• Jak idee młodego pokolenia wpłyną na rozwój omnichannel?
  • Omnichannel nowej generacji – to jaki?
  • Jak dzięki innowacjom spełnić oczekiwania konsumenckie generacji X i Z?
Fenomen omnichannel. Polaków rozmowy o technologiach i oczekiwaniach cyfrowych pokoleń

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

Mondi Corrugated Packaging

Omnichannel jest porywającą wizją, która porządkuje nasze myślenie o handlu przyszłości. Na horyzoncie widzimy już jego pierwsze zwiastuny, formowane przez zmieniające się technologie i oczekiwania cyfrowych pokoleń, generacji X i Z.

Niedawno dyskutowaliśmy w gronie doradców, przedsiębiorców i przedstawicieli młodego pokolenia o omnichannel. Już samo zdefiniowanie tego fenomenu okazało się nie lada wyzwaniem, choć o czym się przekonaliśmy, znalazł uznanie i stosuje go wiele najbardziej innowacyjnych firm, kształtujących oczekiwania konsumentów jutra. Klientów, którzy zmieniają sposób działania współczesnego biznesu. W jaki sposób je zmieniają? O tym będzie poniższy artykuł. Poparty przykładami, aby pokazać, że transformacja cyfrowa spod znaku omnichannel na dobre zagościła nad Wisłą, a świat e-commerce jest świadkiem ewolucji i swoistej rewolucji, by spełnić zupełnie nowe oczekiwania zupełnie innych klientów.

Liczy się wrażenie

Witamy w omnichannel, gdzie klient płynnie przechodzi z online do offline i w drugą stronę. Ceni tę przestrzeń za personalizację i zniesienie wszelkich barier zakupowych. Omnichannel ma być bowiem najlepszym sprzedawcą, marketingowcem, obsługą klienta oraz inspirującym otoczeniem, budzącym pozytywne doświadczenia, w jednym. Mechanizmy omnichannel dynamicznie dostosowują się do klienta i zmierzają do wprowadzania innowacji, ponieważ to one są dziś motorem rozwoju. Powiązanie e-handlu i sprzedaży tradycyjnej jest coraz bliższe. Dodatkowo za sprawą smartfonów granica między światem rzeczywistym a wirtualnym jeszcze bardziej się rozmyła, gdyż pozwala przebywać w nich równolegle.

Aplikacje pełne doświadczeń

W ostatnich latach smartfon stał się mobilnym centrum zarządzania i komunikacji wielokanałowej. Przyniósł rozkwit aplikacji, a te w wielu przypadkach są bezpośrednim połączeniem między użytkownikiem, fizyczną przestrzenią zakupową i e-commerce. Jak podaje Urząd Komunikacji Elektronicznej (2019) ze smartfonów korzysta 75% Polaków, z których 91% ma podłączenie do internetu1. Aż 13,9 milionów z nich używa np. bankowych aplikacji mobilnych (PRNews IV KW 2019)2. Integracja online z offline postępuje, a niektóre firmy potrafią to bardzo dobrze wykorzystać.

I tak na przykład z myślą o każdym, kto planuje wyjazd do zazwyczaj zatłoczonego Walt Disney World, rolę planisty, informatora i przewodnika zapewnia aplikacja o nazwie Walt Disney Experience. Można w niej z wyprzedzeniem zamówić bilety, posiłki itd. Jest zintegrowana z mapą, która w czasie rzeczywistym pokazuje szacunkowy czas oczekiwania do różnych atrakcji, oraz kalendarzem. Istnieje również możliwość komunikacji np. z hotelem. Cały program wizyty w świecie Disneya wraz z biletami można przegrać na spersonalizowane opaski Magic Bands. Jest także opcja zamówienia gadżetów z wysyłką do domu i gra, jeśli ktoś znajdzie na nią czas. Aplikacja służy więc do planowania, nawigacji i wzmacniania przeżyć turystów odwiedzających Walt Disney World.

Pozostałe 70% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tekst otwarty Tylko on-line nr 17/2020

InCommerce ONLINE ‑ konferencja dla branży e‑commerce

Już 5 listopada odbędzie się kolejny, już 16. InCommerce – tym razem w wersji ONLINE! Bezpłatna konferencja dla branży e-commerce to aż 9 pełnych praktycznej wiedzy wystąpień od uznanych praktyków z branży z obszaru prowadzenia i rozwijania sprzedaży internetowej. Aby otrzymać dostęp do konferencji - wystarczy się zarejestrować na stronie incommerce.camp/online.

Czytaj więcej

Toolbox pozycjonera. Zobacz, co może ci się przydać!

Toolbox pozycjonera. Zobacz, co może ci się przydać!
  • Jakie narzędzia są w stanie skutecznie wesprzeć pracę pozycjonera?
  • Czym najlepiej wesprzeć się, aby zyskać dostęp do statystyki, weryfikacji słów kluczowych, konkurencji czy wspomnień w social mediach?
  • Jakie są alternatywy dla najbardziej popularnych narzędzi do pozycjonowania w opcji pay source i open source?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama