Jak zwiększyć dostarczalność e-maili?

Tekst otwarty Tylko on-line nr 9/2018

Kiedy wysyłamy list, chcemy, aby znalazł się on w skrzynce pocztowej adresata. Listonosz zazwyczaj wykonuje to zadanie niezawodnie. W przypadku mailingów nie jest to aż tak oczywiste, gdyż przed elektroniczną skrzynką pocztową stoi na straży filtr antyspamowy operatora skrzynki pocztowej. Jak sobie z tym poradzić?

Jak zwiększyć dostarczalność e-maili?

W zależności od ustawień filtru może się zdarzyć, że oczekiwane e-maile są oznaczane jako spam i przesuwane do folderu spamu. Ma to dwojakiego rodzaju konsekwencje dla nadawcy: jego e-mail nie jest dostarczany do pożądanego adresata, a co za tym idzie, jego reputacja maleje z każdym odrzuceniem jego wiadomości i tym samym zmniejsza jego potencjał dostarczalności. Jak nadawcy e-maili mogą ten problem ominąć?

Rozwiązaniem jest wpis na Białą listę CSA poprzedzony certyfikacją przez Certified Senders Alliance. Certified Senders Alliance (CSA) jest wspólnym projektem Stowarzyszenia Gospodarki Internetowej eco e.V. i Niemieckiego Stowarzyszenia Marketingu Dialogowego DDV, w którym bierze udział ponad 140 przedsiębiorstw. Nadawcy z Białej listy CSA są uznawani przez uczestniczących w projekcie operatorów skrzynek pocztowych za wiarygodnych, a ich e-maile są lepiej oceniane przez operatorów skrzynek pocztowych i filtrów antyspamowych, a nawet bywają dostarczane szybciej. Prawdopodobieństwo, że wysłane e-maile trafią bezpośrednio do adresata, znacznie wzrasta.

Kryteria wpisu na listę CSA

Kryteria CSA dla certyfikowanych nadawców masowych e-maili opierają się na zaostrzonych wytycznych europejskich, np. w zakresie ochrony danych osobowych (RODO) i uwzględniają obowiązujące prawo międzynarodowe. Certyfikowani nadawcy spełniający kryteria CSA nie muszą obawiać się żadnych konsekwencji prawnych. Jeżeli jednak ktoś nie spełni kryteriów CSA i tym samym wykroczy przeciw istniejącym dobrym praktykom, zostanie ostrzeżony przez CSA i otrzyma konkretne zalecenia mające na celu zapewnienie zgodności jego działań z przepisami. To chroni dobrą reputację nadawcy i pomaga uniknąć skarg w przyszłości.

Kiedy na nadawcę wpłynie skarga…

Biuro Skarg Stowarzyszenia Gospodarki Internetowej eco e.V. przyjmuje skargi dotyczące wszelkich usług internetowych, także tych dotyczących treści niezgodnych z prawem i szkodliwych dla małoletnich. Jest członkiem międzynarodowej sieci infolinii INHOPE, do której należy ponad 45 biur skarg z ponad 40 krajów, mogących wymieniać się informacjami o skargach. Skargi przeciwko podmiotom z certyfikatem CSA są rozpatrywane wyłącznie przez Biuro Skarg eco e.V.

CSA ocenia biuletyny certyfikowanych nadawców. W przypadku wykrycia technicznych lub prawnych naruszeń przepisów CSA, nadawcy są o tym informowani i mogą w odpowiednim czasie podjąć środki zaradcze. Ponadto CSA zapewnia dalsze narzędzia kontroli, takie jak powiadamianie o wpadnięciu w pułapkę antyspamową (Spam Trap Hit). Pułapki spamu mogą umieścić nadawcę na Czarnej liście i wskazują na słabe punkty w zarządzaniu bazą adresów. Odpowiednie informacje umożliwiają certyfikowanym nadawcom podjęcie środków zaradczych na wczesnym stadium i zapobiegają ewentualnym szkodom dla ich reputacji w przyszłości.

Wymiana doświadczeń między nadawcami mailingów

CSA udostępnia marketerom, dostawcom usług pocztowych, operatorom filtrów antyspamowych i operatorom skrzynek pocztowych platformę, na której mogą oni omawiać aktualne wyzwania e-marketingu. Sztandarowym wydarzeniem tej wymiany doświadczeń jest coroczny międzynarodowy szczyt CSA Summit. Najbliższy odbędzie się w dniach 10-12 kwietnia 2019 r. w Kolonii.

Więcej o certyfikacji CSA: https://certified-senders.org/wp-content/uploads/2018/10/Why-CSA-certification-pays-off.pdf.

Więcej o CSA Summit: https://summit.certified-senders.eu.

Zobacz również

Wykorzystaj trendy i sprzedawaj więcej

Wykorzystaj trendy i sprzedawaj więcej
  • # Jak sprawdzić, które produkty/usługi cieszą się największą popularnością wśród klientów?
  • # Jak wykorzystać bazę Amazona do rozeznania rynku?
  • # Jakich innych narzędzi użyć do tej analizy?
Czytaj więcej

Skuteczna migracja ‑ jak przygotować się do wdrożenia nowego systemu e‑commerce

Skuteczna migracja - jak przygotować się do wdrożenia nowego systemu e-commerce
  • Kiedy rozważyć migrację sklepu do nowej platformy?
  • Jakie elementy przemyśleć przed migracją?
  • Jak możliwie bezboleśnie przejść przez zmianę systemu e-commerce?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.