• Jak bezkosztowo dopasować witrynę do konkretnych potrzeb właściciela?
  • Które wtyczki pozwalają na bieżące monitorowanie danych i statystyk strony?
  • Jak, za pomocą wtyczek, stworzyć na stronie formularze kontaktowe, quizy czy reCAPTCHA?
Top 10 wtyczek dla stron www i e-commerce

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

Efectovnia

Wtyczki, czyli rozszerzenia strony, które pozwalają wyposażyć ją w nowe funkcjonalności, to nieodzowny element każdej strony WWW i sklepu online na WordPressie. Przyciski odsyłające do social mediów, formularza kontaktowego czy umożliwiające wysłanie wniosku online, to tylko kilka z wielu przykładów na wzbogacenie strony internetowej i sprawienie, że będzie ona bardziej przyjazna i intuicyjna dla odwiedzających. Każdy użytkownik internetu korzysta z wtyczek i może nawet nie jest tego świadomy. Jednakże ich implementacja nie służy jedynie odwiedzającym. Instalacja wtyczek ma służyć także usprawnieniu działania witryny i dopasowaniu jej do konkretnych potrzeb właściciela. I to właśnie tę drugą kwestię dziś poruszymy.

Poniżej przedstawiamy najważniejsze kategorie wtyczek do WordPressa pod systematyczną analizę danych i statystyk, wraz z rekomendacjami tych, z których sami korzystamy w codziennej pracy. Oczywiście nie są to wszystkie rozszerzenia, a poniższy zestaw mógłby być znacznie dłuższy. Jednak skupiliśmy się w tym przypadku na tych, naszym zdaniem, najważniejszych i niezbędnych w celu regularnego monitorowania danych i statystyk strony.

1. Analiza danych

Rekomendowana wtyczka: MonsterInsights

Zrozumienie odbiorców, a w konsekwencji, zaspokojenie ich potrzeb to bardzo dobry sposób (jeśli nie najlepszy) na zwiększenie ruchu na stronie, a co za tym idzie, konwersji. W tym celu musimy posłużyć się programem Google Analytics. Aby połączyć interesującą nas stronę z Google Analytics, potrzebna będzie wtyczka MonsterInsights. Naszym zdaniem - najlepszy wybór w tej kategorii.

Z jej pomocą możemy prowadzić statystyki dotyczące odwiedzających naszą witrynę. Możemy robić to także w czasie rzeczywistym. Poznamy odwiedzających stronę, ich zachowania i zainteresowania. To z kolei pozwoli nam dopasować swoje produkty i usługi do potrzeb potencjalnego klienta.

Znajdziemy zarówno wersję bezpłatną, jak i znacznie rozszerzoną opcję płatną.

Alternatywy: Exact Metrics, Google Analytics, Stat Counter

2. Bezpieczeństwo

Rekomendowana wtyczka: Akismet

Bezpieczeństwo w sieci to coś, o czym mówi się nieustannie. Jednak to nie tylko popularne programy antywirusowe. Jako posiadacze strony internetowej musimy chronić się zarówno przed wirusami, jak i przed spamem. Akismet to właśnie wtyczka antyspamowa, która weryfikuje i filtruje wszystkie komentarze oraz formularze kontaktowe, w celu wychwycenia tych, które są zwykłym spamem.

Dzięki historii statusu komentarza czy formularza, możemy w szybki sposób dowiedzieć się, które komentarze zostały uznane za spam przez wtyczkę, a które przez moderatora. Możemy także podjąć weryfikację pod kątem konkretnego użytkownika strony i sprawdzić, ile jego komentarzy zostało zatwierdzonych, bądź odrzuconych. Akismet pozwala zobaczyć adresy URL zamieszczone w komentarzach, co daje nam możliwość na bardzo szybkie i łatwe usunięcie niechcianych czy podejrzanych linków z naszej witryny. Taki antyspam odgrywa jeszcze jedną, bardzo istotną rolę. Mianowicie, funkcja odrzucania oszczędza miejsce na dysku (zbędne treści w postaci spamowych komentarzy nie spowalniają wczytywania witryny).

Alternatywy: Wordfence, Jetpack Security, All In One Wp Security & Firewall

3. Pamięć podręczna

Rekomendowana wtyczka: W3 Total Cache

Nawet jeśli strona jest nowa, to nikt nie zakłada jej z myślą o tym, aby być jedynym odwiedzającym. Co do zasady dążymy do tego, aby ruch na naszej stronie cały czas rósł. Musimy więc zabezpieczyć się na wypadek wzrostu odwiedzających witrynę oraz jednoczesnego użytkowania WWW przez wiele osób. W3 Total Care zabezpiecza stronę przed nagłym wzrostem odwiedzających, chroni przed spowolnieniem ładowania i całkowitym przeciążeniem, które w konsekwencji sprawia, że witryna nie działa.

Co takiego robi W3 Total Care? Przede wszystkim odciąża bazę danych, która dzięki temu nie odczuwa zwiększonego ruchu na stronie. Zawiera pamięć podręczną strony, bazy danych, przeglądarki i wiele, wiele więcej. Umożliwia skrócenie czasu ładowania witryny i daje możliwość zmniejszenia plików, co daje nawet 80% zwolnionego miejsca. Tym samym może skrócić czas buforowania witryny o ponad 43%.

Alternatywy: Wp Super Cache, WP Fastes Cache, Simple Cache

Pozostałe 67% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Zobacz również

Skąd ta niska konwersja?

Skąd ta niska konwersja?
  • Dlaczego klienci wchodzą na stronę sklepu i nie kupują?
  • Jak i dlaczego warto badać zachowania konsumentów?
  • Jakie narzędzia (oprócz Google Analytics) mogą się przydać?
Czytaj więcej

E‑commerce w Google Analytics: pierwsze kroki

E-commerce w Google Analytics: pierwsze kroki
  • Dlaczego warto zaimplementować Google Analytics dla e-commerce i jak to zrobić?
  • Jakie możliwości stwarza rozszerzona integracja z Google Analytics?
  • Jak wdrożyć kod Google Analytics i moduł e-commerce dla sklepu na WooCommerce, Shoper i Presta Shop?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama