Jak zwiększyć dostarczalność e-maili?

CSA_logo.jpg
Open access On-line only no. 9/2018

Kiedy wysyłamy list, chcemy, aby znalazł się on w skrzynce pocztowej adresata. Listonosz zazwyczaj wykonuje to zadanie niezawodnie. W przypadku mailingów nie jest to aż tak oczywiste, gdyż przed elektroniczną skrzynką pocztową stoi na straży filtr antyspamowy operatora skrzynki pocztowej. Jak sobie z tym poradzić?

W zależności od ustawień filtru może się zdarzyć, że oczekiwane e-maile są oznaczane jako spam i przesuwane do folderu spamu. Ma to dwojakiego rodzaju konsekwencje dla nadawcy: jego e-mail nie jest dostarczany do pożądanego adresata, a co za tym idzie, jego reputacja maleje z każdym odrzuceniem jego wiadomości i tym samym zmniejsza jego potencjał dostarczalności. Jak nadawcy e-maili mogą ten problem ominąć?

Rozwiązaniem jest wpis na Białą listę CSA poprzedzony certyfikacją przez Certified Senders Alliance. Certified Senders Alliance (CSA) jest wspólnym projektem Stowarzyszenia Gospodarki Internetowej eco e.V. i Niemieckiego Stowarzyszenia Marketingu Dialogowego DDV, w którym bierze udział ponad 140 przedsiębiorstw. Nadawcy z Białej listy CSA są uznawani przez uczestniczących w projekcie operatorów skrzynek pocztowych za wiarygodnych, a ich e-maile są lepiej oceniane przez operatorów skrzynek pocztowych i filtrów antyspamowych, a nawet bywają dostarczane szybciej. Prawdopodobieństwo, że wysłane e-maile trafią bezpośrednio do adresata, znacznie wzrasta.

Kryteria wpisu na listę CSA

Kryteria CSA dla certyfikowanych nadawców masowych e-maili opierają się na zaostrzonych wytycznych europejskich, np. w zakresie ochrony danych osobowych (RODO) i uwzględniają obowiązujące prawo międzynarodowe. Certyfikowani nadawcy spełniający kryteria CSA nie muszą obawiać się żadnych konsekwencji prawnych. Jeżeli jednak ktoś nie spełni kryteriów CSA i tym samym wykroczy przeciw istniejącym dobrym praktykom, zostanie ostrzeżony przez CSA i otrzyma konkretne zalecenia mające na celu zapewnienie zgodności jego działań z przepisami. To chroni dobrą reputację nadawcy i pomaga uniknąć skarg w przyszłości.

Kiedy na nadawcę wpłynie skarga…

Biuro Skarg Stowarzyszenia Gospodarki Internetowej eco e.V. przyjmuje skargi dotyczące wszelkich usług internetowych, także tych dotyczących treści niezgodnych z prawem i szkodliwych dla małoletnich. Jest członkiem międzynarodowej sieci infolinii INHOPE, do której należy ponad 45 biur skarg z ponad 40 krajów, mogących wymieniać się informacjami o skargach. Skargi przeciwko podmiotom z certyfikatem CSA są rozpatrywane wyłącznie przez Biuro Skarg eco e.V.

CSA ocenia biuletyny certyfikowanych nadawców. W przypadku wykrycia technicznych lub prawnych naruszeń przepisów CSA, nadawcy są o tym informowani i mogą w odpowiednim czasie podjąć środki zaradcze. Ponadto CSA zapewnia dalsze narzędzia kontroli, takie jak powiadamianie o wpadnięciu w pułapkę antyspamową (Spam Trap Hit). Pułapki spamu mogą umieścić nadawcę na Czarnej liście i wskazują na słabe punkty w zarządzaniu bazą adresów. Odpowiednie informacje umożliwiają certyfikowanym nadawcom podjęcie środków zaradczych na wczesnym stadium i zapobiegają ewentualnym szkodom dla ich reputacji w przyszłości.

Wymiana doświadczeń między nadawcami mailingów

CSA udostępnia marketerom, dostawcom usług pocztowych, operatorom filtrów antyspamowych i operatorom skrzynek pocztowych platformę, na której mogą oni omawiać aktualne wyzwania e-marketingu. Sztandarowym wydarzeniem tej wymiany doświadczeń jest coroczny międzynarodowy szczyt CSA Summit. Najbliższy odbędzie się w dniach 10-12 kwietnia 2019 r. w Kolonii.

Więcej o certyfikacji CSA: https://certified-senders.org/wp-content/uploads/2018/10/Why-CSA-certification-pays-off.pdf.

Więcej o CSA Summit: https://summit.certified-senders.eu.

Also check

On-line only no. 12/2019

E‑book "Wszystko, co powinieneś wiedzieć o PIM i Akeneo"

xc_logo_ebook.png

Z roku na rok waga kompletnej i dobrze opracowanej informacji produktowej rośnie. To w niej leży klucz do zadowolenia klienta, dostarczenia mu wszystkich niezbędnych do zakupu danych i zminimalizowania ryzyka zwrotu. Systemy PIM, takie jak Akeneo, ułatwiają zarządzanie informacją produktową. To właśnie one są głównymi bohaterami nowego e-booka od X-Coding IT Studio: "Wszystko, co powinieneś wiedzieć o PIM i Akeneo".

Read more

Po pierwsze personalizacja

ECOM_12_68.jpg
  • Dlaczego personalizacja ma coraz większe znaczenie w e-sprzedaży?
  • Co i w jaki sposób można personalizować?
  • Na czym najbardziej znane marki opierają swoje indywidualne podejście do klienta?
Read more
Open access On-line only no. 11/2019

E‑mail dziś i jutro ‑ indywidualny, interaktywny, interesujący

Julia Janssen-Holldiek.jpg

Szczyt CSA 2019 w Kolonii - „E-Mail just for you” większą relewancją i doświadczeniem użytkownika

Read more

Current issue

Go to

Partners

Advertisement