• Jakie błędy najczęściej powtarzają się w pozycjonowaniu?
  • Jak błędna optymalizacja witryny wpływa na efekty SEO?
  • Jak uniknąć błędów w pozycjonowaniu?
11 błędów w pozycjonowaniu

Pozycjonowanie, czyli optymalizacja witryn pod kątem algorytmów wyszukiwarek, to długotrwały proces obejmujący wiele różnych działań. Na każdym etapie czyha wiele pułapek, a mniej doświadczeni adepci SEO oraz właściciele firm inwestujący w pozycjonowanie często popełniają błędy, które powodują, że witryna nie osiąga wysokich pozycji w Google. Jakie błędy w pozycjonowaniu są najczęstsze i jak ich uniknąć?

Błąd 1: Rezygnacja z pozycjonowania po kilku miesiącach

Efekty pozycjonowania nie przychodzą natychmiast – trzeba na nie poczekać co najmniej kilka miesięcy, a czasem nawet rok lub półtora. Rezygnacja z SEO po 3-6 miesiącach działań sprawia, że wydane pieniądze przepadają, ponieważ w tak krótkim czasie nie da się osiągnąć założonych efektów w postaci wzrostu ruchu czy sprzedaży.

Rozwiązanie: Warto zaufać sprawdzonej agencji SEO i podjąć dłuższą współpracę w zakresie pozycjonowania witryny. Ocena wyników powinna się odbywać po minimum roku – wówczas można oczekiwać efektów w postaci wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, większej liczby klientów i wzrostu przychodów.

Błąd 2: Brak optymalizacji witryny pod urządzenia mobilne

Jednym z częstych problemów w witrynach jest brak optymalizacji strony pod urządzenia mobilne. Błąd ten może skutkować utratą tych klientów, którzy odwiedzają stronę poprzez smartfony.

Rozwiązanie: Każda strona i sklep internetowy powinny być przystosowane do przeglądania na urządzeniach mobilnych. W tym celu warto zainwestować w stronę responsywną, której wygląd dopasowuje się do wielkości urządzenia, z którego korzysta użytkownik. W celu weryfikacji, czy strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych, polecamy narzędzie Mobile-Friendly Test od Google, dostępne pod adresem: https://search.google.com/test/mobile-friendly.

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Zapytaj chatbota czyli o roli chatbota w biznesie online oraz o tym, czego unikać, aby nie zrazić klientów

Zapytaj chatbota czyli o roli chatbota w biznesie online oraz o tym, czego unikać, aby nie zrazić klientów
  • Kiedy chatbot może się przydać a kiedy niekoniecznie?
  • Jakie są błędy kardynalne przy projektowaniu chatbotów?
  • Dlaczego chatbot może narobić więcej szkód niż pożytku?
Czytaj więcej

Testujemy sklep: www.ikea.com/pl

Testujemy sklep: www.ikea.com/pl
  • To pierwszy serwis e-commerce, który uzyskał ocenę 10/10 w naszych testach. Dlaczego przyznaliśmy tak wysokie noty?
  • Czy e-sklep może oferować interaktywne elementy prosprzedażowe?
  • Czy można zaprojektować bardzo rozbudowaną stronę, która jest zarazem bardzo prosta w obsłudze?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama