• Czy Marketing Automation jest korzystnym rozwiązaniem dla każdego e-sklepu?
  • Z czego powinien składać się dobry system Marketing Automation?
  • Które rozwiązania z zakresu Marketing Automation warto wdrażać w pierwszej kolejności, a z których można zrezygnować?

Pełna automatyzacja działań marketingowych to marzenie niejednego administratora e-sklepu. Wiele dostępnych na rynku rozwiązań, które można wdrożyć w ramach popularnych platform sklepowych, pozwala zwiększyć sprzedaż i ułatwia komunikację z klientem, a nawet może uratować tzw. porzucone koszyki.

Dość istotną bolączką marketingu elektronicznego jest pośredni kontakt z klientem. W marketingu bezpośrednim możliwe jest wykorzystanie wielu technik i narzędzi z dziedziny perswazji czy nawet NPL, wpływających na postawy i zachowania zakupowe nabywcy, co może uczynić proces sprzedażowy bardziej efektywnym. W świecie e-commerce sprzedawca do pewnego momentu nie wie, kim jest jego klient, jakie ma potrzeby, czego szuka w sklepie ani dlaczego zrezygnował ze sfinalizowania transakcji, mimo że dodał produkty do koszyka. Pewne rozwiązanie tego problemu stanowią narzędzia analityczne, ale, po pierwsze, wyciągnięcie sensownych wniosków na ich podstawie bardzo często wymaga konkretnej wiedzy analitycznej. Po drugie, taka analiza dotyczy danych historycznych, a zatem nie pozwala na szybkie i skuteczne reagowanie w czasie rzeczywistym. Pomocne są tutaj narzędzia Marketing Automation. Dzięki temu, że są one oparte na personalizacji, dość skutecznie optymalizują, automatyzują i mierzą skuteczność działań marketingowych. Można zatem powiedzieć, że podstawowym celem MA jest zoptymalizowanie pracy e-sklepu w taki sposób, by jego działanie wymagało jak najmniej ingerencji człowieka.

Z czego składa się MA?

MA to system, który tworzy złożoną strukturę, składającą się z co najmniej kilku funkcjonalności opisanych w Tabeli 1.

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Tylko on-line nr 24/2022

Docierać dalej

Docierać dalej
  • Jak wykorzystać model store-in-store do zwiększenia sprzedaży?
  • W jaki sposób skutecznie informować o nowych usługach i produktach?
  • Jak badanie potrzeb klientów oraz poziomu ich zadowolenia pomaga w dopasowaniu oferty?
Czytaj więcej

Segmentacja. Poznaj strategie, które zwiększą twoje ROI w e‑commerce

Segmentacja. Poznaj strategie, które zwiększą twoje ROI w e-commerce
  • Jak skutecznie segmentować klientów e-sklepu?
  • Jak wdrożyć cross-selling i hipersegmentację?
  • Jakie triki wykorzystuje Zara, Amazon i Media Expert?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.