Już 22 i 23 stycznia odbędzie się w Warszawie Marketplace Academy 2020. W trakcie trwania dwudniowego wydarzenia, które skupiać się będzie na zagadnieniach związanych ze sprzedażą za pośrednictwem międzynarodowych platform marketplace, odbędą się liczne warsztaty i wykłady branżowych ekspertów z Polski i z zagranicy.

Wydarzenie będzie miało charakter szkoleniowy i odbędzie się w warszawskim Digital Knowledge Village. – Planujemy dokonać konfrontacji teorii z praktyką, wykorzystując w tym celu m.in. wiedzę i doświadczenie najlepszych prelegentów branżowych. Wystąpienia będą skoncentrowane na praktyce. Obecnym na spotkaniu gościom chcemy przekazać tak wiele wiedzy, jak to tylko możliwe – mówi Aleksandra Szarmach. – To nie wszystko, podczas wydarzenia analizowane będą również problematyczne sytuacje, które spotkały polskich przedsiębiorców i historie ich sukcesu na zagranicznych rynkach, które odnieśli na platformach sprzedażowych – dodaje Chief Marketing & Sales Officer Nethansy, organizatora konferencji Marketplace Academy 2020.

Według danych zebranych przez firmę badawczą Statista w 2019 r. sprzedaż detaliczna handlu elektronicznego na całym świecie wyniosła ponad 3,5 bln USD, a to nie koniec dobrych wieści dla zwolenników handlu online prognozowane przychody wzrosną niemal dwukrotnie do 6,5 bln USD w 2022 r. Zainteresowanie tą formą robienia zakupów wykazują również rodzimi konsumenci według raportu firmy Gemius, wśród 27,5 mln internautów w Polsce, aż 62% deklaruje, że kiedykolwiek dokonało zakupów przez Internet. Nic więc dziwnego, że firmy coraz mocniej interesują się tą formą budowania sieci sprzedaży.

Zaplanowana przez Nethansę inicjatywa potrwa pełne dwa dni. W tym czasie odbędą się liczne prelekcje i praktyczne warsztaty, które pomogą uczestnikom w prowadzeniu skutecznej sprzedaży w internecie. Co zyskują firmy, realizując ten model sprzedaży?

– Wchodząc na platformy, takie jak Amazon czy eBay, sprzedasz więcej produktów, zwiększysz rotację towarów i wygenerujesz nawet o kilkadziesiąt procent większe obroty. Dziś obecność w sieci to nie dodatkowy element wyróżniający Twoją ofertę. To konieczność, bez której ciężko zachować konkurencyjność, a często nawet, utrzymać się na rynku – mówi Aleksandra Szarmach z Nethansy.

Odpowiedź na potrzeby rynku

Na rynku pojawiły się już próby organizacji podobnych spotkań, jednak ich formuła mocno odbiegała od oczekiwań odbiorców. Przygotowując się do wydarzenia firma Nethansa przeprowadziła krótkie badanie wśród polskich przedsiębiorców oraz e-commerce managerów. Respondentów zapytano o to, czego oczekują od tego typu wydarzeń i czego ich zdaniem brakowało w dotychczasowych inicjatywach, w jakich brali udział. Aż 9 na 10 osób wskazywało na zbyt krótkie (często po 15/20 min) prelekcje, które miały zbyt teoretyczny charakter i niedostatecznie omawiają problem, a kolejnym prezentacjom brakuje wartościowej treści i gotowych rozwiązań.

Marketplace Academy ma przyjąć zupełnie nową formułę, opartą przede wszystkim o wymianę praktycznych doświadczeń i dostarczanie pełnego know-how. Dlatego organizator zdecydował się na zaproszenie wykwalifikowanych i doświadczonych gości z zagranicy oraz pracę w małych, kameralnych grupach ćwiczeniowych podczas warsztatów. Wszystko to ma za zadanie pomóc w skutecznym budowaniu wirtualnej sieci sprzedaży.

Podczas wydarzenia nie zabraknie również fachowej wiedzy, która pomoże firmom skutecznie przygotować się na nadchodzące lata, budując strategię opartą o najnowsze trendy na 2020 rok. Plan obejmuje wystąpienia prelegentów angielsko, niemiecko i polskojęzycznych, ale cała konferencja prowadzona będzie z tłumaczeniem, co ma zapewnić komfortową komunikację i bezproblemowy odbiór treści.

Podczas obydwu dni wydarzenia przewidziany jest catering na restauracyjnym poziomie oraz wieczorne afterparty.

Rezerwacji można dokonać za pośrednictwem strony internetowej: http://marketplaceacademy.eu/

Zobacz również

Tekst otwarty Tylko on-line nr 14/2020

Jurek Owsiak gościem specjalnym Golden Marketing Conference

GMC_NEWS_02.jpg

Dziennikarz radiowy i telewizyjny, twórca najbardziej rozpoznawalnej marki w Polsce – Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz Pol’and’Rock Festival przyjedzie do Poznania 1 kwietnia na zaproszenie MTP – organizatora Golden Marketing Conference by wygłosić prezentację pt. „Budowanie wizerunku marki oraz team building na podstawie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz Festiwalu Pol'and'Rock”.

Czytaj więcej

Design thinking ‑ różnice w projektowaniu systemów B2C i B2B

ECOM_14_55.jpg
  • Czym jest Design Thinking?
  • Jakie są etapy projektowania systemów e-commerce B2C i B2B?
  • Kto powinien uczestniczyć w procesie projektowania systemów e-commerce?
Czytaj więcej

Brief ‑ pierwszy krok do sukcesu

ECOM_14_50.jpg
  • Dlaczego współpracę z agencją warto rozpocząć od briefu?
  • Co agencja powinna wiedzieć o naszym sklepie?
  • Jakie konsekwencje niesie rezygnacja z wypełniania briefu?
Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama