Opakowania poza szablonem

Packaging Innovations 2018 (4).jpg
Tekst otwarty nr 5/2018

Targi Packaging Innovations stanowią odpowiedź na stereotypowe podejście do kwestii opakowań, a ich znakiem rozpoznawczym są nowatorskie i przepełnione świeżością formy. 10. jubileuszowa edycja odbędzie się w dniach 17-18 kwietnia 2018 r. w Centrum EXPO XXI Warszawa.

Organizatorzy Targów Packaging Innovations doskonale wiedzą, że kluczem otwierającym bramy sukcesu jest zbilansowane połączenie teorii z praktyką. Wypadkową tej kombinacji jest strefa workShops – przestrzeń stworzona dla zwiedzających, w której eksperci dzielą się swoim doświadczeniem, wtajemniczając uczestników w meandry branży. To 30 warsztatowych spotkań, będących esencją specjalistycznych zagadnień i wnikliwą analizą przypadku. Przemysław Kędzierski z Browaru Raduga wytłumaczy, jak opakować niszowy produkt tak, aby dotrzeć do szerokiego grona klientów. Z kolei Robert Lis z DS Smith Packaging wyjaśni, czym jest strategia opakowania i dlaczego warto ją wdrożyć w życie. Całość prezentacji zostanie oparta na przykładzie firmy FMCG. Na deser Marek Skrętny przedstawi historię rebrandingu pionierskich marek piwnych Browaru Amber. Udział w Strefie workShops jest bezpłatny dla zwiedzających Targi – wystarczy dokonać rejestracji na stronie www.packaginginnovations.pl.

Awangarda opakowań

Podczas Targów wystawcy zaprezentują ponad 70 innowacji rzucających nowe światło na opakowania. Rozwiązania, które w tym roku cieszą się szczególnym zainteresowaniem dotyczą marek dbających o środowisko. W strefie EKOPACK przedstawione zostaną m.in. opakowania poddawane recyklingowi. Firma Polpak Packaging zaprezentuje z kolei opakowania i zamknięcia z elementami naturalnego drewna. Dużym zaskoczeniem dla zwiedzających okaże się z pewnością TRUSTCONCEPT®, czyli połączenie optycznych elementów z mobilnym dostępem do danych zaprezentowany przez firmę PC Print. Produkt wyróżniający się na tle konkurencji, dający pewność klientom, iż kupowany przez nich produkt jest oryginalny.

Świeże spojrzenie

Młodzi i zdolni projektanci, którzy w przyszłości mogą podbić branżę spotkają się w Strefie Studenta – konkursie pozwalającym kreatywnym twórcom postawić pierwsze, ale jakże ważne kroki w świecie opakowań. Jak to działa? Należy najpierw zaprojektować, a następnie wykonać innowacyjne i oryginalne opakowanie. Na specjalnie przygotowanym stoisku Strefy Studenta, profesjonalne jury powołane przez organizatora wyłoni 3 najlepsze projekty, łączące w sobie zaskakujący pomysł i funkcjonalność. Zdobywca pierwszego miejsca otrzyma nagrodę pieniężną oraz możliwość nawiązania cennych biznesowych kontaktów, które w przyszłości zaowocować mogą stałą współpracą i realizacją wielu projektów.

Know-how

Fachowa wiedza prezentowana przez branżowych profesjonalistów to kwintesencja dwóch konferencji organizowanych w ramach programu towarzyszącego Targom. „Co mówi twoje opakowanie?” – czyli trzecia już edycja Label Innovations, to pigułka skondensowanej wiedzy połączonej z biznesowym doświadczeniem ekspertów z wielu przenikających się w branży dziedzin. Jak uszlachetnić swoje opakowanie? Co przyciąga uwagę klienta? Jak prawnie zabezpieczyć swój produkt przed kopiowaniem? Na te i na wiele innych pytań odpowiedź padnie już pierwszego dnia Targów.

Packaging (R)evolution to z kolei miejsce, w którym opakowania spotykają się z najnowszymi technologicznymi rozwiązaniami. Prelegenci w krótkich i dynamicznych prezentacjach opowiedzą o zaskakujących i rewolucyjnych pomysłach. 20 minut (bo tyle potrwa jedna prezentacja) konkretów, aby nie zanudzić słuchających, lecz w maksymalnym stopniu pobudzić w nich pokłady kreatywności. Gościem specjalnym konferencji będzie Tomasz Szacon, przedstawiciel firmy Retail Poland, który opowie jak rozpocząć rozmowy z sieciami handlowymi i przekuć te rozmowy w sukces oraz pokaże jak wielkie znaczenie ma opakowanie zbiorcze.

Opakowanie ma znaczenie

Targi Packaging Innovations udowadniają, że opakowania nie są zbędnym dodatkiem do zakupionych produktów, a ich integralną częścią, zwiększającą atrakcyjność produktów i dodającą im prestiżu. Na tle wielu funkcji jakie spełniają opakowania, wyraźnie zarysowuje się trudna i wymagająca walka o uwagę konsumenta. Klient podejmuje decyzję o ewentualnym zakupie zaledwie w kilka sekund. Elementem, przeważającym szalę zwycięstwa na korzyść konkretnego produktu jest właśnie oryginalne i charakterystyczne opakowanie, wyróżniające markę na tle konkurencji. Rokrocznie na rynku designu pojawiają się nowe trendy, które mają za zadanie sprostać zmieniającym się oczekiwaniom i potrzebom kupujących. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations zbierają wszystkie nurty w jednym miejscu, dając zwiedzającym potężną dawkę branżowej wiedzy i bezcennych inspiracji.

Więcej informacji na: www.packaginginnovations.pl

Zobacz również

Tylko on-line nr 5/2018

Przegląd platform sprzedażowych

  • Kiedy warto prowadzić sprzedaż za pośrednictwem platform sprzedażowych?
  • Jakie kryteria wziąć pod uwagę, wybierając platformę sprzedażową?
  • Na co zwrócić uwagę, prowadząc sprzedaż przez Allegro, Amazona i Hurtum?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 5/2018

Testujemy sklep: intercity.pl

ECOM_05_48.jpg
  • Jak wygląda UX podczas zakupu biletów w serwisie intercity.pl?
  • Co należy poprawić, aby proces zakupu biletu przez stronę intercity.pl był przyjazny pasażerom?
  • Jak serwis PKP Intercity oceniają eksperci z branży e-commerce?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 5/2018

Poland & CEE Retail Summit po raz dziesiąty

ECOM_05_54.jpg

Dziesiąta, jubileuszowa edycja Poland & CEE Retail Summit odbędzie się w dniach 13–14 marca 2018 w Warszawie. To najważniejsze spotkanie polskiego sektora handlu i FMCG.

Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama