• Jak idee młodego pokolenia wpłyną na rozwój omnichannel?
  • Omnichannel nowej generacji – to jaki?
  • Jak dzięki innowacjom spełnić oczekiwania konsumenckie generacji X i Z?

Omnichannel jest porywającą wizją, która porządkuje nasze myślenie o handlu przyszłości. Na horyzoncie widzimy już jego pierwsze zwiastuny, formowane przez zmieniające się technologie i oczekiwania cyfrowych pokoleń, generacji X i Z.

Niedawno dyskutowaliśmy w gronie doradców, przedsiębiorców i przedstawicieli młodego pokolenia o omnichannel. Już samo zdefiniowanie tego fenomenu okazało się nie lada wyzwaniem, choć o czym się przekonaliśmy, znalazł uznanie i stosuje go wiele najbardziej innowacyjnych firm, kształtujących oczekiwania konsumentów jutra. Klientów, którzy zmieniają sposób działania współczesnego biznesu. W jaki sposób je zmieniają? O tym będzie poniższy artykuł. Poparty przykładami, aby pokazać, że transformacja cyfrowa spod znaku omnichannel na dobre zagościła nad Wisłą, a świat e-commerce jest świadkiem ewolucji i swoistej rewolucji, by spełnić zupełnie nowe oczekiwania zupełnie innych klientów.

Liczy się wrażenie

Witamy w omnichannel, gdzie klient płynnie przechodzi z online do offline i w drugą stronę. Ceni tę przestrzeń za personalizację i zniesienie wszelkich barier zakupowych. Omnichannel ma być bowiem najlepszym sprzedawcą, marketingowcem, obsługą klienta oraz inspirującym otoczeniem, budzącym pozytywne doświadczenia, w jednym. Mechanizmy omnichannel dynamicznie dostosowują się do klienta i zmierzają do wprowadzania innowacji, ponieważ to one są dziś motorem rozwoju. Powiązanie e-handlu i sprzedaży tradycyjnej jest coraz bliższe. Dodatkowo za sprawą smartfonów granica między światem rzeczywistym a wirtualnym jeszcze bardziej się rozmyła, gdyż pozwala przebywać w nich równolegle.

Aplikacje pełne doświadczeń

W ostatnich latach smartfon stał się mobilnym centrum zarządzania i komunikacji wielokanałowej. Przyniósł rozkwit aplikacji, a te w wielu przypadkach są bezpośrednim połączeniem między użytkownikiem, fizyczną przestrzenią zakupową i e-commerce. Jak podaje Urząd Komunikacji Elektronicznej (2019) ze smartfonów korzysta 75% Polaków, z których 91% ma podłączenie do internetu1. Aż 13,9 milionów z nich używa np. bankowych aplikacji mobilnych (PRNews IV KW 2019)2. Integracja online z offline postępuje, a niektóre firmy potrafią to bardzo dobrze wykorzystać.

I tak na przykład z myślą o każdym, kto planuje wyjazd do zazwyczaj zatłoczonego Walt Disney World, rolę planisty, informatora i przewodnika zapewnia aplikacja o nazwie Walt Disney Experience. Można w niej z wyprzedzeniem zamówić bilety, posiłki itd. Jest zintegrowana z mapą, która w czasie rzeczywistym pokazuje szacunkowy czas oczekiwania do różnych atrakcji, oraz kalendarzem. Istnieje również możliwość komunikacji np. z hotelem. Cały program wizyty w świecie Disneya wraz z biletami można przegrać na spersonalizowane opaski Magic Bands. Jest także opcja zamówienia gadżetów z wysyłką do domu i gra, jeśli ktoś znajdzie na nią czas. Aplikacja służy więc do planowania, nawigacji i wzmacniania przeżyć turystów odwiedzających Walt Disney World.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak nie pozycjonować e‑commerce? Ucz się na błędach innych!

ECOM_15_59.jpg
  • Jakie błędy popełniają pozycjonerzy e-commerce?
  • Jakie są złe nawyki podczas pozycjonowania?
  • Jak innym udało się wyjść obronną ręką z problemów z widocznością w wynikach wyszukiwania?
Czytaj więcej

Zdjęcia, które pozycjonują

ECOM_15_53.jpg
  • Czy zdjęcia wpływają na SEO?
  • Jakie zdjęcia dodawać na stronę, aby jej nie obciążać?
  • Jakie zdjęcia są przyjazne jednocześnie dla Google i użytkowników?
Czytaj więcej

Testujemy sklep: empik.com

ECOM_15_45.jpg
  • Czy sklep z 2 mln produktów może być przejrzyście zaprojektowany?
  • W ilu krokach najlepiej dotrzeć ze strony głównej do konkretnego produktu?
  • Czy reklamy na stronie mogą być prezentowane w sposób, który nie irytuje użytkownika?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama