• Co zniechęca, a co zachęca użytkownika do zakupów w sklepie?
  • Jak funkcjonuje sklep w wersji mobilnej?
  • Jak sklep jest oceniany przez ekspertów z branży e-commerce?

„Testujemy sklep” to seria artykułów, w których oceniamy funkcjonalność sklepów internetowych i zastosowane w nich rozwiązania od strony przeciętnego użytkownika. Zależy nam, aby cykl był dla was inspiracją do tego, żeby spojrzeć na swój serwis oczami klienta – łatwiej wówczas dostrzec, czy strona jest przyjazna i intuicyjna w obsłudze. W tym numerze ocenimy funkcjonalność Euro.com.pl – e-sklep sieci Tesco.

Serwis ezakupy.tesco.pl podzielony jest na trzy główne sekcje. Pierwsza zawiera menu nawigacyjne i miejsce do logowania, druga składa się z aktualnych ofert i promocji, a trzecia pozwala na zapoznanie się z dodatkowymi informacjami, takimi jak dostępność usługi czy sposób zamawiania i odbierania zamówień.

Sekcja pierwsza została zaprojektowana w przemyślany sposób – twórcy serwisu chcą, aby użytkownik skupił się na kilku rzeczach, więc nie ma tutaj za wiele dodatkowych treści, które niepotrzebnie odciągałyby uwagę. I tak, po lewej stronie mamy menu nawigacyjne, pozwalające na przeglądanie oferty sklepu, w środku znajduje się baner zachęcający do złożenia pierwszego zamówienia (w ramach promocji klient otrzymuje kupon o wartości 15 zł), a z prawej strony mamy ramkę zachęcającą do założenia konta lub zalogowania się w e-serwisie. Wygląd graficzny jest nieco przestarzały, choć to raczej kwestia gustu. Funkcjonalność natomiast działa bez zarzutu.

Poniżej, druga sekcja główna serwisu, to aktualne oferty i promocje. W części o nazwie „Najlepsze oferty” znajdziemy cztery oferty promowane na sliderze. Po najechaniu kursorem na dany moduł jest on wyświetlany w głównym oknie slidera, gdzie możemy kliknąć, aby przejść do konkretnej podstrony z ofertą.

Nieco niżej znajdziemy kwadratowe i prostokątne banery z promocjami. Ponownie musimy zwrócić uwagę na fakt, że graficznie wyglądają one mało zachęcająco, ale są czytelne i w jasny sposób komunikują, czego dotyczy promocja.

Trzecia i główna sekcja serwisu zawiera informacje dodatkowe. Są to cztery banery, pozwalające zapoznać się z informacjami na temat cen, wartości orientacyjnej zamówienia, czy też sprawdzenia dostępności usługi. Jest też telefon do kontaktu (bezpłatny numer).

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak nie pozycjonować e‑commerce? Ucz się na błędach innych!

ECOM_15_59.jpg
  • Jakie błędy popełniają pozycjonerzy e-commerce?
  • Jakie są złe nawyki podczas pozycjonowania?
  • Jak innym udało się wyjść obronną ręką z problemów z widocznością w wynikach wyszukiwania?
Czytaj więcej

Zdjęcia, które pozycjonują

ECOM_15_53.jpg
  • Czy zdjęcia wpływają na SEO?
  • Jakie zdjęcia dodawać na stronę, aby jej nie obciążać?
  • Jakie zdjęcia są przyjazne jednocześnie dla Google i użytkowników?
Czytaj więcej

Testujemy sklep: empik.com

ECOM_15_45.jpg
  • Czy sklep z 2 mln produktów może być przejrzyście zaprojektowany?
  • W ilu krokach najlepiej dotrzeć ze strony głównej do konkretnego produktu?
  • Czy reklamy na stronie mogą być prezentowane w sposób, który nie irytuje użytkownika?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama