• Na jakie dane z Google Analytics warto zwrócić uwagę, planując swoje działania?
  • W jaki sposób wykorzystać dane z Google Analytics do zwiększenia sprzedaży w swoim sklepie?
  • Gdzie szukać danych, które wskażą miejsca, w których klienci zdecydowali się na porzucenie strony sklepu?
Tajniki analityki

Kilkaset przeprowadzonych kampanii marketingowych utwierdziło mnie w przekonaniu, że najciekawszym elementem pracy marketera jest dopracowywanie strategii i tworzenie kampanii reklamowych. Boleśnie odczułem również, że jeśli pracując nad kampanią, pominie się analizę danych, to kolejne przedsięwzięcia zawetuje rachunek ekonomiczny. Tymczasem analiza danych to jeden z największych problemów w polskich e-sklepach.

Przewagą Internetu nad światem offline jest możliwość dokładnego mierzenia efektów podejmowanych działań. Tym bardziej zaskakuje fakt, że właściciele e-sklepów tak często zapominają, że warto sięgać po tę broń i wyciągać pożyteczne wnioski z realizowanych przedsięwzięć reklamowych. Podstawowym i najważniejszym narzędziem do analizy danych w e-sklepach jest Google Analytics. Już w 2014 roku firma Conversion zaprezentowała raport pt. „Wykorzystanie narzędzi analityki internetowej”, wykazując, jakim monopolistą stało się narzędzie od giganta z Mountain View. Według danych z tego raportu w aż 89,10% przypadków strony internetowe analizowane były za pomocą narzędzia Analytics. Dane te wystarczą jako uzasadnienie, dlaczego tylko o nim mowa w niniejszym artykule1.

Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

W jaki sposób przygotować swoją firmę do pozyskiwania leadów?

W jaki sposób przygotować swoją firmę do pozyskiwania leadów?
  • Jak przygotować kampanię leadową?
  • Jak zwiększyć sprzedaż z pozyskanych leadów?
  • Jak zautomatyzować procesy sprzedażowe w swojej firmie?
Czytaj więcej

Jak prowadzić i optymalizować działania reklamowe, by sprzedawać więcej

Jak prowadzić i optymalizować działania reklamowe, by sprzedawać więcej
  • Jakie jest dominujące źródło ruchu w sklepach internetowych?
  • Jak wybrać najlepsze działania reklamowe dla swojego sklepu internetowego?
  • Od czego zależy powodzenie kampanii Google Ads i Facebook Ads?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.