• Jak przygotować kampanię leadową?
  • Jak zwiększyć sprzedaż z pozyskanych leadów?
  • Jak zautomatyzować procesy sprzedażowe w swojej firmie?
W jaki sposób przygotować swoją firmę do pozyskiwania leadów?

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

Beeffective

Kwestia zdobywania leadów przez internet jest zagadnieniem, które spędza sen z powiek marketerom oraz właścicielom biznesów opartych na pozyskiwaniu kontaktów do potencjalnych klientów. Nie bez przyczyny wydatki na kampanię reklamową w internecie z roku na rok są coraz wyższe – sieć jest doskonałym sposobem na dotarcie do naszych odbiorców i warto to wykorzystać! Jak zdobywać je z głową oraz nie zmarnować ich potencjału?


Opracuj strategię

Przy prowadzeniu kampanii dla klientów działających w branżach, które bazują na pozyskiwaniu kontaktów do potencjalnych klientów, często występuje pokusa zbierania jak największej liczby leadów, niezależnie od tego, czy są to wartościowe kontakty czy wprost przeciwnie. W końcu nie zawsze „więcej” musi oznaczać „lepiej”.

Bardzo szerokie działania w zakresie pozyskiwania leadów można porównać do zupełnie nieprzygotowanej wyprawy na ryby, przed którą nikt nie pochylił się nad istotą problemów wędkarskich:

  • Czy w jeziorze są ryby? Jeśli będziemy próbować złowić szczupaka w malutkim stawie, to możemy być pewni, że ta sztuka się nie powiedzie. Analogicznie może być np. ze znalezieniem wartościowych kontaktów B2B na Facebooku, zamiast na LinkedIn.
  • Co chcemy złowić? Należy zastanowić się nad celem i dobraniem dostępnych środków do ich osiągnięcia.
  • Jaką dobrać przynętę? Wybór złego „lead magnetu” spowoduje dotarcie do złej grupy docelowej. Jeśli zamiast fachowej przynęty wybierzemy mniej wyszukaną zanętę, dotrzemy np. do ptactwa rzecznego, które nie znajduje się w kręgu zainteresowań wędkarza.
  • W jaki sposób złowić ryby? Dobranie odpowiedniej metody łowienia do planowanego celu może być podstawą osiągnięcia sukcesu.

Przed rozpoczęciem kampanii, podobnie jak przed wyprawą na ryby, warto się pochylić nad strategią działań. W zaplanowaniu odpowiednich strategii kluczowe będzie odpowiedzenie na kilka pytań:

  • Gdzie są twoi potencjalni klienci?
  • Jakie są ich cechy?
  • W jaki sposób twoja oferta może być dla nich atrakcyjna?
  • Co planują i o czym marzą?
  • W jaki sposób najlepiej do nich dotrzeć?

W analizie potencjalnego klienta, poza narzędziami analitycznymi i statystycznymi, warto skorzystać również z doświadczeń handlowców, którzy pracują z klientami na co dzień. Dzięki opracowaniu i wdrożeniu strategii, kampania może stać się bardziej efektywna, a przede wszystkim przynosząca więcej kalorycznych kontaktów.

Zaplanuj swoje działania

Jeśli powstała już strategia i posiadasz więcej informacji na temat swoich potencjalnych klientów, to mogłoby się wydawać, że stworzenie efektywnej kampanii będzie dziecięcą igraszką. Nic bardziej mylnego! Nie ma bowiem jednego, sprawdzonego i w stu procentach skutecznego planu na kampanię, która przyniesie oczekiwane rezultaty. Dlatego tak ważna jest otwartość w testowaniu różnych rozwiązań i... cierpliwość w oczekiwaniu na planowane rezultaty. Niezależnie od tego, warto jednak pamiętać o kilku istotnych kwestiach przy planowaniu swoich kampanii:

Wybór systemu reklamowego

Działaj tam, gdzie są twoi klienci. Tak w skrócie można by określić metodologię wyboru systemu reklamowego, który ma pomóc w osiąganiu jak najlepszych efektów. Jeśli poszukujesz kontaktów dla salonu kosmetycznego, to lepszym miejscem ich zdobywania będzie Facebook lub Instagram niż LinkedIn. W przypadku klientów w sektorze B2B dobrym rozwiązaniem będzie wykorzystanie kampanii w LinkedIn lub Google. Oprócz tego zastanów się nad formatami i sposobem dotarcia do potencjalnych klientów, by dopasować je do różnych grup i systemów reklamowych.

Pozostałe 70% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak prowadzić i optymalizować działania reklamowe, by sprzedawać więcej

Jak prowadzić i optymalizować działania reklamowe, by sprzedawać więcej
  • Jakie jest dominujące źródło ruchu w sklepach internetowych?
  • Jak wybrać najlepsze działania reklamowe dla swojego sklepu internetowego?
  • Od czego zależy powodzenie kampanii Google Ads i Facebook Ads?
Czytaj więcej

Rosyjska ruletka z marketingiem. Czy warto badać efektywność digitalowych kanałów?

Rosyjska ruletka z marketingiem. Czy warto badać efektywność digitalowych kanałów?
  • Jakie KPI obrać do badania efektywności kanałów digitalowych?
  • Jakie narzędzia wykorzystać do tej analizy?
  • Na czym polega atrybucja konwersji?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.