• Czy sklep Anny Lewandowskiej jest przejrzyście zaprojektowany?
  • Czy wykorzystana platforma e-commerce dobrze radzi sobie z obsługą zamówień?
  • Jakich elementów brakuje, mimo że należałoby je uznać za podstawowe?
Testujemy sklep: foodsbyann.com

Marka Foods by Ann powstała ponad 4 lata temu. Jej głównym celem jest budowanie świadomości dotyczącej zdrowego stylu życia, a za całym projektem stoi Anna Lewandowska. Analizujemy sklep foodsbyann.com, oceniając jego możliwości funkcjonalne i e-commerce.

Anna Lewandowska sprzedaje produkty Foods by Ann w całej Polsce. Poza sklepem online, który testujemy, prowadzone są również kawiarnie stacjonarne. E-sklep rozwija się organicznie w dość dobrym tempie, niemniej trzeba przyznać, że pod względem funkcjonalnym nie znajdziemy tu zbyt wielu ciekawych i nowoczesnych rozwiązań.

Nawigacja i ułożenie elementów

Sklep foodsbyann.com zdecydowanie nie należy do nowoczesnych projektów e-commerce. Opiera się na oprogramowaniu IdoSell i widać, że więcej uwagi przeznaczono raczej na to, aby zapełnić poszczególne strony treścią, niż wprowadzić rozwiązania, które wyróżniłyby go na tle konkurentów.

Pod dużym sliderem z trzema bannerami znajdziemy proste bannery graficzne (statyczne) przekierowujące do wybranych podstron, jak również opisy (bardziej pod SEO niż dla klienta) oraz odnośniki do przepisów kulinarnych (rysunek 2).

Można pochwalić sklep za zdjęcia – widać, że te zostały przygotowane przez profesjonalistów, niemniej nie można już powiedzieć tego o tekstach. Z punktu widzenia klienta są one zbyt obszerne (tzw. ściany tekstu bez formatowania) i mają za małą czcionkę.

Szczególnie dużo tekstu jest w sekcji ze stopką (rysunek 5). Można odnieść wrażenie, że dla sklepu większy priorytet ma wyszukiwarka internetowa niż klient docelowy, bo tak prezentowana zawartość zdecydowanie nie jest zgodna z rekomendacjami dot. usability stron internetowych. Ponadto, w obecnych czasach tego typu praktyki, które mają optymalizować stronę pod SEO są mało skuteczne, więc tym bardziej nie widzimy dla nich uzasadnienia.

Pozostałe 73% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Wykorzystaj trendy i sprzedawaj więcej

Wykorzystaj trendy i sprzedawaj więcej
  • # Jak sprawdzić, które produkty/usługi cieszą się największą popularnością wśród klientów?
  • # Jak wykorzystać bazę Amazona do rozeznania rynku?
  • # Jakich innych narzędzi użyć do tej analizy?
Czytaj więcej

Skuteczna migracja ‑ jak przygotować się do wdrożenia nowego systemu e‑commerce

Skuteczna migracja - jak przygotować się do wdrożenia nowego systemu e-commerce
  • Kiedy rozważyć migrację sklepu do nowej platformy?
  • Jakie elementy przemyśleć przed migracją?
  • Jak możliwie bezboleśnie przejść przez zmianę systemu e-commerce?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.