Szczyt CSA 2019: Rozwój marketingu e-mailowego

180419_csa.jpg
Open access On-line only no. 10/2019

 

Sukces poprzez standaryzację i indywidualność - eksperci na szczycie CSA 2019 w Kolonii poświęconemu technicznym i prawnym aspektom marketingu e-mailowego.

Powiadają, że zmarli wciąż są wśród nas. Około 35 lat po premierze w Niemczech i pomimo opinii wielu samozwańczych ekspertów, poczta elektroniczna jest bardziej żywa niż kiedykolwiek wcześniej – i, jak zawsze, nie zawsze uchodzi ona za narcystyczną. Spam i phishing w elektronicznych skrzynkach pocztowych wielokrotnie powodują problemy dla odbiorców i szkodzą nie tylko reputacji samej poczty, ale także nadawcom. Ponadto poczta elektroniczna ma dzisiaj przypiętą łatkę niewystarczająco „modnej„, aby sprostać indywidualnym oczekiwaniom konsumentów w dzisiejszych czasach.

Przepisy prawne, takie jak podstawowe unijne rozporządzenie o ochronie danych, które weszło w życie w 2018 r., dość dokładnie określają, kto i na jakiej podstawie może wysłać e-mail. Nie jest to jednak tak proste jak mogłoby się wydawać, o czym świadczy codzienny napływ spamu. E-mail marketerzy, dostawcy usług internetowych i dostawcy usług poczty elektronicznej pracują razem od lat, aby była ona lepszym i bardziej wiarygodnym narzędziem marketingowym. Słowo kluczowe: „samoregulacja”. Eksperci z całego świata będą rozmawiać o tym, jak może to funkcjonować i jakie wymagania techniczne kryją się pod hasłem „E-Mail - Just For You” na szczycie CSA w Kolonii w dniach od 10 do 12 kwietnia 2019.

– Technicznie rzecz biorąc, każdy może wysyłać swoje e-maile – mówi Julia Janßen-Holldiek, dyrektor Certified Senders Alliance (CSA). Wiadomości e-mail są łatwe do utworzenia, niezależne od platformy, wymierne i przede wszystkim bezpłatne. To czyni z nich idealne narzędzie marketingowe. Właśnie tak. Niestety, jak już wspomniano, e-mail i jego nadawcy nie wszędzie cieszą się pochlebną opinią. Jednym z powodów jest to, że odbiorcy zawsze znajdują w skrzynce odbiorczej wiadomości, których nie chcą otrzymywać i których treścią nie są zainteresowani. Ponieważ jednak niektórzy nadawcy nie dbają o podporządkowanie się obowiązującemu prawu, a rozpatrywanie każdego indywidualnego przypadku jest nierealne, należy polegać na samoregulacji.

Dostawcy skrzynek pocztowych stanowią ważną część tej samoregulacji. Usługodawcy Ci postawili na swoje filtry ponad doświadczenia użytkownika, które mają na celu zapewnienie, że odbiorcy otrzymują tylko te wiadomości, które chcą. Ponadto, aby ich e-maile mogły przejść przez te filtry, muszą być spełnione określone wymagania techniczne. To, jak muszą wyglądać te standardy, zostanie omówione podczas osobnego warsztatu na szczycie CSA. Oczywiście sami dostawcy usług pocztowych są zainteresowani tym, aby i standardy te były przestrzegane i doświadczenia użytkowników odbiorców poczty były jak najbardziej pozytywne. Dlatego współpracują oni także, po części wspólnie z nadawcami, w celu poprawy doświadczeń klientów - odbiorców poczty – i ochrony ich przed nieprzyjemnymi wiadomościami w skrzynce mailowej. Te tematy również będą omawiane w głównym dniu szczytu i dadzą nam pogląd na to, jak będą wyglądać e-maile w przyszłości. Nowe technologie zapewnią klientom poczucie, że nie mają oni więcej do czynienia z marketingiem e-mailowym jako tylko z nudnym kanałem push, ale także zainspirują jego adresatów.

Przy założeniu, że e-mail jest „legalnie czysty” i spełnia standardy providerów, nie ma pewności, że zakończy się to sukcesem i że odbiorca wykaże pożądaną przez nadawcę reakcję. – Nasze motto „E-Mail - Just For You” z jednej strony podkreśla indywidualne życzenia odbiorcy poczty, aby otrzymywać pocztą elektroniczną tylko ważne, adekwatne informacje dostosowane do jego własnych potrzeb. Z drugiej strony, odzwierciedla profesjonalne dążenia marketerów do budowania bliskich, osobistych i ostatecznie opłacalnych relacji z istniejącymi lub potencjalnymi klientami – mówi Julia Janßen-Holldiek.

Im bardziej spersonalizowana i dostosowana do konkretnego odbiorcy poczta, tym bardziej jest ona dla niego istotna. Dlatego też kilka prezentacji na szczycie CSA Summit zajmie się odpowiedzią na pytanie, w jaki sposób wykorzystać interaktywne e-maile lub informacje zwrotne od klientów, aby zoptymalizować doświadczenia użytkowników w e-mail marketingu przy jednoczesnym zachowaniu zaufania do kanału wiadomości e-mail poprzez przestrzeganie standardów.

Certified Senders Alliance CSA jest wspólnym projektem Stowarzyszenia internetowego Eco e.V. i Niemieckiego Stowarzyszenia Marketingu Dialogowego (DDV). CSA działa jako neutralny pośrednik pomiędzy dostawcami usług pocztowych a nadawcami komercyjnych wiadomości e-mail. Celem CSA jest podniesienie jakości informacji handlowych wysyłanych pocztą e-mail do standardu uznawanego na całym świecie. Nadawcy, którzy odpowiadają temu standardowi są certyfikowani przez CSA i identyfikowani przez dostawców poczty e-mail i filtr spamu użyty w tym projekcie jako wiarygodni nadawcy i tym samym nie podlegają filtrowaniu. CSA jest środowiskiem obejmującym całą branżę, w którym to środowisku różni uczestnicy współpracują ze sobą i stosują nowe koncepcje samoregulacji.

Na odbywającym się co roku od sześciu lat Szczycie CSA Certified Senders Alliance spotykają się marketerzy e-mailowi, dostawcy usług internetowych (ISP) i dostawcy usług poczty elektronicznej (ESP) z całego świata w celu wymiany informacji na temat marketingu elektronicznego.

Aktualne informacje na temat pracy CSA, certyfikacji przez CSA oraz bieżących technicznych i prawnych aspektów e-mail marketingu można znaleźć na stronie https://certified-senders.org/de/. Szczegółowe informacje na temat szczytu CSA w 2019 r., w tym również program szczytu i formularz rejestracyjny, dostępne są na stronie internetowej https://summit.certified-senders.eu/.

 

Also check

Konferencja I ♥️ Commerce - poznaj nowe oblicze handlu!

600x400-commerce.png

Już 10 maja w Poznaniu, na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbędzie się konferencja I ♥️ Commerce, podczas której będzie można poznać najnowsze trendy w handlu, zarówno w sferze online, jak i w klasycznej sprzedaży. Organizatorem wydarzenia jest sprawny.marketing.

Read more

AMAZON: być czy nie być?

  • Dlaczego warto zainteresować się sprzedażą na Amazonie właśnie teraz?
  • W jaki sposób efektywnie wykorzystać potencjał najszybciej rozwijającej się platformy e-commerce?
  • Jak tanio pozycjonować swoją markę nad liderami branży?
Read more

Testujemy sklep: peek-cloppenburg.pl

ECOM_11_60.jpg
  • Jak sklep jest oceniany przez ekspertów z branży e-commerce?
  • Co sprawia, że można postawić go za wzór firmom, które dopiero wchodzą w e-commerce?
  • Jak sklep sprawdza się w wersji mobilnej?
Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama