- Na jakie dane z Google Analytics warto zwrócić uwagę, planując swoje działania?
- W jaki sposób wykorzystać dane z Google Analytics do zwiększenia sprzedaży w swoim sklepie?
- Gdzie szukać danych, które wskażą miejsca, w których klienci zdecydowali się na porzucenie strony sklepu?

Kilkaset przeprowadzonych kampanii marketingowych utwierdziło mnie w przekonaniu, że najciekawszym elementem pracy marketera jest dopracowywanie strategii i tworzenie kampanii reklamowych. Boleśnie odczułem również, że jeśli pracując nad kampanią, pominie się analizę danych, to kolejne przedsięwzięcia zawetuje rachunek ekonomiczny. Tymczasem analiza danych to jeden z największych problemów w polskich e-sklepach.
Przewagą Internetu nad światem offline jest możliwość dokładnego mierzenia efektów podejmowanych działań. Tym bardziej zaskakuje fakt, że właściciele e-sklepów tak często zapominają, że warto sięgać po tę broń i wyciągać pożyteczne wnioski z realizowanych przedsięwzięć reklamowych. Podstawowym i najważniejszym narzędziem do analizy danych w e-sklepach jest Google Analytics. Już w 2014 roku firma Conversion zaprezentowała raport pt. „Wykorzystanie narzędzi analityki internetowej”, wykazując, jakim monopolistą stało się narzędzie od giganta z Mountain View. Według danych z tego raportu w aż 89,10% przypadków strony internetowe analizowane były za pomocą narzędzia Analytics. Dane te wystarczą jako uzasadnienie, dlaczego tylko o nim mowa w niniejszym artykule1.
Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.
