• Jakie trendy w najbliższym czasie zdominują zakupy w sieci?
  • Na jakie rozwiązania warto zwrócić uwagę w odniesieniu do oczekiwań klientów?
  • Jak wykorzystać mobile do promocji sklepu, kiedy większość transakcji klienci przeprowadzają na komputerze?

Z raportu KPMG International1 wynika, że w czasie promocji takich jak „Czarny Piątek” Polacy najchętniej kupują w sklepach stacjonarnych, podczas gdy np. Brytyjczycy trzy czwarte zakupów w takich dniach realizują przez Internet. Można powiedzieć, że ciągle dużo jest do zrobienia, aby odwrócić tę tendencję. Pomóc w tym może wykorzystanie rozwiązań, które zwiększą komfort procesu zakupowego w sieci.

Sztuczna inteligencja, analityka i personalizacja – te trzy trendy w najbliższych latach będą zyskiwać na znaczeniu i istotnie wpłyną na zakupy w sieci.

Mobilne technologie a proces zakupu

Specjaliści z KPMG informują, że 57 proc. zakupów online jest dokonywanych za pomocą komputera, natomiast dla 71 proc. badanych komputer jest preferowanym narzędziem do przeprowadzania transakcji pieniężnych. Warto jednak zauważyć, że dwie trzecie badanych przyznaje, że wykorzystuje smartfony w sklepach stacjonarnych do uzyskania dodatkowych informacji o produktach, np. sprawdzenia specyfikacji technicznej, przeczytania opinii internautów lub porównania cen. W naszym regionie w ten sposób korzysta z telefonów aż 78 proc. klientów.

Czy zatem opłaca się tworzyć sklep w wersji mobilnej, skoro klienci i tak lwią część transakcji przeprowadzają na komputerze? W najbliższej przyszłości branża e-commerce powinna skoncentrować się na mobilnych wersjach stron czy usług, ale przygotowywać je w taki sposób, aby klienci mogli na nich łatwo i szybko znaleźć dodatkowe informacje. Użytkownicy często przeglądają oferty na telefonie, porównują produkty i sprawdzają opinie – czyli przeprowadzają rozeznanie. Można zatem założyć, że coraz więcej osób zdobywa informacje i zapoznaje się z produktami za pomocą telefonu, natomiast na komputerze przeprowadza transakcje. Dane te potwierdza raport Wolfgang Digital2 z 2016 roku. Dokonywanie transakcji na komputerze jest nie tylko wygodniejsze (wpisywanie znaków na klawiaturze zamiast opuszkami palców), ale też panuje przekonanie, że tą drogą transakcje są realizowane w bezpieczniejszy sposób.

Pozostałe 74% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Wykorzystaj trendy i sprzedawaj więcej

Wykorzystaj trendy i sprzedawaj więcej
  • # Jak sprawdzić, które produkty/usługi cieszą się największą popularnością wśród klientów?
  • # Jak wykorzystać bazę Amazona do rozeznania rynku?
  • # Jakich innych narzędzi użyć do tej analizy?
Czytaj więcej

Skuteczna migracja ‑ jak przygotować się do wdrożenia nowego systemu e‑commerce

Skuteczna migracja - jak przygotować się do wdrożenia nowego systemu e-commerce
  • Kiedy rozważyć migrację sklepu do nowej platformy?
  • Jakie elementy przemyśleć przed migracją?
  • Jak możliwie bezboleśnie przejść przez zmianę systemu e-commerce?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.