• Jakie narzędzia są w stanie skutecznie wesprzeć pracę pozycjonera?
  • Czym najlepiej wesprzeć się, aby zyskać dostęp do statystyki, weryfikacji słów kluczowych, konkurencji czy wspomnień w social mediach?
  • Jakie są alternatywy dla najbardziej popularnych narzędzi do pozycjonowania w opcji pay source i open source?
Toolbox pozycjonera. Zobacz, co może ci się przydać!

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

Efectovnia

Pozycjonowanie stron internetowych to długotrwały i skomplikowany proces. Nic więc dziwnego, że w internecie znajdziemy mnóstwo narzędzi, a także ich zamienników, służących przyspieszeniu i usprawnieniu tego procesu. Zwłaszcza zaczynając swoją przygodę z pozycjonowaniem możemy być z tego względu bardzo przytłoczeni. Jak bowiem wybrać z tak wielu, te, które są nam potrzebne, a wręcz niezbędne?

Dlatego też, dziś postanowiliśmy stworzyć kompletny zestaw narzędzi przydatnych dla pozycjonera. Ta lista to must have. Niezależnie, czy właśnie rozpoczynasz swoją przygodę z pozycjonowaniem, czy jesteś już doświadczonym pozycjonerem, to narzędzia, które wspomagają codzienne działania i są niezbędne w pracy.

1. Senuto

To niekwestionowany numer jeden, jeśli mówimy o narzędziach przydatnych dla pozycjonera. Według nas, to nie tylko przydatne narzędzie, a raczej niezbędne. Senuto cieszy się tak dużą popularnością, gdyż jest to narzędzie kompletne, posiadające niezliczoną ilość funkcjonalności. Warte uwagi jest także z dwóch innych względów. Po pierwsze, jest to polski produkt. Po drugie, dostępny jest także w języku polskim, a więc jego obsługa jest przystępna dla każdego pozycjonera. Przy użyciu Senuto przeanalizujemy sytuację swojej własnej strony, a także WWW swoich konkurentów.

Senuto to kompletne narzędzie, z pomocą którego przeprowadzimy nie tylko analizę widoczności strony, czy też na bieżąco będziemy mogli monitorować pozycje na wybrane słowa kluczowe, ale przede wszystkim za pomocą bazy słów kluczowych, będziemy mogli dokonać analizy. Oczywiście to nie wszystkie funkcjonalności, jakie oferuje Senuto. Między innymi z pomocą tego narzędzia możemy sprawdzić kanibalizację wewnętrzną, tzn. to, czy na dane słowo-klucz występuje więcej niż jedna nasza podstrona oraz zweryfikować zmiany w wyszukiwarce.

Alternatywy: pod kątem zmian w wyszukiwarce – Algoroo; pod kątem monitoringu pozycji – SeoStation; pod kątem bazy słów kluczowych – KeywordTool.io.

2. Surfer SEO

Surfer SEO to kolejny polski produkt na rynku narzędzi dla pozycjonerów (a także całej branży marketingowej). Już teraz posiada on wiele przydatnych funkcjonalności, a dodatkowo w dalszym ciągu jest ulepszany i rozwijany. Przyda się nie tylko zaawansowanym pozycjonerom, ale także tym, stawiającym swoje pierwsze kroki w zawodzie. Czym wyróżnia się Surfer SEO? Analiza contentu jest prowadzona na bazie słowa kluczowego, a nie domeny. Dzięki temu narzędziu otrzymujemy informację, jak optymalizować stronę WWW pod każdą z fraz kluczowych. Analiza opiera się na porównaniu innych stron, które aktualnie są w TOP. Dzięki Surfer SEO pozyskujemy informacje na temat najistotniejszych czynników rankingowych dla wybranego słowa kluczowego, a także widzimy braki, jakie ma analizowana przez nas strona, względem konkurencji. Co więcej, wszelkich zmian możemy dokonywać w trakcie analizy. W ten sposób, po odświeżeniu widzimy już zaktualizowane porównanie. Jedyny minus, jaki może zostać przypisany do tego narzędzia, to dostępność jedynie w języku angielskim, mimo że jest polskim produktem.

Alternatywy: po części Ahrefs, SEMRush.

Pozostałe 63% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Zobacz również

Tekst otwarty Tylko on-line nr 17/2020

InCommerce ONLINE ‑ konferencja dla branży e‑commerce

Już 5 listopada odbędzie się kolejny, już 16. InCommerce – tym razem w wersji ONLINE! Bezpłatna konferencja dla branży e-commerce to aż 9 pełnych praktycznej wiedzy wystąpień od uznanych praktyków z branży z obszaru prowadzenia i rozwijania sprzedaży internetowej. Aby otrzymać dostęp do konferencji - wystarczy się zarejestrować na stronie incommerce.camp/online.

Czytaj więcej

Branding dla e‑commerce

Branding dla e-commerce
  • Skuteczne metody i zastosowania: case study dla branży beauty i fashion
  • Jak małe i średnie e-commercy mogą zakorzenić się w umysłach użytkowników i potencjalnych odbiorców?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama