• Dlaczego warto zaimplementować Google Analytics dla e-commerce i jak to zrobić?
  • Jakie możliwości stwarza rozszerzona integracja z Google Analytics?
  • Jak wdrożyć kod Google Analytics i moduł e-commerce dla sklepu na WooCommerce, Shoper i Presta Shop?
E-commerce w Google Analytics: pierwsze kroki

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

Software House Empressia

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, kluczowym parametrem mierzącym jego skuteczność jest sprzedaż. Aby ją prawidłowo przeanalizować, wystarczy zaimplementować klasyczny segment e-commerce w Google Analytics. Natomiast rozszerzona integracja z Google Analytics (Enhanced Ecommerce), oprócz przekazywania danych o zakupach klientów, dostarcza również szczegółowych informacji na temat zachowania konsumentów w e-commerce. To narzędzie stworzone z myślą o tych, którzy dogłębnie analizują ścieżki zakupowe pod kątem tego, jakie działania podejmuje klient przed dokonaniem transakcji (w głównej mierze na karcie produktu i w koszyku). Poniżej znajdziesz praktyczny przewodnik po tym, jak wdrożyć narzędzie Google Analytics do swojego sklepu oraz moduł ulepszonego e-commerce na popularnych silnikach: WooCommerce, Shoper i Presta Shop.

E-commerce w Polsce

Nie podlega dyskusji, że obostrzenia w życiu społecznym oraz gospodarczym nakłoniły wielu klientów do kupowania w sieci. Skoro zainteresowani coraz chętniej dokonują zakupów przez internet, a czasy są niepewne, warto rozważyć przeniesienie lub rozszerzenie działalności o sferę online. Dobrze przygotowany sklep internetowy pod kątem SEO, z odpowiednim marketingiem i analityką, może wygenerować zadowalające zyski. To świetny sposób na uzupełnienie oferty stacjonarnej bądź zmianę sposobu działania firmy z nastawieniem na rynek online. Co więcej, zmiana profilu sprzedaży może okazać się ekonomiczniejszym rozwiązaniem, gdyż ogranicza się np. koszty wynajmu lokalu.

Liderami w polskim e-commerce (dotyczy głównie wyszukiwarki google.pl) pozostają 3 marki:

  • Allegro,
  • OLX,
  • AliExpress.

Zapotrzebowanie na usługi online jest duże i cały czas wzrasta, więc warto powalczyć o swój kawałek tortu.


TIP

Aby twój sklep internetowy się rozwijał, a taktyka działania nie przepalała budżetu, skorzystaj koniecznie z rozbudowanej analityki w e-commerce.


Dlaczego Google Analytics jest tak ważny?

Google Analytics jest jednym z najważniejszych narzędzi analitycznych do monitorowania ruchu na stronach i sklepach internetowych. Przedstawia także multum informacji na temat twoich potencjalnych klientów oraz ich ścieżek zakupowych. Pomaga zweryfikować, czy podjęte wcześniej działania marketingowe oraz sprzedażowe mają sens. A jeśli nie, podpowiada, co należy zmienić, aby było lepiej.


TIP

Należy wiedzieć, że dane w Google Analytics zbierane są dopiero od momentu skonfigurowania. Warto więc jak najszybciej połączyć sklep z narzędziem do analityki!


10 powodów, dla których warto używać Google Analytics:

  • To darmowe narzędzie. Nie musisz za nie płacić nawet złotówki.
  • Google Analytics przechodzi regularne aktualizacje oraz ulepszenia, np. nadchodzący Google Analytics 4.
  • Po skonfigurowaniu dane zbierane są automatycznie, a dostęp do raportów jest natychmiastowy.
  • Możesz zrozumieć potencjalnych klientów, którzy odwiedzają twój sklep. Uzyskasz dane demograficzne i informacje na temat ich zachowania na stronie.
  • Otrzymasz dane na temat tego, co robią klienci w czasie rzeczywistym – możesz sprawdzić, ile osób odwiedza twój sklep w konkretnym momencie bądź w okresach wcześniejszych.
  • Dowiesz się, które strony (więc i produkty) są najczęściej odwiedzane.
  • Dowiesz się, ile czasu spędzali klienci na sklepie, na poszczególnych zakładkach.
  • Dowiesz się, jak porusza się klient, czyli jaką ma ścieżkę zakupową i w którym momencie wychodzi ze strony bądź przeciwnie, które miejsce jest dla niego atrakcyjne (gdzie dokonuje konwersji, czyli zakupów).
  • Dowiesz się, z jakich urządzeń korzystają klienci. Czy ruch jest większy ze sprzętu mobilnego czy też z komputerów stacjonarnych.
  • Dowiesz się, poprzez jakie kanały użytkownicy trafiają do twojego sklepu – ruch organiczny, płatny, media społecznościowe, ruch bezpośredni etc.

Powodów, dla których warto korzystać z Google Analytics, może być oczywiście więcej. W szczególności, że możesz tworzyć zaawansowane raporty oraz segmenty klientów dopasowane do potrzeb twojego biznesu.

Pozostałe 69% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Testujemy: www.vinted.pl

Testujemy: www.vinted.pl
  • Czy na ciuchach z drugiej ręki można zbudować silną markę?
  • Czy usability platformy e-commerce z używaną odzieżą musi zawierać unikalne funkcje? A jeśli tak, to jakie?
  • W jaki sposób zachęcać do zakupu, gdy nie mamy ujednoliconych ofert z produktami?
Czytaj więcej

Szef jest tylko jeden

Szef jest tylko jeden
  • Czego pragnie klient e-commerce w 2022 r?
  • Czym jest SXO (Search Experience Optimization) i jak o nie zadbać?
  • Na czym polega hiperpersonalizacja doświadczeń klienta?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.