• Czy na TikToku da się sprzedawać?
  • Czy można skutecznie rozwinąć swój sklep internetowy wyłącznie za pośrednictwem TikToka?
  • Jak zaangażować odbiorców do kupna produktów za pośrednictwem kilkusekundowego wideo?
TikTok - jak wykorzystać jego potencjał w e-commerce?

100 milionów aktywnych użytkowników w Europie Centralnej - tyle zdobył TikTok w samym 2021 roku. Na całym świecie platforma osiągnęła ponad miliard użytkowników, czyniąc to najszybciej spośród swojej konkurencji. Wyniki platformy zaniepokoiły twórcę Facebooka, Marka Zuckerberga, który w konsekwencji pierwszy raz od wielu lat zanotował spadek pobrań swoich aplikacji. Bez wątpienia TikTok to kolejne narzędzie dla reklamodawców, szerokie spektrum inspiracji i pomysłów, ale by sprzedać, muszą wpisać się w specyficzny świat TikTokowej rozrywki.

Marki na TikToku

TikTok ma na celu prezentację autentyczności, w tym kierunku musiały więc pójść również marki chcące zaistnieć na platformie i zdobyć tam potencjalnych klientów. Oznaczało to rezygnację z wyretuszowanych i perfekcyjnych reklam wideo na rzecz prostych, choć niezwykle kreatywnych form ze szczerym przekazem. Spektakularne efekty reklam na tej platformie stały się widoczne niezwykle szybko, czego dowodem było chociażby stworzenie hashtaga #TikTokMadeMeBuyIt, zachęcającego użytkowników do dzielenia się swoimi relacjami z ostatnich zakupów, dokonanych pod wpływem reklamy z TikToka. Potencjał platformy został szybko wykorzystany przez polskie marki, które tworząc tam treści, skutecznie pozyskują nowych klientów i ich zaufanie.

Profil użytkownika

Mit TikToka jako platformy wyłącznie dla dzieci i młodzieży nareszcie został obalony, o czym świadczą ogólnodostępne statystyki. Na naszym ojczystym rynku obserwuje się wzrastający trend korzystania z aplikacji przez użytkowników w wieku 18-24 lata, a grupą szczególnie zainteresowaną są kobiety (61%). Szacuje się, że kilka milionów Polaków posiada konto na TikToku. Algorytm platformy stworzono tak, by w jak najszybszy sposób oceniał, które treści podobają się danemu użytkownikowi i błyskawicznie dostosowywał podobne materiały. Efekt? Według badań TheNetworkEC, statystyczny użytkownik TikToka spędza w aplikacji aż 25,7 godziny miesięcznie! To prawie 10 spędzonych godzin mniej niż w przypadku Facebooka. Dane są szokujące i potwierdzają tezę, że TikTok jest niezwykle uzależniający i pochłania mnóstwo czasu. Ta platforma rozrywkowa w niezwykle szybki sposób pozwala zdobyć imponujące zasięgi, co skłania wielu obecnych twórców do przeniesienia działań na ten kanał. To również nowe możliwości dla użytkowników chcących zdobyć popularność - TikTok działa znacznie szybciej niż inne media. Widać również większą przestrzeń i tolerancję dla kontrowersyjnych tematów, co w czasach powszechnego hejtu daje poczucie bezpieczeństwa i dodaje odwagi do sięgania wyżej. Pokolenie Z, które rozwijało się w dobie internetu to ludzie, do których zdecydowanie bardziej przemawia forma reklamy wideo, aniżeli tekstowa. Dlatego też to właśnie użytkowników w takim wieku jest najwięcej i to do nich warto kierować treści marki na TikToku. Platforma ta tworzy pewnego rodzaju osobistą przestrzeń, która po włączeniu przedstawia nam dokładnie te materiały, które chcemy obejrzeć. A chcemy widzieć prawdę, a nie przerysowane życie, jak na Instagramie, czy godzinne wypowiedzi jak na Facebooku. O ile dla twórców na TikToku ten rodzaj materiałów stał się naturalny, o tyle dla marek jest wyzwaniem. Jak zaangażować odbiorców do kupna produktów za pośrednictwem kilkusekundowego wideo?

Pozostałe 75% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 24/2022

Docierać dalej

Docierać dalej
  • Jak wykorzystać model store-in-store do zwiększenia sprzedaży?
  • W jaki sposób skutecznie informować o nowych usługach i produktach?
  • Jak badanie potrzeb klientów oraz poziomu ich zadowolenia pomaga w dopasowaniu oferty?
Czytaj więcej

Segmentacja. Poznaj strategie, które zwiększą twoje ROI w e‑commerce

Segmentacja. Poznaj strategie, które zwiększą twoje ROI w e-commerce
  • Jak skutecznie segmentować klientów e-sklepu?
  • Jak wdrożyć cross-selling i hipersegmentację?
  • Jakie triki wykorzystuje Zara, Amazon i Media Expert?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.