• Jakie kryteria należy wziąć pod uwagę, wybierając CMS dla swojego sklepu?
  • Jakie są wady i zalety rozwiązań typu open source?
  • Czym różnią się poszczególne systemy?
Jaki CMS warto wybrać dla sklepu internetowego?

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

Eactive

Obojętnie, czy dopiero stoisz przed decyzją o założeniu sklepu internetowego, czy działasz w branży e-commerce od dłuższego czasu – na pewno wiesz, że bardzo istotny jest wybór właściwego silnika, na którym będzie działał sklep. CMS, czyli Content Management System, bo o nim mowa, to system, który pozwala na stworzenie oraz obsługę serwisu internetowego. CMS-y to m.in. Wordpress, Joomla, Presta Shop, Shoper. W niniejszym tekście skupimy się przede wszystkim na silnikach, które wspierają handel internetowy.

Oprogramowanie typu open source

Systemy CMS na licencji open source są darmowe, dostępne dla każdego. Dzięki temu, że instalujemy oprogramowanie najczęściej na wykupionym serwerze, mamy bezpośredni dostęp do kodu źródłowego i w konsekwencji możliwość modyfikacji go w zasadzie w nieograniczonym stopniu. Jeśli więc mamy na pokładzie odpowiedniego dewelopera lub zespół deweloperów, możemy zdziałać cuda.

Woo Commerce

Najpopularniejszym systemem CMS na świecie (przynajmniej w momencie tworzenia tego tekstu) jest Wordpress. Powstał z myślą o twórcach artykułów blogowych, aby mieli oni przestrzeń do łatwego dzielenia się swoimi tekstami w internecie, dzięki intuicyjnemu systemowi tworzenia prostych stron www. Z biegiem lat system ten ewoluował i jest wykorzystywany przez ogromną rzeszę web deweloperów. Sam Wordpress umożliwia instalację wielu różnych wtyczek, które poszerzają jego możliwości. Jedną z nich jest WooCommerce. Jest to rozszerzenie, które oferuje wygenerowanie platformy sklepowej. Dzięki niej uzyskamy możliwość prowadzenia sklepu internetowego, dodamy produkty, sprawdzimy statystyki, skonfigurujemy podstawowe płatności oraz wiele innych. Instalacja WooCommerce nie wymaga specjalistycznej wiedzy programistycznej i jest stosunkowo prosta w obsłudze. Jest stale aktualizowana oraz udoskonalana. Wordpress oferuje wiele rozszerzeń powiązanych z WooCommerce, które znacząco poprawiają komfort prowadzenia sklepu internetowego i wspierają różne kanały sprzedaży – na przykład SEO. Często dostaniemy wiele funkcjonalności za darmo lub za naprawdę niewielką opłatą. Społeczność, która bierze udział we współtworzeniu oprogramowania jest bardzo liczna. Dzięki dużej konkurencji uzyskujemy zazwyczaj dobry stosunek jakości do ceny.

Podstawowa optymalizacja SEO jest możliwa między innymi za pomocą wtyczek, takich jak RankMath czy Yoast SEO.

Sam system jest darmowy, posiada bardzo intuicyjny panel administracyjny, oferuje szeroką gamę bezpłatnych oraz płatnych motywów. Nie jest jednak polecany dla dużych sklepów z tysiącami produktów, z uwagi na zaplecze programistyczne. Przy dużej liczbie stron system może być niestabilny i traci swoją wydajność. Możemy jednak posiłkować się hostingiem o dużej elastyczności i prędkości działania.

Warto dodać, że sama budowa strony internetowej, w tym sklepu, powinna być poprowadzona w odpowiedni sposób. Jeśli od samego początku zadbamy o fundamenty techniczne, CMS może działać bardzo sprawnie, nawet przy dużych obciążeniach. Zaletą Wordpressa jest również to, do czego został początkowo stworzony, a więc możliwość prowadzenia bloga firmowego, co w obecnych czasach jest absolutnym must have dla sklepu internetowego, jeśli w swojej strategii wykorzystujemy działania z zakresu SEO oraz Content Marketingu.

Więcej na temat tego systemu przeczytamy na oficjalnej stronie wtyczki: https://woocommerce.com/.

Pozostałe 73% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Testujemy: disneyplus.com

Testujemy: disneyplus.com
  • Czy platforma Disney+ jest intuicyjna w obsłudze?
  • Czy fani kina nie będą mieć problemu ze znalezieniem ważnych funkcji streamingowych?
  • Jak platforma Disney+ wypada na tle konkurentów?
Czytaj więcej

Testujemy: www.vinted.pl

Testujemy: www.vinted.pl
  • Czy na ciuchach z drugiej ręki można zbudować silną markę?
  • Czy usability platformy e-commerce z używaną odzieżą musi zawierać unikalne funkcje? A jeśli tak, to jakie?
  • W jaki sposób zachęcać do zakupu, gdy nie mamy ujednoliconych ofert z produktami?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.