Już 22 i 23 stycznia odbędzie się w Warszawie Marketplace Academy 2020. W trakcie trwania dwudniowego wydarzenia, które skupiać się będzie na zagadnieniach związanych ze sprzedażą za pośrednictwem międzynarodowych platform marketplace, odbędą się liczne warsztaty i wykłady branżowych ekspertów z Polski i z zagranicy.

Wydarzenie będzie miało charakter szkoleniowy i odbędzie się w warszawskim Digital Knowledge Village. – Planujemy dokonać konfrontacji teorii z praktyką, wykorzystując w tym celu m.in. wiedzę i doświadczenie najlepszych prelegentów branżowych. Wystąpienia będą skoncentrowane na praktyce. Obecnym na spotkaniu gościom chcemy przekazać tak wiele wiedzy, jak to tylko możliwe – mówi Aleksandra Szarmach. – To nie wszystko, podczas wydarzenia analizowane będą również problematyczne sytuacje, które spotkały polskich przedsiębiorców i historie ich sukcesu na zagranicznych rynkach, które odnieśli na platformach sprzedażowych – dodaje Chief Marketing & Sales Officer Nethansy, organizatora konferencji Marketplace Academy 2020.

Według danych zebranych przez firmę badawczą Statista w 2019 r. sprzedaż detaliczna handlu elektronicznego na całym świecie wyniosła ponad 3,5 bln USD, a to nie koniec dobrych wieści dla zwolenników handlu online prognozowane przychody wzrosną niemal dwukrotnie do 6,5 bln USD w 2022 r. Zainteresowanie tą formą robienia zakupów wykazują również rodzimi konsumenci według raportu firmy Gemius, wśród 27,5 mln internautów w Polsce, aż 62% deklaruje, że kiedykolwiek dokonało zakupów przez Internet. Nic więc dziwnego, że firmy coraz mocniej interesują się tą formą budowania sieci sprzedaży.

Zaplanowana przez Nethansę inicjatywa potrwa pełne dwa dni. W tym czasie odbędą się liczne prelekcje i praktyczne warsztaty, które pomogą uczestnikom w prowadzeniu skutecznej sprzedaży w internecie. Co zyskują firmy, realizując ten model sprzedaży?

– Wchodząc na platformy, takie jak Amazon czy eBay, sprzedasz więcej produktów, zwiększysz rotację towarów i wygenerujesz nawet o kilkadziesiąt procent większe obroty. Dziś obecność w sieci to nie dodatkowy element wyróżniający Twoją ofertę. To konieczność, bez której ciężko zachować konkurencyjność, a często nawet, utrzymać się na rynku – mówi Aleksandra Szarmach z Nethansy.

Odpowiedź na potrzeby rynku

Na rynku pojawiły się już próby organizacji podobnych spotkań, jednak ich formuła mocno odbiegała od oczekiwań odbiorców. Przygotowując się do wydarzenia firma Nethansa przeprowadziła krótkie badanie wśród polskich przedsiębiorców oraz e-commerce managerów. Respondentów zapytano o to, czego oczekują od tego typu wydarzeń i czego ich zdaniem brakowało w dotychczasowych inicjatywach, w jakich brali udział. Aż 9 na 10 osób wskazywało na zbyt krótkie (często po 15/20 min) prelekcje, które miały zbyt teoretyczny charakter i niedostatecznie omawiają problem, a kolejnym prezentacjom brakuje wartościowej treści i gotowych rozwiązań.

Marketplace Academy ma przyjąć zupełnie nową formułę, opartą przede wszystkim o wymianę praktycznych doświadczeń i dostarczanie pełnego know-how. Dlatego organizator zdecydował się na zaproszenie wykwalifikowanych i doświadczonych gości z zagranicy oraz pracę w małych, kameralnych grupach ćwiczeniowych podczas warsztatów. Wszystko to ma za zadanie pomóc w skutecznym budowaniu wirtualnej sieci sprzedaży.

Podczas wydarzenia nie zabraknie również fachowej wiedzy, która pomoże firmom skutecznie przygotować się na nadchodzące lata, budując strategię opartą o najnowsze trendy na 2020 rok. Plan obejmuje wystąpienia prelegentów angielsko, niemiecko i polskojęzycznych, ale cała konferencja prowadzona będzie z tłumaczeniem, co ma zapewnić komfortową komunikację i bezproblemowy odbiór treści.

Podczas obydwu dni wydarzenia przewidziany jest catering na restauracyjnym poziomie oraz wieczorne afterparty.

Rezerwacji można dokonać za pośrednictwem strony internetowej: http://marketplaceacademy.eu/

Zobacz również

Jak nie pozycjonować e‑commerce? Ucz się na błędach innych!

ECOM_15_59.jpg
  • Jakie błędy popełniają pozycjonerzy e-commerce?
  • Jakie są złe nawyki podczas pozycjonowania?
  • Jak innym udało się wyjść obronną ręką z problemów z widocznością w wynikach wyszukiwania?
Czytaj więcej

Zdjęcia, które pozycjonują

ECOM_15_53.jpg
  • Czy zdjęcia wpływają na SEO?
  • Jakie zdjęcia dodawać na stronę, aby jej nie obciążać?
  • Jakie zdjęcia są przyjazne jednocześnie dla Google i użytkowników?
Czytaj więcej

Testujemy sklep: empik.com

ECOM_15_45.jpg
  • Czy sklep z 2 mln produktów może być przejrzyście zaprojektowany?
  • W ilu krokach najlepiej dotrzeć ze strony głównej do konkretnego produktu?
  • Czy reklamy na stronie mogą być prezentowane w sposób, który nie irytuje użytkownika?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama