• Dlaczego klienci wchodzą na stronę sklepu i nie kupują?
  • Jak i dlaczego warto badać zachowania konsumentów?
  • Jakie narzędzia (oprócz Google Analytics) mogą się przydać?
Skąd ta niska konwersja?

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

Widoczni

Z roku na rok liczba osób robiących zakupy przez internet jest wyższa. Rośnie także konkurencja na rynku, dlatego właściciele e-sklepów zadbać muszą o dostosowanie rozwiązań do potrzeb konsumentów. Na co zwrócić uwagę i co zrobić, żeby wizyty na stronie przełożyły się na zysk?

Konsumenci coraz częściej wybierają zakupy online

Z badania rynku E-commerce w Polsce, przeprowadzonego przez Gemius i Izbę Gospodarki Elektronicznej wynika, że liczba klientów sklepów internetowych konsekwentnie rośnie. W 2019 roku zakupy przez internet zrobiło 62% internautów, a to aż o 6 punktów procentowych więcej niż w roku poprzednim1. W 2020 roku statystyki też poszybowały w górę, bo w związku z pandemią coraz więcej osób wybiera zakupy internetowe – wg badania E-commerce w czasie kryzysu 20202 aż 35% internautów wskazało, że sytuacja zmusiła ich do zmiany przyzwyczajeń, a 37% badanych uznaje zakupy online za bezpieczniejsze niż formę stacjonarną. W porównaniu do roku 2019, liczba kupujących wzrosła o 11%3.

Te dane potwierdzają, że dostosowanie sklepów internetowych do wymagań i potrzeb konsumentów to już nie tylko szansa dla właścicieli sklepów online, ale i tzw. być albo nie być na rynku.

Jak zachęcić potencjalnego klienta do zakupów?

Wielu przedsiębiorców, których biznes opiera się na e-commerce, zadaje sobie pytanie, jak sprawić, by wizyta użytkownika na stronie WWW zakończyła się dokonaniem zakupu. Choć każda branża rządzi się swoimi prawami, odpowiedź jest jedna – sprawić, że potencjalny klient będzie zadowolony. Jak? Będąc odpowiedzią na jego potrzeby. Użytkownicy oczekują przejrzystego interfejsu, pewności, że zamówiony produkt dotrze do nich szybko i że będzie on wysokiej jakości.

Zignorowanie potrzeb konsumenta skutkować może porzuceniem koszyka, krótkimi odwiedzinami na stronie lub brakiem zaufania ze strony klienta i w efekcie – zdecydowaniem się na produkt konkurencji.

Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Top 10 wtyczek dla stron www i e‑commerce

Top 10 wtyczek dla stron www i e-commerce
  • Jak bezkosztowo dopasować witrynę do konkretnych potrzeb właściciela?
  • Które wtyczki pozwalają na bieżące monitorowanie danych i statystyk strony?
  • Jak, za pomocą wtyczek, stworzyć na stronie formularze kontaktowe, quizy czy reCAPTCHA?
Czytaj więcej

E‑commerce w Google Analytics: pierwsze kroki

E-commerce w Google Analytics: pierwsze kroki
  • Dlaczego warto zaimplementować Google Analytics dla e-commerce i jak to zrobić?
  • Jakie możliwości stwarza rozszerzona integracja z Google Analytics?
  • Jak wdrożyć kod Google Analytics i moduł e-commerce dla sklepu na WooCommerce, Shoper i Presta Shop?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama