AMAZON: być czy nie być?

no. 11/2019

The material was created in cooperation with a partner:

logo_nethansa.jpg
  • Dlaczego warto zainteresować się sprzedażą na Amazonie właśnie teraz?
  • W jaki sposób efektywnie wykorzystać potencjał najszybciej rozwijającej się platformy e-commerce?
  • Jak tanio pozycjonować swoją markę nad liderami branży?

Dużo ostatnio mówi się o sprzedaży, rozmiarach i zasięgu Amazona. Paradoksalnie, sprzedawców z Polski jest na nim wciąż niewielu. Dlaczego opłaca się być na Amazonie? Zebraliśmy najmocniejsze argumenty oraz najbardziej aktualne dane pokazujące, dlaczego warto rozpocząć sprzedaż w tym serwisie oraz jak to zrobić niewielkim kosztem.

Sprzedaż na Amazonie jest skalowana na cały świat

Amazon zapewnia e-sprzedawcom imponujące możliwości dotarcia do klientów europejskiego i światowego rynku. Nie ma obecnie lepszej i szybszej metody na skalowanie swojej działalności niż aktywna sprzedaż w tym serwisie. Wystarczy wyobrazić sobie, że wchodząc na Amazona zaczynamy sprzedaż na rynku, który jest 48 razy większy niż cały rynek e-commerce w Polsce. Serwis jest największą platformą e-commerce na świecie i liderem sprzedaży w największych krajach Europy i w USA (tabela 1). Jego zasięg rośnie najszybciej spośród wszystkich innych liczących się serwisów e-commerce. Obsługa sprzedaży na Amazonie generuje porównywalną ilość pracy, co na innych platformach, za to zasięg sprzedaży jest nieporównywalnie większy.

Tabela 1. Udział popularnych serwisów e-commerce na rynku
 

Allegro

Amazon

eBay

Alibaba

Aktywni użytkownicy

16 344 000

340 000 000

177 000 000

576 000 000

Średni roczny obrót sprzedawcy

brak danych

ok. 1 000 000 €

ok. 120 000 €

ok. 28 000 €

Roczny wzrost 2017-2018 w %

brak danych

31%

7 %

28%

Udział platformy w rynku niemieckim

0%

ok. 62%

ok. 25%

< 8%

Udział platformy w rynku brytyjskim

0%

ok. 27%

ok. 12%

< 4%

Udział platformy w rynku amerykańskim

0%

ok. 50%

ok. 7%

< 1%

Źródło: Nethansa.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription
Ulubione Print

Also check

Open access On-line only no. 11/2019

E‑mail dziś i jutro ‑ indywidualny, interaktywny, interesujący

Julia Janssen-Holldiek.jpg

Szczyt CSA 2019 w Kolonii - „E-Mail just for you” większą relewancją i doświadczeniem użytkownika

Read more
Open access On-line only no. 11/2019

eTradeShow – targi dla e-commerce

eTradeShow.jpg

Prowadzisz działalność online? Szukasz skutecznych i sprawdzonych rozwiązań dla Twojego sklepu internetowego? Targi eTrade Show to wydarzenie, gdzie poznasz najnowsze trendy branży e-commerce, nawiążesz wartościowe relacje biznesowe oraz zdobędziesz wartościową wiedzę o e-commerce.

Read more
Open access no. 11/2019

Jak zminimalizować wysiłek klienta?

Thulium.png

Kim jest lojalny klient? To orędownik naszej marki, osoba, która wróci do sklepu i poleci go znajomym. Jak ekspert marketingu online Neil Patel, powracający klienci wydają 67% więcej niż nowi, a klienci, którzy dokonali zakupu co najmniej 10 razy, polecają firmę średnio kolejnym 7 osobom. A jednak zbudowanie z klientem trwałej relacji  to dla wielu firm nie lada wyzwanie.

Read more

Current issue

Polecamy

Go to

Partners

Reklama