• Dlaczego klienci wchodzą na stronę sklepu i nie kupują?
  • Jak i dlaczego warto badać zachowania konsumentów?
  • Jakie narzędzia (oprócz Google Analytics) mogą się przydać?
Skąd ta niska konwersja?

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

Widoczni

Z roku na rok liczba osób robiących zakupy przez internet jest wyższa. Rośnie także konkurencja na rynku, dlatego właściciele e-sklepów zadbać muszą o dostosowanie rozwiązań do potrzeb konsumentów. Na co zwrócić uwagę i co zrobić, żeby wizyty na stronie przełożyły się na zysk?

Konsumenci coraz częściej wybierają zakupy online

Z badania rynku E-commerce w Polsce, przeprowadzonego przez Gemius i Izbę Gospodarki Elektronicznej wynika, że liczba klientów sklepów internetowych konsekwentnie rośnie. W 2019 roku zakupy przez internet zrobiło 62% internautów, a to aż o 6 punktów procentowych więcej niż w roku poprzednim1. W 2020 roku statystyki też poszybowały w górę, bo w związku z pandemią coraz więcej osób wybiera zakupy internetowe – wg badania E-commerce w czasie kryzysu 20202 aż 35% internautów wskazało, że sytuacja zmusiła ich do zmiany przyzwyczajeń, a 37% badanych uznaje zakupy online za bezpieczniejsze niż formę stacjonarną. W porównaniu do roku 2019, liczba kupujących wzrosła o 11%3.

Te dane potwierdzają, że dostosowanie sklepów internetowych do wymagań i potrzeb konsumentów to już nie tylko szansa dla właścicieli sklepów online, ale i tzw. być albo nie być na rynku.

Jak zachęcić potencjalnego klienta do zakupów?

Wielu przedsiębiorców, których biznes opiera się na e-commerce, zadaje sobie pytanie, jak sprawić, by wizyta użytkownika na stronie WWW zakończyła się dokonaniem zakupu. Choć każda branża rządzi się swoimi prawami, odpowiedź jest jedna – sprawić, że potencjalny klient będzie zadowolony. Jak? Będąc odpowiedzią na jego potrzeby. Użytkownicy oczekują przejrzystego interfejsu, pewności, że zamówiony produkt dotrze do nich szybko i że będzie on wysokiej jakości.

Zignorowanie potrzeb konsumenta skutkować może porzuceniem koszyka, krótkimi odwiedzinami na stronie lub brakiem zaufania ze strony klienta i w efekcie – zdecydowaniem się na produkt konkurencji.

Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Testujemy: www.vinted.pl

Testujemy: www.vinted.pl
  • Czy na ciuchach z drugiej ręki można zbudować silną markę?
  • Czy usability platformy e-commerce z używaną odzieżą musi zawierać unikalne funkcje? A jeśli tak, to jakie?
  • W jaki sposób zachęcać do zakupu, gdy nie mamy ujednoliconych ofert z produktami?
Czytaj więcej

Szef jest tylko jeden

Szef jest tylko jeden
  • Czego pragnie klient e-commerce w 2022 r?
  • Czym jest SXO (Search Experience Optimization) i jak o nie zadbać?
  • Na czym polega hiperpersonalizacja doświadczeń klienta?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.