AMAZON: być czy nie być?

nr 11/2019

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

logo_nethansa.jpg
  • Dlaczego warto zainteresować się sprzedażą na Amazonie właśnie teraz?
  • W jaki sposób efektywnie wykorzystać potencjał najszybciej rozwijającej się platformy e-commerce?
  • Jak tanio pozycjonować swoją markę nad liderami branży?

Dużo ostatnio mówi się o sprzedaży, rozmiarach i zasięgu Amazona. Paradoksalnie, sprzedawców z Polski jest na nim wciąż niewielu. Dlaczego opłaca się być na Amazonie? Zebraliśmy najmocniejsze argumenty oraz najbardziej aktualne dane pokazujące, dlaczego warto rozpocząć sprzedaż w tym serwisie oraz jak to zrobić niewielkim kosztem.

Sprzedaż na Amazonie jest skalowana na cały świat

Amazon zapewnia e-sprzedawcom imponujące możliwości dotarcia do klientów europejskiego i światowego rynku. Nie ma obecnie lepszej i szybszej metody na skalowanie swojej działalności niż aktywna sprzedaż w tym serwisie. Wystarczy wyobrazić sobie, że wchodząc na Amazona zaczynamy sprzedaż na rynku, który jest 48 razy większy niż cały rynek e-commerce w Polsce. Serwis jest największą platformą e-commerce na świecie i liderem sprzedaży w największych krajach Europy i w USA (tabela 1). Jego zasięg rośnie najszybciej spośród wszystkich innych liczących się serwisów e-commerce. Obsługa sprzedaży na Amazonie generuje porównywalną ilość pracy, co na innych platformach, za to zasięg sprzedaży jest nieporównywalnie większy.

Tabela 1. Udział popularnych serwisów e-commerce na rynku
 

Allegro

Amazon

eBay

Alibaba

Aktywni użytkownicy

16 344 000

340 000 000

177 000 000

576 000 000

Średni roczny obrót sprzedawcy

brak danych

ok. 1 000 000 €

ok. 120 000 €

ok. 28 000 €

Roczny wzrost 2017-2018 w %

brak danych

31%

7 %

28%

Udział platformy w rynku niemieckim

0%

ok. 62%

ok. 25%

< 8%

Udział platformy w rynku brytyjskim

0%

ok. 27%

ok. 12%

< 4%

Udział platformy w rynku amerykańskim

0%

ok. 50%

ok. 7%

< 1%

Źródło: Nethansa.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tekst otwarty Tylko on-line nr 12/2019

Traffic Day 2019 #KONIECTEORII – Widzimy się 7 listopada w Warszawie!

Kolejna edycja autorskiej konferencji organizowanej przez Traffic Trends przebiegać będzie pod hasłem #KONIECTEORII. Całkowicie odchodzimy od akademickiej formy prowadzenia tego typu wydarzeń. Wystąpienia aż 23 prelegentów opierać będą się w całości na case study! Każdy blok tematyczny będzie prowadzony jak opowieść o sukcesie konkretnego sklepu. A historie te przytoczą nie tylko eksperci z dziedziny e-commerce, ale przede wszystkim właściciele sklepów internetowych!

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 12/2019

To jest marketing! (książka Setha Godina)

Godin_3d.png

Seth Godin to autor światowych bestsellerów, które zmieniły sposób, w jaki ludzie myślą o marketingu. Tym razem w najnowszej książce To jest marketing! wskazuje wiele błędnych przekonań, w jakich trwają nadal marketingowcy. A także pokazuje rozwiązania – m.in. jak identyfikować najmniejszą opłacalną grupę odbiorców, jak przyjmować narrację już stosowaną przez fanów i followersów, a także jak zacząć wykorzystywać marketing do rozwiązywania problemów innych ludzi, a nie na skupiać się na kradzieży uwagi klienta i spamowych ścieżkach e-mailowych.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 12/2019

E‑book "Wszystko, co powinieneś wiedzieć o PIM i Akeneo"

xc_logo_ebook.png

Z roku na rok waga kompletnej i dobrze opracowanej informacji produktowej rośnie. To w niej leży klucz do zadowolenia klienta, dostarczenia mu wszystkich niezbędnych do zakupu danych i zminimalizowania ryzyka zwrotu. Systemy PIM, takie jak Akeneo, ułatwiają zarządzanie informacją produktową. To właśnie one są głównymi bohaterami nowego e-booka od X-Coding IT Studio: "Wszystko, co powinieneś wiedzieć o PIM i Akeneo".

Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama