• Czy sklep Anny Lewandowskiej jest przejrzyście zaprojektowany?
  • Czy wykorzystana platforma e-commerce dobrze radzi sobie z obsługą zamówień?
  • Jakich elementów brakuje, mimo że należałoby je uznać za podstawowe?
Testujemy sklep: foodsbyann.com

Marka Foods by Ann powstała ponad 4 lata temu. Jej głównym celem jest budowanie świadomości dotyczącej zdrowego stylu życia, a za całym projektem stoi Anna Lewandowska. Analizujemy sklep foodsbyann.com, oceniając jego możliwości funkcjonalne i e-commerce.

Anna Lewandowska sprzedaje produkty Foods by Ann w całej Polsce. Poza sklepem online, który testujemy, prowadzone są również kawiarnie stacjonarne. E-sklep rozwija się organicznie w dość dobrym tempie, niemniej trzeba przyznać, że pod względem funkcjonalnym nie znajdziemy tu zbyt wielu ciekawych i nowoczesnych rozwiązań.

Nawigacja i ułożenie elementów

Sklep foodsbyann.com zdecydowanie nie należy do nowoczesnych projektów e-commerce. Opiera się na oprogramowaniu IdoSell i widać, że więcej uwagi przeznaczono raczej na to, aby zapełnić poszczególne strony treścią, niż wprowadzić rozwiązania, które wyróżniłyby go na tle konkurentów.

Pod dużym sliderem z trzema bannerami znajdziemy proste bannery graficzne (statyczne) przekierowujące do wybranych podstron, jak również opisy (bardziej pod SEO niż dla klienta) oraz odnośniki do przepisów kulinarnych (rysunek 2).

Można pochwalić sklep za zdjęcia – widać, że te zostały przygotowane przez profesjonalistów, niemniej nie można już powiedzieć tego o tekstach. Z punktu widzenia klienta są one zbyt obszerne (tzw. ściany tekstu bez formatowania) i mają za małą czcionkę.

Szczególnie dużo tekstu jest w sekcji ze stopką (rysunek 5). Można odnieść wrażenie, że dla sklepu większy priorytet ma wyszukiwarka internetowa niż klient docelowy, bo tak prezentowana zawartość zdecydowanie nie jest zgodna z rekomendacjami dot. usability stron internetowych. Ponadto, w obecnych czasach tego typu praktyki, które mają optymalizować stronę pod SEO są mało skuteczne, więc tym bardziej nie widzimy dla nich uzasadnienia.

Pozostałe 73% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tekst otwarty Tylko on-line nr 17/2020

InCommerce ONLINE ‑ konferencja dla branży e‑commerce

Już 5 listopada odbędzie się kolejny, już 16. InCommerce – tym razem w wersji ONLINE! Bezpłatna konferencja dla branży e-commerce to aż 9 pełnych praktycznej wiedzy wystąpień od uznanych praktyków z branży z obszaru prowadzenia i rozwijania sprzedaży internetowej. Aby otrzymać dostęp do konferencji - wystarczy się zarejestrować na stronie incommerce.camp/online.

Czytaj więcej

Toolbox pozycjonera. Zobacz, co może ci się przydać!

Toolbox pozycjonera. Zobacz, co może ci się przydać!
  • Jakie narzędzia są w stanie skutecznie wesprzeć pracę pozycjonera?
  • Czym najlepiej wesprzeć się, aby zyskać dostęp do statystyki, weryfikacji słów kluczowych, konkurencji czy wspomnień w social mediach?
  • Jakie są alternatywy dla najbardziej popularnych narzędzi do pozycjonowania w opcji pay source i open source?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama