycja?

Czytaj więcej

Plan marketingowy na jednej stronie. Nowi klienci, większe dochody i firma jedna na milion!

ECOM_16_78.4.jpg
Czytaj więcej

Niech Cię widzą w sieci! Blog lub serwis branżowy od podstaw

ECOM_16_78.2.jpg
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama