10 przykazań UX w e‑commerce

ECOM_7_48.jpg
no. 7/2018

The material was created in cooperation with a partner:

logo_isystems.jpg
  • Co utrudnia zakupy i powoduje, że klienci czują się zagubieni na stronie sklepu?
  • Jakie rozwiązania poprawiają wygodę zakupów w sklepie i budują lojalność klienta?
  • Co sprawia, że klient chętnie wraca do sklepu?

Klienci preferują szybkie, wygodne i intuicyjne zakupy. Warto więc poznać dobre praktyki user experience stosowane przy projektowaniu systemów e-commerce. Ta wiedza pozwoli dostosować sklep do ciągle zmieniających się wymagań klientów oraz trendów zakupowych.

Projektowanie według dobrych praktyk user experience oznacza tworzenie systemu e-commerce, który będzie dla klienta atrakcyjny wizualnie, użyteczny i intuicyjny. Przede wszystkim jednak korzystanie z niego ma sprawiać klientowi przyjemność i satysfakcję. W raporcie UX and User Research Industry Survey Report z 2017 roku 56% ankietowanych stwierdziło, że badania UX zwiększają jakość oferowanych produktów lub usług. Równocześnie 52% przyznało, że jeszcze nie ma w swojej firmie zespołu odpowiedzialnego za badania UX. Co ciekawe, 46% badanych wyraziło chęć zaangażowania większej liczby pracowników w badania doświadczeń użytkowników.

Opinia klienta jest coraz ważniejszym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji biznesowych, dlatego coraz więcej projektantów UX stale pracuje nad dobrymi praktykami, dzięki którym strony internetowe, w tym sklepy online, są transparentne, intuicyjne w użytkowaniu oraz przyjazne dla oka.

Informacje o warunkach dostawy przy produkcie

Skrócona ścieżka zakupowa powinna zaczynać się już w karcie produktu. Zazwyczaj zawiera ona podstawowe informacje, takie jak: cena, dostępne rozmiary, warianty, kolory. Warto jednak wzbogacić ją o liczbę dostępnych sztuk, koszty dostawy i realny czas wysyłki. Czynnikiem, który na pewno wpłynie na pozytywną decyzję zakupową klienta, będzie darmowa dostawa, dlatego też taka opcja powinna zostać wyszczególniona w karcie produktu.

Rys. 1. Informacje o warunkach dostawy przy produkcie

Źródło: i-systems.

Powiadomienie o dostępności

Klientka zobaczyła sukienkę swoich marzeń, jednak rozmiar, który zamierzała kupić, jest w tym momencie niedostępny – takie sytuacje zdarzają się szczególnie często w okresach gorących wyprzedaży sezonowych czy promocji ograniczonych czasowo. Najlepszym rozwiązaniem jest tu możliwość podania adresu e-mail, na który wysłana zostanie informacja, że produkt jest ponownie dostępny. Opcja powiadomienia o dostępności znajduje się zazwyczaj pod rozmiarówką.

Rys. 2. Powiadomienie o dostępności

Źródło: i-systems.

Produkty podobne i powiązane

Aby umożliwić klientowi łatwe odnalezienie asortymentu spełniającego wybrane kryteria, warto wdrożyć opcję wyświetlania produktów podobnych. Na dole karty wybranego produktu wyszczególnione są wówczas inne z tej samej kategorii. Jeśli na przykład szuka on kurtek puchowych w kolorze czarnym, poniżej pokazane będą inne modele z tymi właśnie atrybutami. Kolejną użyteczną funkcjonalnością jest pokazanie produktów powiązanych. Pozwala ona stworzyć zestaw z oglądanym w danej chwili produktem. W przypadku wspomnianej czarnej kurtki puchowej uzupełnieniem mogą być rękawiczki, czapka czy szalik.

Rys. 3. Produkty podobne i powiązane

Źródło: i-systems.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription
Ulubione Print

Also check

Open access no. 11/2019

Jak zminimalizować wysiłek klienta?

Thulium.png

Kim jest lojalny klient? To orędownik naszej marki, osoba, która wróci do sklepu i poleci go znajomym. Jak ekspert marketingu online Neil Patel, powracający klienci wydają 67% więcej niż nowi, a klienci, którzy dokonali zakupu co najmniej 10 razy, polecają firmę średnio kolejnym 7 osobom. A jednak zbudowanie z klientem trwałej relacji  to dla wielu firm nie lada wyzwanie.

Read more

Konferencja I ♥️ Commerce - poznaj nowe oblicze handlu!

600x400-commerce.png

Już 10 maja w Poznaniu, na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbędzie się konferencja I ♥️ Commerce, podczas której będzie można poznać najnowsze trendy w handlu, zarówno w sferze online, jak i w klasycznej sprzedaży. Organizatorem wydarzenia jest sprawny.marketing.

Read more

AMAZON: być czy nie być?

  • Dlaczego warto zainteresować się sprzedażą na Amazonie właśnie teraz?
  • W jaki sposób efektywnie wykorzystać potencjał najszybciej rozwijającej się platformy e-commerce?
  • Jak tanio pozycjonować swoją markę nad liderami branży?
Read more

Current issue

Polecamy

Go to

Partners

Reklama