• Dlaczego warto zaimplementować Google Analytics dla e-commerce i jak to zrobić?
  • Jakie możliwości stwarza rozszerzona integracja z Google Analytics?
  • Jak wdrożyć kod Google Analytics i moduł e-commerce dla sklepu na WooCommerce, Shoper i Presta Shop?
E-commerce w Google Analytics: pierwsze kroki

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

Software House Empressia

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, kluczowym parametrem mierzącym jego skuteczność jest sprzedaż. Aby ją prawidłowo przeanalizować, wystarczy zaimplementować klasyczny segment e-commerce w Google Analytics. Natomiast rozszerzona integracja z Google Analytics (Enhanced Ecommerce), oprócz przekazywania danych o zakupach klientów, dostarcza również szczegółowych informacji na temat zachowania konsumentów w e-commerce. To narzędzie stworzone z myślą o tych, którzy dogłębnie analizują ścieżki zakupowe pod kątem tego, jakie działania podejmuje klient przed dokonaniem transakcji (w głównej mierze na karcie produktu i w koszyku). Poniżej znajdziesz praktyczny przewodnik po tym, jak wdrożyć narzędzie Google Analytics do swojego sklepu oraz moduł ulepszonego e-commerce na popularnych silnikach: WooCommerce, Shoper i Presta Shop.

E-commerce w Polsce

Nie podlega dyskusji, że obostrzenia w życiu społecznym oraz gospodarczym nakłoniły wielu klientów do kupowania w sieci. Skoro zainteresowani coraz chętniej dokonują zakupów przez internet, a czasy są niepewne, warto rozważyć przeniesienie lub rozszerzenie działalności o sferę online. Dobrze przygotowany sklep internetowy pod kątem SEO, z odpowiednim marketingiem i analityką, może wygenerować zadowalające zyski. To świetny sposób na uzupełnienie oferty stacjonarnej bądź zmianę sposobu działania firmy z nastawieniem na rynek online. Co więcej, zmiana profilu sprzedaży może okazać się ekonomiczniejszym rozwiązaniem, gdyż ogranicza się np. koszty wynajmu lokalu.

Liderami w polskim e-commerce (dotyczy głównie wyszukiwarki google.pl) pozostają 3 marki:

  • Allegro,
  • OLX,
  • AliExpress.

Zapotrzebowanie na usługi online jest duże i cały czas wzrasta, więc warto powalczyć o swój kawałek tortu.


TIP

Aby twój sklep internetowy się rozwijał, a taktyka działania nie przepalała budżetu, skorzystaj koniecznie z rozbudowanej analityki w e-commerce.


Dlaczego Google Analytics jest tak ważny?

Google Analytics jest jednym z najważniejszych narzędzi analitycznych do monitorowania ruchu na stronach i sklepach internetowych. Przedstawia także multum informacji na temat twoich potencjalnych klientów oraz ich ścieżek zakupowych. Pomaga zweryfikować, czy podjęte wcześniej działania marketingowe oraz sprzedażowe mają sens. A jeśli nie, podpowiada, co należy zmienić, aby było lepiej.


TIP

Należy wiedzieć, że dane w Google Analytics zbierane są dopiero od momentu skonfigurowania. Warto więc jak najszybciej połączyć sklep z narzędziem do analityki!


10 powodów, dla których warto używać Google Analytics:

  • To darmowe narzędzie. Nie musisz za nie płacić nawet złotówki.
  • Google Analytics przechodzi regularne aktualizacje oraz ulepszenia, np. nadchodzący Google Analytics 4.
  • Po skonfigurowaniu dane zbierane są automatycznie, a dostęp do raportów jest natychmiastowy.
  • Możesz zrozumieć potencjalnych klientów, którzy odwiedzają twój sklep. Uzyskasz dane demograficzne i informacje na temat ich zachowania na stronie.
  • Otrzymasz dane na temat tego, co robią klienci w czasie rzeczywistym – możesz sprawdzić, ile osób odwiedza twój sklep w konkretnym momencie bądź w okresach wcześniejszych.
  • Dowiesz się, które strony (więc i produkty) są najczęściej odwiedzane.
  • Dowiesz się, ile czasu spędzali klienci na sklepie, na poszczególnych zakładkach.
  • Dowiesz się, jak porusza się klient, czyli jaką ma ścieżkę zakupową i w którym momencie wychodzi ze strony bądź przeciwnie, które miejsce jest dla niego atrakcyjne (gdzie dokonuje konwersji, czyli zakupów).
  • Dowiesz się, z jakich urządzeń korzystają klienci. Czy ruch jest większy ze sprzętu mobilnego czy też z komputerów stacjonarnych.
  • Dowiesz się, poprzez jakie kanały użytkownicy trafiają do twojego sklepu – ruch organiczny, płatny, media społecznościowe, ruch bezpośredni etc.

Powodów, dla których warto korzystać z Google Analytics, może być oczywiście więcej. W szczególności, że możesz tworzyć zaawansowane raporty oraz segmenty klientów dopasowane do potrzeb twojego biznesu.

Pozostałe 69% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Skąd ta niska konwersja?

Skąd ta niska konwersja?
  • Dlaczego klienci wchodzą na stronę sklepu i nie kupują?
  • Jak i dlaczego warto badać zachowania konsumentów?
  • Jakie narzędzia (oprócz Google Analytics) mogą się przydać?
Czytaj więcej

Top 10 wtyczek dla stron www i e‑commerce

Top 10 wtyczek dla stron www i e-commerce
  • Jak bezkosztowo dopasować witrynę do konkretnych potrzeb właściciela?
  • Które wtyczki pozwalają na bieżące monitorowanie danych i statystyk strony?
  • Jak, za pomocą wtyczek, stworzyć na stronie formularze kontaktowe, quizy czy reCAPTCHA?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama